Ett lag kan bara lägga bounty på lag som spelar i samma liga som en själv. Dvs. ett Open Season 12 lag kan inte lägga bounty på ett lag som spelar i Säsong 26 eller vice versa. (Grupp spelar ingen roll)
@Mord82 Du får absolut inte känna att du gjort något fel, varken moraliskt eller regelmässigt. Jag tycker du gjorde helt rätt, och skulle kanske göra likadant i ditt ställe.
Fluffmässigt är det också tveksamt, eftersom bounty kan komma att läggas på spelare som är mest lätt-dödade, och inte de som är bäst. Till exempel ett Ogre-lags Ogres klara sig utan bountys medan dess snotlings kommer att alstra bounty.
Om jag förstår allt rätt har vid åtminstone två tillfällen bountysystemet använts för att försöka slussa pengar från ett lag till ett annat. Jag uppfattar det som helt emot idén med systemet, och håller därför med inledande posten i denna tråd.
Jag ser det som fel att man sätter en bounty på ett lätt mål med syfte att slussa pengar från ett låg till ett annat.
Dock om man med ett open lag lägger en bounty på ett svårt mål i ligan med syfte att ge mer tryck på den spelaren så ser jag det som ok.
Jag har gjort det senare. Sen om det blir att mitt ligalag lyckas ha ihjäl en av de jag satt bounty på så blir det bara en bonus.
Hela tanken med bountys måste väl vara att förändra hur andra spelar. Finns en bounty på en spelare så kanske jag spelar hårdare mot hen alternativt mer defensivt med min spelare som fått en bounty.
Bounty kom till för att krydda fluffet i ligan och spelet, i en tid då Treasury adderades Team Value för att summera Team Rating. Det var ett sätt för lag med låg spelaromsättning att kunna omsätta sin Treasury, samt att ge en morot till den som lyckades dräpa en spelare med pris på sitt huvud.
Idag med den stora mängd lag vi har (312 aktiva) ser jag att risken finns för mygel med Bounty. Jag stödjer MartinS förslag med att begränsa Bounty endast till mellan lag i samma liga.
Jag skulle även ge Commish fria händer att ta bort Bounty som utlysts tvivelaktigt. Exempel: Jag startar ett Ogre lag, köper in 11 runts för 220k, har 780k jag kan dela ut som Bounty, efter att ha spelat en säsong eller så redraftar jag laget och får nya pengar att fortsätta med.
Det är faktiskt snyggare än du tror @NIWnW. Som reglerna ser ut nu kan du redrafta ett lag närsomhelst. Det innebär att alla lag som startar kan köpa 11 av sina billigaste spelare, pumpa ut lite bounties, och sedan redrafta för en miljon, och starta som vanligt.
Jag hade skapat ett Snotlinglag (eller Runts är de nu kanske) använt mina 780k, satt bonties på alla spelare i Pellevins huvudlag, redraftat och gjort det igen!
Dock så går det bara att sätta max 2 bountys (på sammanlagt 50k) mellan varje match.
Så du måste spela över 14 matcher för att kunna sätta 780k o bountys
Dock så går det bara att sätta max 2 bountys (på sammanlagt 50k) mellan varje match.
Så du måste spela över 14 matcher för att kunna sätta 780k o bountys
Samt rulla expensive misstakes mellan varje match.
Ett regeländringsförslag:
I Stadium reglerna står det att man kan försöka flytta in i Stadion som man just spelat på, om det var ngn av de 24 udda stadiorna (med extraregler).
Jag föreslår en ändring att man bör även kunna ha en normal Stadion som hemma arena.
Ett regeländringsförslag:
I Stadium reglerna står det att man kan försöka flytta in i Stadion som man just spelat på, om det var ngn av de 24 udda stadiorna (med extraregler).
Jag föreslår en ändring att man bör även kunna ha en normal Stadion som hemma arena.
Jag vill gärna se start & slut-datum för Open. Minns jag rätt håller Open på en vecka längre än liga. Jag har också hört frågor om man kan köra 2 lag i open.
@Duckwing det främsta argumentet mot var att ingen hade koll på vad det egentligen innebär. Senare har jag fått berättat för mig att den nya wizarden är för bra för det priset hen kostar.
Name: Horatio X. Schottenheim, Master Mage
Cost: 80k
Teams: Any Team
Ability: "Take This! Ooops..." Once per half Horatio can cast a fireball. Timing is the same as old Wizard. Fireball scatters D3 squares in D8 direction. Players hit on 4+ and with Mighty Blow, as Fireball.
Name: Kari Coldsteel, Norse Cheerleader
Cost: 50k
Teams: Amazon, Dwarf, Human, Norse
Ability: "If you want the job done..." Kari counts as 3 cheerleaders. Additionally, if her team cannot set up 11 players Kari may join the field (Coaches choice). Stays for 1 drive then sent off. 6237 Block, Dauntless, Frenzy, Loner.
Name: Fink da Fixer, Goblin PA
Cost: 50k
Teams: Ogre, Orc, goblin, Underworld
Ability: "You got it, Boss!" Counts as 3 Assistant Coaches. Additionally they can re-roll bribes and argue the call on a 5+. Sent off if Argue the Call fails (not sure if this means roll of 1 or anything other than 5+)
Name: Papa Skullbones, Chaos Shaman
Cost: 80k
Teams: Chaos, Pact, Nurgle
Ability: "By the power of the Gods!" Choose a player at the start of each drive and roll a D8. A player can't be chosen if he was already picked this match.
1. Player is KO'd
2. Select a random player and roll again
3. Big Hand and Very Long Legs
4. Tentacles and Prehensile Tail
5. Foul Appearance and Disturbing Presence
6. Extra Arms and 2 heads
7. Claws and Horns
8. Pick from above
Name: Galandril Silverwater, Elven Cheerleading Coach
Cost: 50k
Teams: Pro, High and Wood Elves
Ability: "Go Team!" Cheerleaders count double (or gain 1 if 0 cheerleaders). Additionally each time her team scores a TD, intercepts or causes a cas, roll a d6. On a 6 the team gain a re-roll.
Name: Krot Shockwhisker, Skaven Engineer
Cost: 80k
Teams: Skaven, Underworld
Ability:"A new playthi.... er, patient!" At the start of any drive before setup Krot can experiment on one player who has been Badly Hurt or Seriously injured. Roll a D6. Any injuries suffered still apply.
1. Make another casualty roll. Players only miss 1 game if MNG is rolled a second time.
2-3. No effect
4-5. Player returned to Reserves and can be set up. Player can play for this drive and is then returned to the Dead & Injured box. Player has Really Stupid for this drive.
6. As above, but without Really Stupid.
alltså de där experimental-lagen är väl lite väl lattjo lajban?
de är "exklusiva" från nån av gw´s appar, kommer inte ihåg vilken.
Tycker att alla de där är rätt broken, rätt osäker på hur mkt de speltestats.
4 guard/block från början plus 2 big guys är rätt bra också.
alltså de där experimental-lagen är väl lite väl lattjo lajban?
de är "exklusiva" från nån av gw´s appar, kommer inte ihåg vilken.
Tycker att alla de där är rätt broken, rätt osäker på hur mkt de speltestats.
4 guard/block från början plus 2 big guys är rätt bra också.
Ahh, ja dom kommer från "my dugout" (superbra app egentligen)
Passing access på 4 bombadiers till det nya skaven-laget känns jävligt OP. 4 normal skills (hailmary) så har du 2 wizards "varje turn" lite för bra?
Förvisso, men då har du 280k i TV som du bara kan använda en drive och resten av laget är rätt kasst. De har verkligen jobbig defensiv, men sen är det tunt. Jag har inga problem med att ha med dem i open, eller åtminstone inte mer problem än jag har med andra experimentella rosters
Passing access på 4 bombadiers till det nya skaven-laget känns jävligt OP. 4 normal skills (hailmary) så har du 2 wizards "varje turn" lite för bra?
Min gissning är att dessa raser inte är särskilt väl testade, men att detta lag inte är ett problem. Jag tror att dessa bombardierer inte levlar så snabbt, och Secret Weapon är som sagt en stor nackdel.
Eventuella problem kommer nog snarare från Human Nobility som på TV 1300+ förmodligen är helt brutna.
Comments
Jag håller med i sak men gillar inte att behöva begränsa spelares valmöjligheter.
Fluffmässigt är det också tveksamt, eftersom bounty kan komma att läggas på spelare som är mest lätt-dödade, och inte de som är bäst. Till exempel ett Ogre-lags Ogres klara sig utan bountys medan dess snotlings kommer att alstra bounty.
Ett lag i open kommer ju potentiellt spela mot det laget som dom placerar bounty på.
Vad har hänt eftersom detta kom upp?
Dock om man med ett open lag lägger en bounty på ett svårt mål i ligan med syfte att ge mer tryck på den spelaren så ser jag det som ok.
Jag har gjort det senare. Sen om det blir att mitt ligalag lyckas ha ihjäl en av de jag satt bounty på så blir det bara en bonus.
Hela tanken med bountys måste väl vara att förändra hur andra spelar. Finns en bounty på en spelare så kanske jag spelar hårdare mot hen alternativt mer defensivt med min spelare som fått en bounty.
Jag tror att bountysystemet kom till i en miljö där det inte fanns mer än en stor liga i taget, därför måste reglerna modifieras.
Idag med den stora mängd lag vi har (312 aktiva) ser jag att risken finns för mygel med Bounty. Jag stödjer MartinS förslag med att begränsa Bounty endast till mellan lag i samma liga.
Jag skulle även ge Commish fria händer att ta bort Bounty som utlysts tvivelaktigt. Exempel: Jag startar ett Ogre lag, köper in 11 runts för 220k, har 780k jag kan dela ut som Bounty, efter att ha spelat en säsong eller så redraftar jag laget och får nya pengar att fortsätta med.
Lite för enkelt att svina IMHO.
Så du måste spela över 14 matcher för att kunna sätta 780k o bountys
Samt rulla expensive misstakes mellan varje match.
I Stadium reglerna står det att man kan försöka flytta in i Stadion som man just spelat på, om det var ngn av de 24 udda stadiorna (med extraregler).
Jag föreslår en ändring att man bör även kunna ha en normal Stadion som hemma arena.
Självklart borde man ju kunna det
Name: Horatio X. Schottenheim, Master Mage
Cost: 80k
Teams: Any Team
Ability: "Take This! Ooops..." Once per half Horatio can cast a fireball. Timing is the same as old Wizard. Fireball scatters D3 squares in D8 direction. Players hit on 4+ and with Mighty Blow, as Fireball.
Name: Kari Coldsteel, Norse Cheerleader
Cost: 50k
Teams: Amazon, Dwarf, Human, Norse
Ability: "If you want the job done..." Kari counts as 3 cheerleaders. Additionally, if her team cannot set up 11 players Kari may join the field (Coaches choice). Stays for 1 drive then sent off. 6237 Block, Dauntless, Frenzy, Loner.
Name: Fink da Fixer, Goblin PA
Cost: 50k
Teams: Ogre, Orc, goblin, Underworld
Ability: "You got it, Boss!" Counts as 3 Assistant Coaches. Additionally they can re-roll bribes and argue the call on a 5+. Sent off if Argue the Call fails (not sure if this means roll of 1 or anything other than 5+)
Name: Papa Skullbones, Chaos Shaman
Cost: 80k
Teams: Chaos, Pact, Nurgle
Ability: "By the power of the Gods!" Choose a player at the start of each drive and roll a D8. A player can't be chosen if he was already picked this match.
1. Player is KO'd
2. Select a random player and roll again
3. Big Hand and Very Long Legs
4. Tentacles and Prehensile Tail
5. Foul Appearance and Disturbing Presence
6. Extra Arms and 2 heads
7. Claws and Horns
8. Pick from above
Name: Galandril Silverwater, Elven Cheerleading Coach
Cost: 50k
Teams: Pro, High and Wood Elves
Ability: "Go Team!" Cheerleaders count double (or gain 1 if 0 cheerleaders). Additionally each time her team scores a TD, intercepts or causes a cas, roll a d6. On a 6 the team gain a re-roll.
Name: Krot Shockwhisker, Skaven Engineer
Cost: 80k
Teams: Skaven, Underworld
Ability:"A new playthi.... er, patient!" At the start of any drive before setup Krot can experiment on one player who has been Badly Hurt or Seriously injured. Roll a D6. Any injuries suffered still apply.
1. Make another casualty roll. Players only miss 1 game if MNG is rolled a second time.
2-3. No effect
4-5. Player returned to Reserves and can be set up. Player can play for this drive and is then returned to the Dead & Injured box. Player has Really Stupid for this drive.
6. As above, but without Really Stupid.
Kikade lite snabbt på dom där lagen.
Vet inte riktigt var dom kommer från, ser annorlunda ut än det jag kikat på fumbbl-secret league. Så några frågor/kommentarer
Borde inte savage orc lineman ha G inte S access?
Passing access på 4 bombadiers till det nya skaven-laget känns jävligt OP. 4 normal skills (hailmary) så har du 2 wizards "varje turn" lite för bra?
de är "exklusiva" från nån av gw´s appar, kommer inte ihåg vilken.
Tycker att alla de där är rätt broken, rätt osäker på hur mkt de speltestats.
4 guard/block från början plus 2 big guys är rätt bra också.
Ahh, ja dom kommer från "my dugout" (superbra app egentligen)
Förvisso, men då har du 280k i TV som du bara kan använda en drive och resten av laget är rätt kasst. De har verkligen jobbig defensiv, men sen är det tunt. Jag har inga problem med att ha med dem i open, eller åtminstone inte mer problem än jag har med andra experimentella rosters
Bounty (MartinS)
Stadio (Martin08)
Open (DavidD)
Infamous staff (Duckwing)
Experimental teams (Pellevin)
Ska det in i dagordningen (vem står för den?) eller hanteras som övriga frågor?
Eventuella problem kommer nog snarare från Human Nobility som på TV 1300+ förmodligen är helt brutna.