Ny third season Edition revealed!

1356719

Comments

• edited October 21

Wow, rip skaven.. om inte Lino’s får av 9 eller thick skull

• Oj, ut med undead in med Necro känner jag på rak arm.

• Vänta, får zombies typ en variant av Defensive?

High Elves kan inte längre välja skillsen Dirty Player och Sneaky Git?

• Regen på ghouls känns som en buff iofs… humans o orcs m 2 blitzers, catchers o biggies. Och inga flings eller goblins heller antar jag

• Undead zombies får det iaf. Förhoppningsvis är det bra nog att -2 ghouls inte gör så ont

• Skandal. Nu kan ju inte alla som streamar Blood Bowl 3 skoja om att regen misslyckas på ghouls.

Men ja, spännande att se om goblin/halfling blir kvar

• edited October 21

Stjäl en sammanfattning av förväntade rosterförändringar från monsiour_slippy från Reddit. (https://www.reddit.com/r/bloodbowl/comments/1ocds1f/season_3_roster_changes_summarized/)

Edit: Skönt att Nurgle äntligen fick smaka på nerfpåken. 😅

Edit2: Vad händer med Chaos Renegades? De har ingen box alls.

• Eller hur?! Inget kul ska man få ha

• Äntligen Punt alltså, den har jag saknat länge.

• Du tror inte Rotter Lineman och Bloaters kommer få Unsteady som Lizardmen och zombies?

• Oavsett så går de från 1/3 till 1/6 fail utan reroll. Men troligen kommer nån av de andra kunna plocka boll

• Om vi pratar turnering så tror jag aldrig jag sett Nurgle utan Sure Hands, och då går de från 1/9 till 1/6 men med tjänar en skill och tappar två viktiga pjäser. Inte säker på att det är en vinst.

I ligaspel så så håller jag med om att det är en buff för ett helt färskt TV1000 lag.

• edited October 21

Med reroll går du ju från 1/9 -1/36, och sällan man ser 4 pestigors. 3 är ju vanligast.

• Tyckte de tidigare sa att man inte fick rerolla Secure the Ball men jag kanske minns fel.

• edited October 21

Jag tror de sa sure hands inte funkar, men orkar inte kolla upp

• edited October 21

Wow! Vissa lag kommer behöva kompenseras t.ex. orcs, humans, nurgle, khorne och elven union. Kanske får sneaky gits också hit and run, så de blir värda att ta med i laget.

• Hmm. Tror ni att bull cantaurer kommer få vara kvar? De finns ju inte i boxen.

• Wow, sjuuuukt pepp!

Snacka om att röra om i grytan 😀

• Stod i artikeln att dom och assasins mm blir kvar. Och Cyanide (Blood Bowl 3) har tydligen skrivit att inget lag blir av med några positionals. Bara antalet som ändras

• Det var oavsett mer förändringar än jag väntade mig. Håll i hatten och avvakta tror jag gäller nu!

• Är det bra är det bra, är det inte bra är de inte bra.

Jag gillar av princip inte så mycket at sprues ska bestämma lagen men det kan ju gå att fixa bra.

• Jag gillar att det skakas om, men jag hade nog föredragit mer variation. Typ att alla lag har alternativa positionals men man får inte råd med allt.

Nu känns det som alla lag kommer vara ännu mer strömlinjeformade.

Med det sagt, tror jag att det är dags att måla upp lite fler lag. Jag tror tex att nobs kommer få ett face lift. Orker måste ju få några nya regler (tänk på att man inte får några goblins i boxen dessutom!!). Kommer det en ny renegades box eller försvinner dom tror ni? Min gissning är att dom försvinner och ersätts av Tzeenshshsh och Slaanesh.

• Jag är mycket positiv till allt utom att deflection försvinner och att ghouls får regeneration!

Det blir kul att lära känna en del lag på nytt och jag hoppas att även de flesta av dem som inte får ändrat antal positionals får litet ändringar på stats eller skills.

• Orkerna ser ut att rasa minst tre tiers.

• Orker, Kaos Dvärgar, och Imperial Nobility får bilda en ny tier. Strax under sina Overlords, the Halflings. 😅

• Jag är initialt ganska positiv utan att ha sett allt än förstås. Det kan ju komma brutna saker men det kan de också fixa framåt om communityn återkopplar tillräckligt som med sneaky git, underworld snotlings, guard på assists osv. :D

Några snabba tankar

Lite orolig för att orcs och humans tappar för mycket. Tror punt kan vara lite för bra beroende på hur den fungerar. Hoppas att necromantic ghouls också får regeneration samt att nått mer händer med undead för annars är de verkligen illa ute. Union borde få dodge på sina två catchers och nått mer på throwers eller blitzers. Skaven gutters kanske kommer kunna ta mutationer som primary eller börja med blodge.

• Min tanke om union är att de tappar väldigt lite jämfört med de flesta andra.

• Med det vi sett hittills så ja, orcer o alver kommer tappa en del men kommer fortfarande var kompetativa tror jag. De får säkert nån boost här o där, så är det fine. Kanske OTB MA6 orc thrower? kanske sidestep på EU catchers? Jag var rätt ledsen för avlivandet av Skaven till en början, men tror (hoppas) att de kommer få devious (både sg o dp ska väl dit?) och nån primary access till mutations, så kanske de kan funka också.

Sign In or Register to comment.