HammaBowl 2025

jag, @Pidpad och @pedda kommer reppa Sverige.

i år kör de med tourplay så ni kan hitta allting här:

ska försöka skriva liknande inlägg som jag gjorde för Ashes Bowl nu senast om en vill ha lite mer än bara tourplay-siffror.

Comments

• Lycka till folks and fäs...

• Kul ser fram emot uppdateringar 😀

• edited May 7

Heja @pedda ! Go goblins

(och ni andra svenskar, men inte lika mycket)

• håller med @sirvejlance, tycker laget ser riktigt bra ut också.

• edited May 10

mötte en dansk (dummesvin) i första matchen med dvärgar.

jag fick börja med boll och gjorde ganska enkelt och säkert td i runda 8. då hade jag fem ko och en mumie som reggat. han hade en turn och sen halvlek och nya ko-slag. 2 av 10...

trots 9 men direkt 8 på plan så fick jag en entärningsblitz på hans bollhållare två turns i rad. andra gången slog jag ned honom. han lyckaden dock med pickup och två rushes för 1-1.

edit: totalt lyckades jag med 4 av 16 ko.

är nästan besviken för han spelade inte så bra, men med så få spelare på plan, tror jag vara nere på 6 totalt i slutet, så är lika godkänt.

0-1-0 än så länge.

• @brocCooLi när man förlorar så många spelare med Undead får man vara nöjd med oavgjort. Och när du inte vinner första får du lite lättare lottning. Se det som en taktisk seger.

• Heja brocc.

Bra kämpat med så få spelare, ingen enkel uppgift

• från ett svin till två nya, norse.

gick bra i första med mitt anfall, ca en removal i rundan de första fyra turnsen. mål runda 8. inför andra ställde norse upp med 10 och jag hade fått en till spelare, rättvist m.a.o.

försvarade bra och stabilt, tyckte jag, men bjöd nästan på en helt fri kant men kunde som tur var lösa det och komma åt bollhållaren. tog sedan bollen och avslutade med ett mål till.

så ganska säker 2-0 där jag hade tur och inte klantade bort det. kändes som en ganska ny coach också.

1-1-0 nu.

• tredje matchen mot elven union.

det var jättesvårt att avancera framåt? kom ingenstans. kom så mycket ingenstans att jag inte gjorde mål, alven var nära men fumlade en pass. så hade lite välförtjänt tur.

andra halvlek och bara nio alver på planen, alldeles för många dock. alverna gjorde alvgrejer men i runda fem så missar de en jump over. jag får ner bollhållaren, bollen ut i publiken. ner till min endzone, två rushes för att markera bollen. alver blitzar undan och gör mål.

time out så har fyra rundor att göra mål. klantar till det lite i uppställningen i runda sju, så alverna lyckas få till en entärningsblock på bollen. skull reroll skull. jag lyckas rusha in för lika.

riktigt bra match och nog ett rättvist 1-1.

så 1-2-0 efter dag ett.

• TIMBER!

flings är op, förlust med 0-2.

kanske tryckte lite för hårt i första, men fick två turns för kvittering, men kom inte igenom.

i andra fick jag en jobbig turnover som gjorde att flings kom åt bollen. kunde inte riktigt komma tillbaks och flings sprang in bollen i slutet.

men var mot peterd och vem älskar inte flings ❤️

1-2-1

taktisk förlust för att få två lätta matcher i slutet.

• Grymt jobb, kör hårt och peppa pedda och pidpad :)

• mötte necromantic.

jag anföll i första. han gjorde massa snygga chainpushes och lyckades till slut slå loss bollen och gjorde mål i min drive. men fick ett oneturnerförsök, och lyckades räkna ut hur en gör med ma7, satte den dock inte.

numerärt övertag inför andra iaf och lyckas efter en del spel ta bollen. men han slår lös den igen men lyckas inte behålla den. i sista rundan har jag 5+ 3+ eller 3+ 2+ 2+ 4+ 3+ för målet. valde det senare, men tror första är bättre? slog iaf 5+ 4+ 5+ osv, så satte målet.

1-1 och har nu 1-3-1 inför sista.

• orcer i sista och en till 1-1.

både jag och motståndaren höll på att tappa orken flera gånger men de flesta höll sig dock kvar på plan.

hade svårt att anfalla men kom förbi men inte särskilt säkert, men med lite tur gjorde jag mål.

i andra halvlek hade vi tyvärr massa ork kvar, men undeads försvann från plan. så var lite svårt att försvara så jag struntade nästan i det. fick ett oneturnerförsök men saknade lite folk.

så slutar på 1-4-1.

helt ok, men ovan att spela undead så gjorde säkert en drös misstag.

• Bra jobbat!

• Bra jobbat och kul matchrapportering, @brocCooLi

• Missade helt den här tråden (kollar nästan aldrig SWEBBA).

Var en rolig turnering och jag är väldigft nöjd med 4-0-2 med goblins.

Tyvärr räckte det inte för Best Stunty, föll på tiebreaker.

Många underskattar goblins, kanske något att fundera på för langslaget @kaju ;)

• Någon med snotlings spelade också 4/0/2, riktigt bra gjort med goblins!

• edited May 12

Tack!

Japp, plats 16 (Flings, Best Stunty), 20 (Snotlings), 21 (Goblins) och 22 (Flings) var alla stunties med 4-0-2.

Som goblinspelare hävdar jag dock att de andra fuskade. De spelade med stars.

• Vet inte om jag håller med. Alla goblins är ju stjärnor. ❤️

• Snyggt spelat alla!

@pedda En duktig coach förtjänar ett bättre lag :)

Jag var på väg att messa dig om ditt ”självskade beteende” i helgen när jag såg ditt roster. Men lät bli :)

• Så sant, så sant, men det underminerar mitt argument om jag håller med för mycket.

Mitt roster gillar jag skarpt. Gick 5-0-1 med det på Berlin Rumbe förra året, men blev endsat tvåa.

Funderar på att ta något färre goblins och blanda in ett par råttor på rumble nu i juni. Räknas det som ett mindre "självskade beteende"? :)

Sign In or Register to comment.