Väldigt snyggt och enhetligt lag må jag säga. Gillar när spelarna har karaktär och lite roller på plan som ttm-killen.
Bra jobbat - vad näst?
Tack så mycket. Modellerna har verkligen väldigt karaktär och de var roliga att måla.
Jag ska måla Puggy, en trädgårdsmästare/apo, Zara, Morg och Willow och efter det blir det nog dark elves
assnygg rosa färg!
blandat nyansen själv eller finns den färdigblandad?
Tackar, jag har blandat själv. Började med Heavy Violet och har arbetat mig upp till Squid Pink (Vallejo Game Color). Syns inte på fotot att det är flera nyanser.
Hur många lager kör du hudfärg? En grund, sen ett ljusare, ytterligare ljusare efter det?
Jag grundade med en ljus brun. Över den målade jag först dwarf flesh (skugga) följt av en blandning mellan dwarf flesh och Cadm. Skin. Slutligen använde jag Cadm. Skin för highlightsen
Comments
Bra jobbat - vad näst?
Tack så mycket. Modellerna har verkligen väldigt karaktär och de var roliga att måla.
Jag ska måla Puggy, en trädgårdsmästare/apo, Zara, Morg och Willow och efter det blir det nog dark elves
Själv är jag ett packersfan. Laget heter förövrigt Gesundbrunnen Picknick Packers
Tack till @Pellevin och @coma för hjälp med figurer
Vad gör jag för fel?
Funkar det nu?
d=
blandat nyansen själv eller finns den färdigblandad?
Tackar, jag har blandat själv. Började med Heavy Violet och har arbetat mig upp till Squid Pink (Vallejo Game Color). Syns inte på fotot att det är flera nyanser.
Yes, det är det. Ja, jag gillar också 2nd ed modellerna.
Favoriterna är throwers och blitzers/stormvermin
Tack
Hoppas att färgerna passar för pro elves också.
Kan också vara kameran på min telefon som gör att huden ser lite gul ut.
Ser bättre ut live.
Vad är det för modell?
och tack
Jag provade med en annan ton på huden och du hade rätt, det ser bättre ut såhär
Tackar
Jag grundade med en ljus brun. Över den målade jag först dwarf flesh (skugga) följt av en blandning mellan dwarf flesh och Cadm. Skin. Slutligen använde jag Cadm. Skin för highlightsen
ska försöka komma igång med mina alver snart igen och funderar på hur många hudlager jag ska ha.
Tackar.
Ska fixa lite till, men är redan nu rätt nöjd
Glömde visa att jag ändrat färgschema på mitt lag.
Alltså inte som för några posts sedan.
Jag blev inte så nöjd, så jag tänkte sätta ihop ett nytt dark elf lag, dvs 2.0
Målade några dvärgar också