Får lite grann känslan av att alla lag blir bättre på allt. Lite skeptisk till den typen av designfilosofi. Vad är det för fel på att bara vara lite halvkass?
Underbart! Skall dom ändra så gör en full make-over.
Superglad att se tackle för dvärgar flyttat till blitzern. Jag har föreslagit detta förut.
Jag tycker det känns som trots att det blir färre positionals så kommer lag att spela ännu mer olika än varandra. Kommer säkert vara en hel del brister i början, men det löser sig med NAF och erratas med tiden.
Jag är väldigt hoppfull inför framtiden faktiskt. Speciellt när Nob throwern äntligen kan börja kasta boll. Undrar om dom gör något nytt med kick-team mate. Den har alltid varit lite skum för mig. Får ogre kickers kick och punt kanske?
Bra förändringar, men jag tror fortfarande att vissa lag är svagare än tidgare. Nurgle fick visserligen två buffs, men med bara två pestigors så har de fortfarande kapad fart och smidighet och kommer få svårt att kunna anpassa sig när saker händer på planen.
Håller med dig, men tror samtidigt att dom löser det genom att man behöver fler linemen i varje lag.
Tror tanken är att lagen kommer bestå mest av linemen och ha några nyckelspelare. Dessa linemen kommer oftare att ha skills (typ eye gouge zombies) som ger laget sin karaktär. Så dark elves kommer säkert ha tillgång till devious skills, medans high elves inte kommer ha detta.
Jag tror att raserna i sig kommer spela mycket mer olika varandra, men jag tror det blir cookie-cutter val per ras. Så varje ork lag du möter kommer nog vara likadant byggt. Men så är ju oftast fallet redan idag.
Edit: såg just att dvärgar inte har agility skill access alls och linemen har devious access. Tror det finns massor av nyanser i denna versionen. Kommer ta ett tag att hitta rätt meta =)
Jag börjar mer och mer få känslan av att den som har gjort hela den här omarbetningen inte gillar spelet. Någon avundsjuk 40k-spelare som inte kan leva med tanken på att ett väl fungerande spel ska lämnas i fred. 😐
Comments
Ser ut som Dirty player/mighty blow +2 inte finns längre (står ju inte +1 efter skillsen ovan).
Dyrare rerolls.
Kan bli intressant.
och dvärgblitzers har ag4+ nu också.
hittat på discord, dvärgarna stämmer ju så resterande kan säkert stämma också.
Får lite grann känslan av att alla lag blir bättre på allt. Lite skeptisk till den typen av designfilosofi. Vad är det för fel på att bara vara lite halvkass?
Tänk på att både humans och orcs förmodas tappa positionals. Bättre men färre. Inte helt klart för mig vad vågskålen kommer stanna på.
Orcs, wowawiwa! Tur att jag är nöjd med hur jag målade det laget!
Underbart! Skall dom ändra så gör en full make-over.
Superglad att se tackle för dvärgar flyttat till blitzern. Jag har föreslagit detta förut.
Jag tycker det känns som trots att det blir färre positionals så kommer lag att spela ännu mer olika än varandra. Kommer säkert vara en hel del brister i början, men det löser sig med NAF och erratas med tiden.
Jag är väldigt hoppfull inför framtiden faktiskt. Speciellt när Nob throwern äntligen kan börja kasta boll. Undrar om dom gör något nytt med kick-team mate. Den har alltid varit lite skum för mig. Får ogre kickers kick och punt kanske?
Gouge eye has been leaked in spanish whatsapp.
Basically if a player with gouge eye pushes an oposing player when blocking, that player loses his assists til reactivated
Does stand firm cancel gouge eye?
:)
@brocCooLi Nice! Jag hoppades att de skulle göra åt dvärgarna, men var rädd att de skulle byta ut deras linemen mot något OWA-liknande.
Var hittade du dvärgrostern? Och finns det fler läckta lag där? :)
@Spelledaren skulle tro gouge eye funkar som strip ball, så nej på det. men får se när det kommer och hur det är formulerat :)
@Oerjan via discord, inte sett fler läckor än.
Bra förändringar, men jag tror fortfarande att vissa lag är svagare än tidgare. Nurgle fick visserligen två buffs, men med bara två pestigors så har de fortfarande kapad fart och smidighet och kommer få svårt att kunna anpassa sig när saker händer på planen.
Håller med dig, men tror samtidigt att dom löser det genom att man behöver fler linemen i varje lag.
Tror tanken är att lagen kommer bestå mest av linemen och ha några nyckelspelare. Dessa linemen kommer oftare att ha skills (typ eye gouge zombies) som ger laget sin karaktär. Så dark elves kommer säkert ha tillgång till devious skills, medans high elves inte kommer ha detta.
Jag tror att raserna i sig kommer spela mycket mer olika varandra, men jag tror det blir cookie-cutter val per ras. Så varje ork lag du möter kommer nog vara likadant byggt. Men så är ju oftast fallet redan idag.
Edit: såg just att dvärgar inte har agility skill access alls och linemen har devious access. Tror det finns massor av nyanser i denna versionen. Kommer ta ett tag att hitta rätt meta =)
Det bästa är ändå att de tagit bort siffrorna efter Dirty Player och Mighty Blow. Men Tackle och Diving Tackle på Dvärgblixten var kul tänkt!
death roller med 50 k bribe, känns mer som en big guy än en fouling machine. Man kan ju lika gärna foula med devios linos nu när +2 e borta.
Mer rykten från world wide web. Ser kanonkul ut tycker jag.
Fumlerooskie vill man ju inte betala för, men om man får den “gratis” och massor av den kan det bli intressant. Detta lag kan verkligen flytta bollen.
Vad jag vet kan man dessutom göra mer än en Fumblerooskie varje runda…
Bara två catchers är dock ett aber förstås. Hur kommer 65k på line påverka?
Man få väl en liten slant över när man bara kan köpa två catchers så man får väl ihop ett gäng spelare tänker jag.
animosity verkar ha förenklats vilket underlättar rejält i spel.
Är det bara jag som hoppas att HMP är korrigerat i denna utgåva??
HMP + DC = kärlek
och chaos ser roliga ut tycker jag
player down är troligen skalle på blocktärningen.
Är det verkligen rimligt att renegade ogre inte har mighty blow?!
Getterna har blivit billigare OCH fått tjock skalle? Hade de nerfat Warriors en smula genom att ge dem AG4+ så hade jag kunnat leva med det…
Gaze straight 3+! Både nerf och buff
Jo men de har inte styrke skill acess förrens på secondary så det kanske är rimligt.
Jag börjar mer och mer få känslan av att den som har gjort hela den här omarbetningen inte gillar spelet. Någon avundsjuk 40k-spelare som inte kan leva med tanken på att ett väl fungerande spel ska lämnas i fred. 😐
renegade ogre utan mighty blow är förhoppningsvis typo.
var ser du gaze 3+ @sirvejlance?
@brocCooLi såg leak på en stream precis. En bild från boken