Spelarmöte December 13
Hej
Lördagen den 13:e december är det dags för säsongens spelarmöte. Mötet startar ca 14 i alphaspels lokaler. Vi kommer då avhandla hur den speltekniska verksamheten i klubben ska skötas inför nästa säsong. Frågor såsom regelsystem, redraft, ligaupplägg mm. För att mötet ska gå smidigt vore det uppskattat om alla som vill vara med och tycka till sätter sig in i frågorna innan. Om det är något ni vill ta upp så posta gärna om det i denna tråd. Mötet är dock endast vägledande, styrelsen med commish kommer sedan besluta i vilken mån de vill ta hänsyn till era åsikter. Styrelser går dock att byta ut vid behov…
Frågor som definitivt kommer avhandlas:
· Vilket regelsystem använder vi nästa säsong. Förslagsvis BB 2025.
· Hur gör vi med Open-ligan? Den kostar pengar och det spelas relativt få matcher.
· Vilket redraft tak, om något, vill vi ha mellan säsong 42 och 43. (Vill vi ens ha redraft?)
Posta gärna era åsikter, argument, och hjärtefrågor i denna tråd.
Underbart!
Comments
Verkar bli smärtfritt att byta till BB2025 och ha kvar tourplay om vi vill
Jättebra, men då är vi tillbaka i diskussionen kring start av vårens opensäsong den 13de.
I den frågan tycker jag man måste ta hänsyn till att alla tidigt på hösten typ visste att det inte skulle bli fortsättning på 2020-lag. Antalet matcher på höstterminen i år borde ju inte alls vara samma som det lär bli framöver ett tag då många lär vilja testa lite nya lag.
För egen del så är det stor risk att det bara blir open i vår tex så för min del skulle det vara tråkigt om den möjligheten försvann men förutsättningen är ju såklart att matcher spelas.
Att Tourplay föranmäler det de ska släppa KAN betyda, men betyder inte SÄKERT, att det finns liga för 2025 den 13
@grumplekins Men det är synd att missa ett bråkatunity.
Det blir svårt att få mig att bråka. Jag kommer framföra det jag tycker vi ska tänka på och är sen nöjd med att ha gjort det.
Men det vi kan göra är i alla omständigheter begränsat till det möjliga.