Ny third season Edition revealed!

1679111219

Comments

• @Bitter att fler lag startar med tackle är väl i alla fall en mjuk nerf på amazoner.

• Vad gäller för skillen Unsteady?

ser att flera spelare har den…

• att den spelaren inte kan göra 'secure the ball' action.

• Human och Nobility Ogres har Mutation som secondary o_0

• tror det är typo

• Ser ut som stalling blir lite svårare nu...

• @Juiblex Ja, men bara fram till turn 6, så förmodligen inte allt för påverkande.

• Tror ni alltså på fullt allvar att orcer blivit bättre när de förlorat fyra av sina åtta viktigaste spelare?

• Jag tycker att Lizardmen, Amazons och Vampires ser starka ut. Och intressant att Ogres över hela linjen förlorat Mighty Blow. Och kul att Gobbos Troll inte längre har loner.

• edited October 29

Folk verkar oense om en hel del. Jag har sett folk på twitch som menat att Chosen har blivit nerfat för att beastmen förlorat sin strength access. Ja, det är inte bra, men personligen anser jag ändå att detta är det lag som fått den största boosten av alla. Det är en fråga om (väldigt) många bäckar små och det är inte precis så att beastmen kommer att få ont om bra skills att välja bland. En Block, Frenzy, Claw gör också ont (och laget kan fortfarande teoretiskt ha fem claw-mighty blowers utan att använda sig av sekundära skills). En bollhållare eller ball-sacker tog sällan strength skills, så där är läget status quo. Guard-spamming blir svårare, men den skillen gör sig ändå bäst på warriors.

När det gäller orcher så ser jag dem som starka. Throwern fick sig en välbehövlig extra movement. De blev av med all animosity, fick flera extra skills och strength access på linjemännen, som trots att de redan före detta var bland de bästa inom blood bowl, sällan fick plats i rostern.

• Beastmen lever väl alldeles utmärkt på General skills, så jag skulle säga att laget definitivt blivit starkare.

• här är en sida som jämför gamla mot nya roster.

• Ja, Chaos Chosen blev klart starkare, men det behövde de. @Lockmund du pratar om att orcernas sämsta spelare blivit bättre. Men när deras bästa spelare samtidigt åker på en fetsmäll, hur kan det innebära att laget blir bättre?

• Det har till och med motiverat mig att måla klart mitt Chaos-lag. 😄

• Om det vore det enda som hände så skulle jag hålla med dig Erik, men de var ett starkt lag tidigare och jag anser att de fortfarande är det.

• Om vi efter fjorton läckta sidor redan har diverse typos så bådar det inte gott för reglerna i övrigt.

• edited October 29

@Pellevin De har kanske tappat mot nuvarande roster, men det har många andra lag, Men de fått en hel del buffs i kompensation, (mer än alla andra skulle jag säga), strenght linos, mb och taunt på biggies, en gratis pro på valfri spelare, var 6e reroll gratis, snabbare thrower, blitzers som dodgar på 2+, blivit av med animosity osv. Håller med om amazoner och lizards, men +3 gaze är minus för vamps, samt att vi inte vet hur distracted kommer funka, kommer man ha kvar sina skills men inte tacklezones tex?

• alla rosters finns läckta nu. men inte orkat dela vidare här :P

och massa regler finns också läckta. mycket ligger på discorden

• @sirvejlance jag har för mig att jag läst att distracted innebär samma sak som tidigare alla olika effekter där du tappat tackle zone. De har bara lagt allt under samma rubrik. Vilket är logiskt IMHO.

• Det är väl bara Renegades-ogren som har förlorat Mighty Blow? Enligt de läckta fotona har ograrna i Nobility, Human, OWA och Chaos Chosen allihop kvar förmågan...?

• Min första överblick gör mig mest nyfiken på OWA, Woodies & Necro troligen i den ordningen.

Chosen & Nurgle verkar äntligen kunna vara bra nog att spela men kanske inte tier 1.

Khemri, Lizardmen och Amazoner känns lite för starka jämfört med tidigare.

Orcs och Dvärgar verkar helt utflippat där orcs 3 mighty blow från start kan vara nya undead på ett dåligt sätt.

Jag hade varit exalterad över Humans om inte för att OWA verkar bättre på totalen.

Dark elf kan bli kul men tror att Woodies är bättre.

Hatar stalling regeln och gillar nerfish av Hypnotic gaze. Tror jag är ganska överens med kick off tabellen vilket är en skräll :D

• @Oerjan ja, du har rätt. På något sätt läste jag fel typ fem ggr i rad.

• Injury-tabellen är snällare också: fler Badly Hurt (1-8 istf 1-6), färre MNG och Niggle.

Stalling-regeln känns bakvänd: borde det inte vara större och större risk att åka dit för Stalling ju senare i halvleken det är? Med nuvarande regel är det helt riskfritt runda 7 och 8.

• edited October 30

Khorne buffade. Hur är det möjligt @Bitter ?

Nej de fick bara 2 khorngors ignorera detta

• Vad hände med Khorne? 😀

• -2 Khorngors men de som är kvar får Jump Up och Thick Skull; Bloodseekers blev 5k billigare.

Sign In or Register to comment.