Med förhoppning på att den nya editionen ska släppas och vara tillgänglig på tourplay så kommer vi skjuta på att öppna registreringen i tourplay. När de nya reglerna kommer, tar vi ett beslut om vilka regler som ska spelas.
@Densom et al., jag vill bara säga att jag tycker det är jättebra med hur ni kommunicerar på er hemsida bbsn.se. Supertydligt vad som gäller. Det är tyvärr inte helt ovanligt att arrangörer inte gör det *host*ungern*host*
Hur ser vi nu på nya reglerna och om dom ska implementeras? Jag är för dom nya reglerna men orolig för tiering och eventuella regeldispyter som kan uppkomma. Det kan Mao ställa ett högre krav på er som arrangör att det finns tillräckligt med domare osv.
Edit: jag vill förtydliga att jag stöttar det beslut TO tar, allt löser sig när man väl är på plats :).
Hade känts bättre med ett statistiskt underlag på tio tusen matcher inför något så stort som SM. 😊 Det sagt så kommer jag ha skoj ändå, så TO har min välsignelse vad de än väljer att göra (så länge Khorne är tier ett).
Comments
Tack för snabbt svar @Densom!
När kan/ska man börja skapa lag i Tourplay? @Densom
Kollar upp och återkommer.
Hej hopp igen.
Det kommer vara ok att registrera lag i tourplay från 1/11.
Jag överväger att anmäla mig till SM i år igen, men har inget lag klart?
Något lag som behöver en coach till, eller ett par andra som är solo?
Jag är en kvinna på 40+, jag har spelat länge, men spelar för att det är roligt snarare än för att prestera.
Taggad?!
Vi närmar oss…
All info som finns om sm finns på hemsidan. https://bbsn.se/
Ställ gärna frågor här också, så svarar vi
Bim, skriv till @Smulzer han har koll på lagen.
Taggad!
Taggad!!!
@Bitter ich @Måsart let’s goooooo!!!
Det säger du bara för att ni toppat laget ;)
Är det fortfarande aktuellt att det inte finns sovmöjlighet i lokal?
Det närmar sig. Kommer nog att lösas. Kommer mer info inom när framtid.
Litar på dig här och stressbokar inte ett hotell :D
Det kostar inget att boka hotell och går att boka av till 24 timmar innan när jag bokade på Tinget. Håller den tills jag vet annat.
Pågår det någon diskussion om att spela SM med nya regler eller är det 100% säkert att det blir de gamla?
Kommer de nya reglerna att vara NAF godkända direkt, eller blir det en övergångstid?
jag antar att det är en liten övergångstid på ca 3-4 månader och att turneringar i mars/april måste spela med de nya reglerna.
Med förhoppning på att den nya editionen ska släppas och vara tillgänglig på tourplay så kommer vi skjuta på att öppna registreringen i tourplay. När de nya reglerna kommer, tar vi ett beslut om vilka regler som ska spelas.
@Densom 👌
Hoppas hoppas. När man väl bytt vill man ju inte spela gamla regler fler gånger.
Håller med ovanstående talare.
Bra @Densom!
@Densom et al., jag vill bara säga att jag tycker det är jättebra med hur ni kommunicerar på er hemsida bbsn.se. Supertydligt vad som gäller. Det är tyvärr inte helt ovanligt att arrangörer inte gör det *host*ungern*host*
Tackar. 🙏
Hur ser vi nu på nya reglerna och om dom ska implementeras? Jag är för dom nya reglerna men orolig för tiering och eventuella regeldispyter som kan uppkomma. Det kan Mao ställa ett högre krav på er som arrangör att det finns tillräckligt med domare osv.
Edit: jag vill förtydliga att jag stöttar det beslut TO tar, allt löser sig när man väl är på plats :).
.
Nya regler till SM tack!
Trots att det antagligen krossar bygget jag redan gjort, aww
snowbowl kommer köra de nya reglerna så kommer finnas lite underlag att titta på. håller med @83wotan, kul om ni byter men är ert beslut.
Hade känts bättre med ett statistiskt underlag på tio tusen matcher inför något så stort som SM. 😊 Det sagt så kommer jag ha skoj ändå, så TO har min välsignelse vad de än väljer att göra (så länge Khorne är tier ett).
@Bitter Enligt en annan tråd så tycker tydligen vissa att Khorne ska vara tier 5. Kanske vore värt att speltesta på en BitterBowl? 😂
Jag fick ihop ett lag förresten. Inte anmält oss än bara.