Final Eurobowl Challenge 27/9 Nacka - Nystan & Spel

edited September 18 in Turneringar

Final Eurobowl Challenge är en singelturnering, 3 matcher swiss med reglerna från Eurobowl. 

Målsättningen är att ge deltagarna ett tillfälle att träna på sina färdigheter. Därför har varje runda lite mer tid, 2h30m, och deltagarna uppmuntras att öppet diskutera sina reflektioner kring matcherna de spelar och de val de gör. 

Det speciella är att du kommer att bli slumpmässigt matchad med en eller två lagkamrater. Lottningen sker i början av dagen och turneringen startar med att ni tillsammans går igenom era lag och diskuterar styrkor och svagheter. Ni ska under dagen göra ert bästa för att stötta era nya lagkamrater. Det är fortfarande en singelturnering, men du kan inte bli lottad mot någon av dina lagkamrater. 

Lag om 2 personer lottas ifall vi är 10,12, 14, 16, 20, 22, 26 eller 28 spelare på plats. 

Lag om 3 lottas ifall vi är 18, 24 eller 30. 

Vi tar inte in fler än 30 spelare, och är det färre än 10 skapas inga slumpmässiga lag, eftersom det skulle påverka tävlingen så mycket då. 

TO avser inte att delta, men vid plötsligt bortfall täcker jag upp så att alla närvarande får spela. 

Vi kommer att använda bbtm.app för denna turnering.

27:e september hos Nystan & Spel, Edövägen 7A, Nacka. 

11:00 lottning

11:15-13:45 match 1

Lunch

14:45-17:15 match 2

17:30-20:00 match 3

100 kr

Betalas till swish senast 21/9.

123 642 34 12

Roster till spelledaren@hotmail.com senast 20/9.

5/2/0 scoring

SoS

Cas/TD diff

Lower tier beats higher tier (goblins beat necro)

Total TD

Total Cas

Någon typ av priser:

Om vi får minst 10 deltagare så blir förstapriset ett lag från GW - jag har lådor med skaven, norse, amazon och dwarf - då får vinnaren välja en. Ev. kommer jag öppna norse till mig själv… då blir det tre lådor att välja på.

Vinnare

Andraplats

vinnarlaget - ifall det blir några lag.

«1

Comments

Sign In or Register to comment.