Reserve Rumble ändrar form

2

Comments

• Ok, tack!
  • Kanske dumma frågor, men blir det även en squigbowl 16 under slutspelsdagen?

Om så vilka lag kan deltaga i denna?

Räknas det som en egen liga så att ev MNG nollställs?
  • Ja, det blir squigbowl som vanligt under slutspelsdagen utöver de som spelar stunty-squigbowl.

Alla lag kan delta i den vanliga squigbowl.

Ja. MNG nollställs.
  • Jag spelar gärna i Silly season, men det finns en hake. Jag har troligen bara tid till en match de 2 veckorna och därför kan jag inte spela både Silly season och slutspel. Jag prioriterar slutspelet så klart, men sannolikt vet jag inte om jag går till slutspel förrän efter deadline för anmälan till Silly Season.

Jag löser det som så att jag anmäler mig till Silly i alla fall. Om Silly lottas innan slutspelet så får ni ta ovanstående i beaktande. Går jag till slutspel kommer jag sannolikt lämna wo i första silly-matchen. Eventuellt är det bäst att låta mig vara "odd man out", men har ni någon annan bra lösning så kör på det.
  • edited April 2015
    Helt rätt gjort. Det brukar alltid ordna sig. :)

Kanske har du tur (eller otur) att möta en Tullingebo. Då kanske du kan klämma in en match till någon udda tid.

Och kul att du anmält ett Underworldlag.
  • I turneringar brukar Stunty Underworld få ha 0-16 gobbos. Hur funkar det här? Jag gissar att hemsidan hindrar mig från att köpa in mer än 12 gobbos till ordinarie trupp om jag skulle försöka, men är det OK att hyra in mercenaries så man hamnar på fler än 12 gobbos?
  • edited April 2015
    0-12 gobbos gäller. Det är inte heller OK att hyra in mercenaries så man hamnar på fler än 12 gobbos. (Editerad efter Ozt:s rättelse)
  • @MartinS är det en systembegränsning som gör att det är 0-12 gobbos som gäller?
  • @Coma Delvis, utöver själva systembegränsningen så måste man införa en houserule om man vill tillåta 0-16 gobbos. Även om förändringen kan tyckas liten så vet jag att det finns många som vill spela helt enligt reglerna. Min uppfattning är att det är en fråga för styrelsen, och framförallt head commish Mago att införa houserules, inte min.
  • @coma Det är enkelt att ställa om systemet till 0-16 Goblins för Underworld, men som @MartinS säger är det en regelförändring, och om vi skall genomföra en sådan behövs klartecken från headcommish.

Men på ett annat plan är det ingen reell regelförändring att ändra till max 16 gobbos eftersom ingen Underworldspelare utanför stuntyvärlden någonsin skulle vilja köra med mer än 12 grönskinn även om de fick.
  • Om det gäller att följa regler så går det inte heller så bra tyvärr, mercenaries räknas mot maxantalet positionals så det får ändå inte överstiga 12.
    Annars hade det gått att hyra in extra big guys som mercs.
  • @MartinS jag förstår problematiken.

@Pellevin jag tycker du har fel eftersom det är underworld utan skaven.
  • coma wrote: »
    @Pellevin jag tycker du har fel eftersom det är underworld utan skaven.
    Du missförstår mitt inlägg. Jag vet att det är utan Skaven, men det laget (Underworld som inte får ha skaven) finns faktiskt inte i de officiella reglerna, det är därför jag anser att mitt tidigare inlägg är högst relevant.
  • Liten fråga.

Måste man anmäla sig någonstans för att vara med i vanliga squigbowl? Eller är det bara att dyka upp på slutspelsdagen?

Fråga två - är det någon som tö ner göra det mer än jag? Dvs finns det motstånd att få?
  • Det är bara att dyka upp och det kommer vara annat folk där. Skulle du mot all rimlig förmodan vara den ende coachen där som inte spelar slutspel eller silly season så kan jag definitivt tänka mig att strunta i silly och ta en vanlig squig mot dig.
  • Ses på lördag då da.
  • Mooselord wrote: »
    Det är bara att dyka upp och det kommer vara annat folk där. Skulle du mot all rimlig förmodan vara den ende coachen där som inte spelar slutspel eller silly season så kan jag definitivt tänka mig att strunta i silly och ta en vanlig squig mot dig.

Hoppas inte det är mig du lottas mot och struntar spelar mot.

@jox: det finns commish på plats som ser till att alla som vill får spela. Björn Druid vanligtvis.
  • edited April 2015
    MartinS: Sorry, jag trodde det var "på plats"-lottning på Sillyseason så att det inte gjorde något om man avstod en omgång. Hur som helst så vet vi båda att det var ett väldigt hypotetiskt scenario :)
  • @Mooselord: Tänk också på att du är första reserv till semifinalerna! :P
  • edited April 2015
    @Mago: Ja just det. Får jag spela semifinal så låter jag hellre Jox sitta ensam i ett hörn än att jag kastar in handduken ;)
  • Mago wrote: »
    @Mooselord: Tänk också på att du är första reserv till semifinalerna! :P
    Har han gått om oss som torskat kvartsfinaler?
  • Så är reglerna.

"If any of the 4 teams that got into the 1/2 finals cannot play during the play-off day their spots will be seeded by teams that have not participated in the play-offs, by season ranking."
  • "Pellevin wrote: »
    Har han gått om oss som torskat kvartsfinaler?

Jepp. Från reglerna: "
    If any of the 4 teams that got into the 1/2 finals cannot play during the play-off day their spots will be seeded by teams that have not participated in the play-offs, by season ranking."

Jag vet dock inte varför man valt den lösningen framför att låta ett förlorande kvartsfinallag ta platsen.

• edited April 2015
    Det är väl en regel som lever kvar sedan vi körde kvartsfinalerna på slutspelsdagen?
    Bra sak att ta upp på mötet på lördag
  • Nej, den togs fram när vi ändrade slutspelsformatet.

Tanken är att om du har åkt ur slutspelet redan kan du inte komma in igen...

Dessutom är det ganska osannolikt att det kommer hända, vet du att du är i semi anstränger du dig ofta för att spela den matchen också.
  • Aha, ja det är en väldigt bra slutsats!
  • Mago wrote: »
    Nej, den togs fram när vi ändrade slutspelsformatet.

Tanken är att om du har åkt ur slutspelet redan kan du inte komma in igen...

Dessutom är det ganska osannolikt att det kommer hända, vet du att du är i semi anstränger du dig ofta för att spela den matchen också.
    Jag tycker detta är en mycket tveksam regel som gärna får tas upp på mötet efter slutspelet.
  • Absolut, det är det mötet är till för.
  • Hejsan, drog ball clone idag under matchen.
    Hur funkar den under squig ball?
  • Bra fråga. Det blir ju rätt bökigt hur man än löser det känns det som.

Jag har en annan squigfråga: Påverkas en löst liggande av en före ball eller bomb? Jag är inne på att det inte borde hända något.
Sign In or Register to comment.