Det finns nog inget som hindrar att stacka på samma sätt som man stackar andra skills. Men eftersom denna turnering inte har någon stacking så faller även den i min mening.
Pro är en skill du får när du skapar laget. Den är inte en del av skillpotten. Du skulle få den även om ditt lag fick noll skills att sätta ut. Alltså sätts den inte ut på det sättet. Right?
Då kommer man i oftast bara kunna sätta team captain och pro på oskillade linjemän, och att byta team captain inför nästa match är onödigt. Jag tror inte det är så det är tänkt att fungera. Jag hävdar att Skuld har fel här även om han bestämmer.
Från regelboken (s 113): "Star Players that must be hired as a pair only count as a single Star Player choice, and therefore only cost 2 skill points for the pair, but will still take up two spaces on a team's Team Roster."
Comments
@sirvejlance vill du spela Starbowl kan du åka på SM istället
@coma OCKSÅ!! 😉
Var det svar på frågan? Betyder det att man får lägga till en skill till den spelare man utsett till Team Captain?
Nej eftersom du redan har "gained" pro
Jag tror det är tänkt att man ska kunna stacka team captain pro. Har inga bevis, bara en stark magkänsla.
Så tänkte jag också, men jag är inte Skuld, och Skuld bestämmer 😊
Det finns nog inget som hindrar att stacka på samma sätt som man stackar andra skills. Men eftersom denna turnering inte har någon stacking så faller även den i min mening.
Jag tror det är en fråga som NAF skulle säga är TO purview
Pro är en skill du får när du skapar laget. Den är inte en del av skillpotten. Du skulle få den även om ditt lag fick noll skills att sätta ut. Alltså sätts den inte ut på det sättet. Right?
Då kommer man i oftast bara kunna sätta team captain och pro på oskillade linjemän, och att byta team captain inför nästa match är onödigt. Jag tror inte det är så det är tänkt att fungera. Jag hävdar att Skuld har fel här även om han bestämmer.
Jag gissar att det @grumplekins säger är bästa lösningen på detta.
Skulle säga att skulds egna regler på sida 1 låter the team captain att köpa en skill… 😉
Men bra med tydlighet, det är allt som behövs i dessa prövotider
Jag håller med detta. Men jag tycker inte heller det är konstigt att TO får bestämma som hen vill gällande detta turneringar.
Hur Var det nu om man köper in starplayers som par, betalar du 40g extra eller 40+40 g extra?
Jag är på team team captains pro är ingen skill
Hmm bra fråga. Min bedömning får nog bli ja 40+40
Från regelboken (s 113): "Star Players that must be hired as a pair only count as a single Star Player choice, and therefore only cost 2 skill points for the pair, but will still take up two spaces on a team's Team Roster."
Då så! Då tar jag tillbaka allt och hävdar motsatsen. 40+0 för pairs
Varför är straffsparkarna S och AG? Borde de inte vara S och P? Är det en legacy från tiden när man kastade och sparkade med Ag?
Bara Ogres som passar med fötterna.
Inte många dagar kvar till lördag. Ser fram emot att få in lite rosters och betalningar av de som vill vara med fram tills dess.
Jag måste pröva ett roster ikväll bara
Massor med tid kvar ju
@mrselecta +2
Får vi Ranta Roster till detta? Vore högintressant!
Vi siktar på det.
Søker transport fra Arlanda fredag klokken 18. Noen Stockholmere som er på veien og kan ta meg med?
Pellevin har tilbudt plass tilbake på søndagen.
@straume fråga @sirvejlance, han kör kring den tiden.
Willdo. Takk!
Skickade roster och betalning nu.
Missade att kolla när det var (är inte inne på forumet så ofta)