Jox målar Underworld/Goblins
På sträng uppmaning av Lard som tröttnade på att ge mig feed back på annat forum tänkte jag dela lite processen när mitt andra BB-lag blir till. Eller åtminstone lite färg fastnar på gammalt tenn.
Läser man får man väl också skriva. Om inte så för det Lard uttryckte det " någon måste ju sänka nivån så även andra utsocknes vågar dela".
Så som inspiration vill jag mest dela ut lite cred till de som ska ha den i första läget. Plus att de är inspirerande lag.
Blacknexions underworldlag: http://www.talkfantasyfootball.org/viewtopic.php?f=23&t=33425
Pug´s Gobbos: http://www.talkfantasyfootball.org/viewtopic.php?f=23&t=33790
Men också "vår" egen Gimpens gobbos som tyvärr nu inte verkar var åtkomliga på stockbowls förra forum
Så första alstret och får väl lära mig hur man tar kort med annat än mobilen på kvällen men detta är mycket av ett test (typ att lägga upp bilder i ett forum - är det imgur eller dylikt man måste använda eller kan man lägga upp direkt från hårddisken?)

Tydlig skill på denna tycker jag = Diving Catch
Sen har han ju lite kompisar på väg

Även den andre har ju lite liknande tendenser.
Den ursprungliga frågan till Lard m.fl. var hur jag ska basa dom och har lite idéer.
Mörka fuktiga gruvgångar med både svamp och warpstone men förslag mottages såklart. Även andra kommentarer och kritik mottages. Det är ju därför man delar med sig....
Sen kommer vi ju till kanske det viktigaste och egentligen hamnar väl det under lagbygge/taktik.
Spelar ju inte så mycket på riktigt AFK eller vad ska säga så har lite dålig koll på hur laget kommer bli byggt. Magneter o.s.v. känns långt bort men det roliga med Underworld är ju att det är goblins med mutationer så är det två huvud, stora händer och extra armar som gäller?
Hur många av varje? Orkar ju inte modelera hur många som helst. Som utgångspunkt hoppas jag väl kunna deltaga i Borlänge i slutet av mars och då vet ni ju reglerna.
Läser man får man väl också skriva. Om inte så för det Lard uttryckte det " någon måste ju sänka nivån så även andra utsocknes vågar dela".
Så som inspiration vill jag mest dela ut lite cred till de som ska ha den i första läget. Plus att de är inspirerande lag.
Blacknexions underworldlag: http://www.talkfantasyfootball.org/viewtopic.php?f=23&t=33425
Pug´s Gobbos: http://www.talkfantasyfootball.org/viewtopic.php?f=23&t=33790
Men också "vår" egen Gimpens gobbos som tyvärr nu inte verkar var åtkomliga på stockbowls förra forum
Så första alstret och får väl lära mig hur man tar kort med annat än mobilen på kvällen men detta är mycket av ett test (typ att lägga upp bilder i ett forum - är det imgur eller dylikt man måste använda eller kan man lägga upp direkt från hårddisken?)

Tydlig skill på denna tycker jag = Diving Catch
Sen har han ju lite kompisar på väg

Även den andre har ju lite liknande tendenser.
Den ursprungliga frågan till Lard m.fl. var hur jag ska basa dom och har lite idéer.
Mörka fuktiga gruvgångar med både svamp och warpstone men förslag mottages såklart. Även andra kommentarer och kritik mottages. Det är ju därför man delar med sig....
Sen kommer vi ju till kanske det viktigaste och egentligen hamnar väl det under lagbygge/taktik.
Spelar ju inte så mycket på riktigt AFK eller vad ska säga så har lite dålig koll på hur laget kommer bli byggt. Magneter o.s.v. känns långt bort men det roliga med Underworld är ju att det är goblins med mutationer så är det två huvud, stora händer och extra armar som gäller?
Hur många av varje? Orkar ju inte modelera hur många som helst. Som utgångspunkt hoppas jag väl kunna deltaga i Borlänge i slutet av mars och då vet ni ju reglerna.
Comments
Ett sätt att basa Underworld kan vara med kullersten, med mossa och glödande warpstone som sticker ut här'o'var.
Two heads tror jag är den första skill man alltid tar på Gobz (så flera sådana för ligaspel). Sedan kan det vara aktuellt med både big hands och extra arms. En skill man inte får glömma bort på dem är horns.
Keep up the good work!
De första mutationerna som jag körde på mitt underworld lag var
2st Two heads
1 Big Hand
1 extra arms
Som bas kan man basa med spackel och måla grått så det blir som grottgolv.
Dubbla huvuden på två och extra arm plus stor hand är taget
Horn tänker jag främst på blitzers. MB-> horns på killer blitzer.
Inte så mycket goblins men väl en Fezglitch har det blivit i veckan...
Kommer du spela med honom på Super Brawl?
Beror lite på vilket lag jag ställer upp med.
Om nån lyckas nämna ursprungsmodellerna får denne en klapp på axeln.
Ska nog ta och pyssla ihop lite underworld goblins själv någon dag här framöver. Blev peppad av dina och får se vad jag kan åstakomma. Har du några idéer för trollet?
Återkommer med bilder senare.
Är ju sugen på squighoppers som blitzers men svårare att få till vanliga linemen och throwers.
Så har fokuserat på gobbosarna hittills. Slutar kanske med ett rent gobbolag men roligare/lättare med underworld.
Pedro Ramos UW troll är asgrym, om du ska ha den så kan vi beställa ihop. Jag vill ha minotauren.
Sen var det där med mutationer. En med extra arm och ja, lite arbetsmaterial men två huvuden lär ju vara bra också.
PS. Fezglitch är baserad på en doomwheel förare och klotet är klippt från Island of Blood warlorden...DS
Svampen på basen blev också riktigt bra, kör det temat!
Är det möjligt att få ett gruppfoto med det som är målat så här långt?
Angående antalet gobbosar växer ju antalet med tänkta antalet muterade. Tror inte man kommer ha mer än 7 i laget samtidigt men tre muterade minst blir ju tio...
@kayue
Dessa har jag fundrat på.
http://gamezoneminiatures.de/orks-und-goblins/goblins/offensive-goblins.html
Nytillskotten med de två huvudena...
Näst på tur är väl trollet.
Fått ihop ett troll samt lite fler spelare... Hoppar över de enskilda spelarna och går direkt på gruppfotot.
Squighoppersenar tänkte jag skulle gå som count as skaven blitzers, de med bollar som skaven throwers (pysslar med den sista) samt om jag hittar på dom vanliga squigs som skaven linemen.
Har införskaffat lite offensive goblins som står på kö att målas och fixas till men blir under höst med mer regn och mindre utetid..
Dåligt med det under veckan.
Snyggt troll och angående valet, block är ett bra val, men pro och tackle (om du ger trollet tentakler, SF samt svans) känns också som bra val.
St6 plus tentakler är ju kul men kanske inte bäst. Jag menar, hans troliga plats är på LOS mot bobbar och annat otyg. Tentakler känns ju sådär då.
St6 och break tackle ( som KaYue föreslaget) gör han ju till en rätt bra cage-breaker men det är ju först efter ännu en skill-up.
Men st6 är ju coolt....