Final Eurobowl Challenge 27/9 Nacka - Nystan & Spel
Final Eurobowl Challenge är en singelturnering, 3 matcher swiss med reglerna från Eurobowl.
Målsättningen är att ge deltagarna ett tillfälle att träna på sina färdigheter. Därför har varje runda lite mer tid, 2h30m, och deltagarna uppmuntras att öppet diskutera sina reflektioner kring matcherna de spelar och de val de gör.
Det speciella är att du kommer att bli slumpmässigt matchad med en eller två lagkamrater. Lottningen sker i början av dagen och turneringen startar med att ni tillsammans går igenom era lag och diskuterar styrkor och svagheter. Ni ska under dagen göra ert bästa för att stötta era nya lagkamrater. Det är fortfarande en singelturnering, men du kan inte bli lottad mot någon av dina lagkamrater.
Lag om 2 personer lottas ifall vi är 10,12, 14, 16, 20, 22, 26 eller 28 spelare på plats.
Lag om 3 lottas ifall vi är 18, 24 eller 30.
Vi tar inte in fler än 30 spelare, och är det färre än 10 skapas inga slumpmässiga lag, eftersom det skulle påverka tävlingen så mycket då.
TO avser inte att delta, men vid plötsligt bortfall täcker jag upp så att alla närvarande får spela.
Vi kommer att använda bbtm.app för denna turnering.
27:e september hos Nystan & Spel, Edövägen 7A, Nacka.
11:00 lottning
11:15-13:45 match 1
Lunch
14:45-17:15 match 2
17:30-20:00 match 3
100 kr
Betalas till swish senast 21/9.
123 642 34 12
Roster till spelledaren@hotmail.com senast 20/9.
5/2/0 scoring
SoS
Cas/TD diff
Lower tier beats higher tier (goblins beat necro)
Total TD
Total Cas
Någon typ av priser:
Om vi får minst 10 deltagare så blir förstapriset ett lag från GW - jag har lådor med skaven, norse, amazon och dwarf - då får vinnaren välja en. Ev. kommer jag öppna norse till mig själv… då blir det tre lådor att välja på.
Vinnare
Andraplats
vinnarlaget - ifall det blir några lag.
Comments
Plats för intresseanmälan.
Intresserade:
Oxinotl
grumplekins
Bitter
Theomir
Intresserad!
Jag vill spela!
Naf approved!
Passar på att promota denna medan hypen lever!
Vem leder och varför????? Eller så postar jag i fel tråd :/
Intresserad, även om jag kan vara upptagen den helgen.
Försiktigt intresserad. Måste hitta hundvakt.
Levde i tron att jag redan anmält mig till den här, men tydligen läser inte @Spelledaren mina tankar än, så jag får väl skriva här också.
Svagt av @Spelledaren
Intresserad
Jag sätter mig som intresserad!
intresserad
Behöver tyvärr avanmälan mig
Bra framförhållning!
Jag har mycket riktigt tagit lådan med norse till mig själv, så det blir amazon/skaven/dwarf att välja på för vinnaren (från GW, och om vi har minst 10 spelare).
Får tyvärr hoppa av denna gång.
Attans!
Om det blir ojämnt antal så är jag ju med och spelar. Eftersom jag måste kolla era rosters så är det bäst att jag annonserar min i förväg så att ingen behöver fundera på om jag optar till motstånd.
Jag ska spela det här, om jag är med:
Det är alltså 2 stackar med MB/Claw då…
Ser ut som en bra roster. Kan nog komma i top två i matchen om vi möts.
Jag måste nog tyvärr be er skriva min anmälan i blyerts inom parantes. Väldigt mycket talar för att jag måste åka till Norrland just den helgen. 😓
Jag vill vara med och spela.
Har tyvärr fått bekräftat att jag är iväg den dagen så måste avstå.
Jag lägger en intresse anmälan!
Måste tyvärr banga. Tack för att jag fick stå på listan ett tag iaf.
Nu är det här nästa turnering i Stockholm.
3 matcher i lite lugnare tempo, sista träningen innan Eurobowl.
Just nu är vi 6 spelare med mig, någon chans att vi når 10 så att det kan bli slumpade lag på plats?
(vet inte varför det blev ett meddelande, men jag har inget att säga, kan tyvärr fortfarande inte)
Två dagar kvar tills anmälningar ska in.
Jag har fått två rosters redan.
@Mago och @Ionas
Jag har ju fått höra från er att ni antagligen inte kunde vara med - kan vi få det bekräftat?
Alla andra, om de faller bort är vi nu 4 stycken (plus en), har ni en åsikt om hur vi gör då?
Jag kan kolla om det är någon mer från mitt håll som skulle kunna tänka sig hänga på