@Densom Tourplay verkar vara felinställt i tier fyra. Repeat på elite skills är satt till kostnad 4. Det innebär att din första elite kostar 1 och nummer två kostar 5.
Viktigt att veta är att tourplay lagt in att det bara går att skapa 4 lag, så bestäm er innan ni registrerar. Det går att justera senare, när vi aktiverar turneringen.
Aktiveringen kommer dock ske ca 1-2 veckor innan turneringsstart..
Nu ser jag, de står inte som active. Skicka meddelande om vilket som ska vara active. Du kanske kan ändra själv i att välja active team, dyker upp när du trycker på de tre punkterna efter laget.
Eftersom det är pro som man får sätta utan kostnad vid team creation. Så borde den räknas som en inbyggd skill. Och den är ju inte chosen, det måste ju vara pro.
If a player declares a Hypnotic Gaze special action, are they first allowed to make a Movement action?
Yes.
——-
frågan är :
Is a prone player (with hypnogaze trait) allowed to declare and perform a Hypnotic Gaze special action if they stand up and/or make a movement action first?
————-
att man får gå innan man gazear har aldrig varit någon diskussion, frågan är om man får använda den om spelaren startar sin aktivering prone.
Comments
Bra @Trolle
regeldiskussioner är bra, men här ska vi ju hypea Sala!
Hoj hoj, det stämmer. Skicka gärna direkt till oss om ni har regelfunderingar.
På söndag öppnar vi första luckan…..
🤩
Ska bli superkul! Väldigt pepp på sm26!!
jag vet att det är fel sport och fel år, men det är en peppig låt.
:D\-<
:D|-<
:D/-<
Amen.
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
@Densom får man köra med inducements från bretonnia- och tomb kingsboken på SM?
Jag har inte sett dem. De inducements som är tillgängliga kommer synas på tourplay.
Är det inte bättre om alla får samma information om vad som gäller och inte?
med det sagt kanske det ändå är bra med en egen tråd för de regeltolkningar som gäller för SM
Jag tänker att då kan vi förtydliga på hemsidan. Viktigast av allt är att skapa så mycket klarhet som möjligt till SM.
@Densom En lista med frågor och svar på hemsidan hade varit väldigt uppskattat
Det finns en FAQ som verkar uppdateras allteftersom . Längst ner under rules
Första advent är här och första luckan öppnas…
Turneringen finns under namnet:
Swedish Nationals 2026 (Third season)
@Densom Tourplay verkar vara felinställt i tier fyra. Repeat på elite skills är satt till kostnad 4. Det innebär att din första elite kostar 1 och nummer två kostar 5.
Kollar på det. 👍
Nu borde det vara rätt.
Viktigt att veta är att tourplay lagt in att det bara går att skapa 4 lag, så bestäm er innan ni registrerar. Det går att justera senare, när vi aktiverar turneringen.
Aktiveringen kommer dock ske ca 1-2 veckor innan turneringsstart..
Woop! Gissar att det är därför mina lag är grå och läskiga.
😱👻
Kan du fortfarande välja pack och skapa?
Nu ser jag, de står inte som active. Skicka meddelande om vilket som ska vara active. Du kanske kan ändra själv i att välja active team, dyker upp när du trycker på de tre punkterna efter laget.
Jag kan gå in i laget och göra förändringar. Men jag kan inte radera något av dom två lag jag skapat. Pmar en bild på discord :).
Hej gjort lagen aktiva nu.
Kung!
Vill ej starta en diskussion, så ställer endast frågan så får ni besvara den i er FAQ.
Angående Team Captain, kan man sätta en skill på sin Team Captain även fast han redan fått Pro? Detta kan ju tolkas som att man stackar skills:
".. and no stacking of multiple additional skills on a single player."
Så vill ha ett förtydligande på hur ni tolkar detta :)
Eftersom det är pro som man får sätta utan kostnad vid team creation. Så borde den räknas som en inbyggd skill. Och den är ju inte chosen, det måste ju vara pro.
men ser också fram emot SMs tolkning.
från er faq :
If a player declares a Hypnotic Gaze special action, are they first allowed to make a Movement action?
Yes.
——-
frågan är :
Is a prone player (with hypnogaze trait) allowed to declare and perform a Hypnotic Gaze special action if they stand up and/or make a movement action first?
————-
att man får gå innan man gazear har aldrig varit någon diskussion, frågan är om man får använda den om spelaren startar sin aktivering prone.
@Densom
Svaret i vår FAQ,
Du får declare specialaction. Denna innehåller en move action.
Vi tittar på den just nu. Återkommer med svar i FAQ.
Som sagt, det är inte frågan. Får en prone spelare göra det?
Jag förstår vad du menar eftersom jag följt diskussionen här, men påpekar att FAQ inte svarar på frågan som folk undrar över.
varför har ni svarat på en fråga som gäller hiring/retiring spelare @Densom?
känns som att det förvirrar mer eftersom en turnering inte har de stegen alls.
Den. Ska tas bort, felaktigt med.
Aha menar du om en liggande spelare får använda gaze, liggandes?
Där är svaret nej.