Närkebowl 2018, 7-8 april

edited March 2018 in Turneringar
Vi kör igen i April i Örebro. Ny lokal igen men samma goda stämning!
Vi tar emot anmälningar nu. Anmälan görs till doffrell (at) gmail.com med namn, telefon och NAF nummer. Roster har ni på er att skicka tills en vecka före turneringen.
Reglerna kan läsas HÄR

Anmälda:
Kaju
Duckwing
BroocCooLi
Pellevin
Spoiledsquid
Pidpad
Lockmund
Inforthepain
suncar
Drexxl
Mr Mwende
Skuld
«134

Comments

• edited February 2018
    Ska försöka ta mig dit, ska se om jag inte kan få ihop ett Bret lag...
  • Anmäler sig
  • Lokalen vi ska vara i har bord till 16 spelare. Kanske går att fixa fler bord. Men nu har jag sagt det iaf. :)
  • Ska se om jag kan få ledigt.
  • jag ska vara meeeeeeed!
  • All Ozt ska med!
  • Synd att detta inte kom upp för några veckor sedan. Mitt schema är nu spikat, och jag jobbar hela den helgen :/
  • Kommer inte kunna vara med :(
  • Tänkte först ”Vafan! Tunering på påsk!” Men kom på att påskfirandet behövde avslutas några dar tidigare än vanligt så går nog att knö in denna turneringen, yay! Ansöker om sovplats på plaza del kaju.
  • Jag dyker upp. Ordentlig anmälan kommer om inte i natt så nästa vecka.
  • Jag kommer! Örebro är hemmaplan (nästan)
  • Jag kommer! Örebro är hemmaplan (nästan)

+1
  • Jag tänker också komma.
  • Hoppas kunna komma, är ju född och uppväxt på slätten.
  • edited March 2018
    Vill påminna att man kan hyra in mercenary spelare med skill. De skillsen går ej att ta bort när man tar bort skills innan match.
    @inforthepain gjorde det första vändan med dessa regler med Amasoner. Jag spelade dvärgar :D
  • Skillskostnad för mercs, drar man det av de ursprungliga 1200, eller kan man dra de 50 för det man har att köpa skills för?
  • Du köper merceary via inducements som det står i regelpaketet. s49 i CRP, vet ej var i den nya. Där får du köpa merc för 50k extra, men får ej överskrida positionals limit. Och 30 extra så kan du köpa en normal skill. Dessutom så får du den bästa skillen Loner på köpet. Kan ej ha två Loner på en spelare.

Fun Fact är att det blir roligt om man mercar en spelare och tar Leader på denna turnering, eller mer oroligt...

Så svaret är att du köper laget för 1200 inklusive inducements, sen har du en pott att köpa skills. Allt som du inte använder i skillspotten hamnar i svartahålet utanför Warhammer bordet.
  • Ok, kan jag ge en merc block och sen köpa 3 block till?
  • Ja. Dyr block! :)
  • Jo men det är ju ett sätt att skillspamma block till ens saurusar tex
  • edited March 2018
    Fast dyrt
  • Mercs får ju också loaner vilket inte alltid är superkul
  • två skills till priset av en!
  • I inbjudan länkar ni till feb17-reglerna. Är ni medetna om att det kommit en senare upplaga, nov17?

I nov17 är Bugman's Stars borta, men de är kvar i feb17. Innebär det att de är tillåtna i denna turnering?
  • edited March 2018
    Dubbeltryck.
  • Men Pellevin, förstör inte min roster nu :)
  • Pellevin, keep it coming! allt som förstör för Skuld är bra saker. behöver allt handikapp jag kan få om jag möter Skuld i runda 2.
  • edited March 2018
    Pellevin wrote: »
    I inbjudan länkar ni till feb17-reglerna. Är ni medetna om att det kommit en senare upplaga, nov17?

I nov17 är Bugman's Stars borta, men de är kvar i feb17. Innebär det att de är tillåtna i denna turnering?

Var hittar vi den senare upplagan? Den här var det jag hittade hos NAF. Om Bugman's Stars inte är tillåtna på NAF-turneringar så är de inte de hos oss.

Sign In or Register to comment.