Jox målar Underworld/Goblins

JoxJox
edited January 2014 in Målning och modeller
På sträng uppmaning av Lard som tröttnade på att ge mig feed back på annat forum tänkte jag dela lite processen när mitt andra BB-lag blir till. Eller åtminstone lite färg fastnar på gammalt tenn.

Läser man får man väl också skriva. Om inte så för det Lard uttryckte det " någon måste ju sänka nivån så även andra utsocknes vågar dela".

Så som inspiration vill jag mest dela ut lite cred till de som ska ha den i första läget. Plus att de är inspirerande lag.

Blacknexions underworldlag: http://www.talkfantasyfootball.org/viewtopic.php?f=23&t=33425
Pug´s Gobbos: http://www.talkfantasyfootball.org/viewtopic.php?f=23&t=33790

Men också "vår" egen Gimpens gobbos som tyvärr nu inte verkar var åtkomliga på stockbowls förra forum

Så första alstret och får väl lära mig hur man tar kort med annat än mobilen på kvällen men detta är mycket av ett test (typ att lägga upp bilder i ett forum - är det imgur eller dylikt man måste använda eller kan man lägga upp direkt från hårddisken?)

A3z0iQU.jpg
Tydlig skill på denna tycker jag = Diving Catch

Sen har han ju lite kompisar på väg
aMEcZRq.jpg
Även den andre har ju lite liknande tendenser.

Den ursprungliga frågan till Lard m.fl. var hur jag ska basa dom och har lite idéer.

Mörka fuktiga gruvgångar med både svamp och warpstone men förslag mottages såklart. Även andra kommentarer och kritik mottages. Det är ju därför man delar med sig....

Sen kommer vi ju till kanske det viktigaste och egentligen hamnar väl det under lagbygge/taktik.

Spelar ju inte så mycket på riktigt AFK eller vad ska säga så har lite dålig koll på hur laget kommer bli byggt. Magneter o.s.v. känns långt bort men det roliga med Underworld är ju att det är goblins med mutationer så är det två huvud, stora händer och extra armar som gäller?

Hur många av varje? Orkar ju inte modelera hur många som helst. Som utgångspunkt hoppas jag väl kunna deltaga i Borlänge i slutet av mars och då vet ni ju reglerna.
«1

Comments

• edited January 2014
    De där kommer att bli stört coola! Sluta inte!

Ett sätt att basa Underworld kan vara med kullersten, med mossa och glödande warpstone som sticker ut här'o'var.
  • Jävligt sköna!

Two heads tror jag är den första skill man alltid tar på Gobz (så flera sådana för ligaspel). Sedan kan det vara aktuellt med både big hands och extra arms. En skill man inte får glömma bort på dem är horns.

Keep up the good work!
  • Håller med Coma!

De första mutationerna som jag körde på mitt underworld lag var

2st Two heads
    1 Big Hand
    1 extra arms

Som bas kan man basa med spackel och måla grått så det blir som grottgolv.

• ...med lite warpstones ex. 2655_mb-Objective%20Marker,%20Skaven,%20Warpstone.jpg
  • Tack för snabb kritik.
    Dubbla huvuden på två och extra arm plus stor hand är taget

Horn tänker jag främst på blitzers. MB-> horns på killer blitzer.
  • Basmässigt tänker jag mig att det ser ut lite så här i underjorden.
    MuddyL.jpg
  • Kanske inte där de spelar fotboll dock.
  • JoxJox
    edited February 2014
    Testat lite baser samt fått lite figurer (efter lång väntan) från US of A.

Inte så mycket goblins men väl en Fezglitch har det blivit i veckan...

HxY5MGOl.jpg

1ETZhI3l.jpg

9QNLS6yl.jpg

CVPWqLnl.jpg
  • Skysst modell, han ser ut att ha sväng på sin kedja.
    Kommer du spela med honom på Super Brawl?
  • Kan ju inte avslöja min taktik men pysslar även med en Nobbla Blackwart

Beror lite på vilket lag jag ställer upp med.

Om nån lyckas nämna ursprungsmodellerna får denne en klapp på axeln.
  • Det var lite för svårt, kanske någon skaven modell? ;)

Ska nog ta och pyssla ihop lite underworld goblins själv någon dag här framöver. Blev peppad av dina och får se vad jag kan åstakomma. Har du några idéer för trollet?
  • Har påbörjat ett troll baserat på de nya rivertrollen men inte helt övertygad.
    Återkommer med bilder senare.

Är ju sugen på squighoppers som blitzers men svårare att få till vanliga linemen och throwers.

Så har fokuserat på gobbosarna hittills. Slutar kanske med ett rent gobbolag men roligare/lättare med underworld.
  • Screaming Bell MPK. Får jag en kram nu? :P
    Pedro Ramos UW troll är asgrym, om du ska ha den så kan vi beställa ihop. Jag vill ha minotauren.
  • Kättingsnutten ja men inget annat. Försök igen Kayue så kanske du får en kram.
  • Lite förstärkning har det blivit bland spelarna. Lite fler Linegobbos - kan inte ha för många...

dqNsir4.jpg

Sen var det där med mutationer. En med extra arm och ja, lite arbetsmaterial men två huvuden lär ju vara bra också.

TqZP4wM.jpg

PS. Fezglitch är baserad på en doomwheel förare och klotet är klippt från Island of Blood warlorden...DS
  • edited February 2014
    Snygga Gobbos! Gillar den gula/khaki färgen som blir skysst mot det gröna huden. Hur många Goblins behöver ett underworld lag? 16 spelare minus troll, minus 6 skaven blir ju 9. Men behövs det verkligen, eller räcker det kanske med 8 för att ha plats med en starplayer eller två?
    Svampen på basen blev också riktigt bra, kör det temat!

Är det möjligt att få ett gruppfoto med det som är målat så här långt?
  • Jag vill gärna att du gör en Gobbo som drar upp sin kjol och visar sin ding dong, Disturbing presence kanske?
  • @lard. Jo ett gruppfoto kan komma, enbart fem figurer men ändå.

Angående antalet gobbosar växer ju antalet med tänkta antalet muterade. Tror inte man kommer ha mer än 7 i laget samtidigt men tre muterade minst blir ju tio...

@kayue
    Dessa har jag fundrat på.
    http://gamezoneminiatures.de/orks-und-goblins/goblins/offensive-goblins.html

• Sådär ett litet familjefoto med de första sju gobbosarna.

rpYqxkq.jpg

Nytillskotten med de två huvudena...

woVZcrK.jpg

Näst på tur är väl trollet.
  • Vilka fina Gobbos du har! Big LIKE! ;)
  • En liten uppdatering.

Fått ihop ett troll samt lite fler spelare... Hoppar över de enskilda spelarna och går direkt på gruppfotot.

TLkQrJR.jpg

Squighoppersenar tänkte jag skulle gå som count as skaven blitzers, de med bollar som skaven throwers (pysslar med den sista) samt om jag hittar på dom vanliga squigs som skaven linemen.

Har införskaffat lite offensive goblins som står på kö att målas och fixas till men blir under höst med mer regn och mindre utetid..
  • @jox Kan du lägga upp bild på det nya trollet?
  • Jo så fort det är dagsljus samtidigt som när jag är hemma.
    Dåligt med det under veckan.
  • På allmän ( nåväl KaYues begäran..:) låt mig presentera en obasad Fatso!!! Som förutom claws även rullade en tolva på sitt andra skill slag. Är Block ett självklart val?

xwAFl6L.jpg
  • Jox wrote: »
    Är Block ett självklart val?

Snyggt troll och angående valet, block är ett bra val, men pro och tackle (om du ger trollet tentakler, SF samt svans) känns också som bra val.
  • +ST är ju trevligt om man vill mutera till sig tentakler senare. Själv har jag aldrig fått +ST en enda gång i min 2-åriga blood bowlkarriär så jag hade tagit det bara därför :)
  • plus att du inte vill möta ett claw, mb, st5 troll MED block på LOS mot dina oskillade saurusar i sjunde omgången va? =)
  • edited January 2015
    Inte alls. Håll tyst Suncar ;)
  • Jo just motståndet med en massa oblockande st4 (saurusar, bobbar, flesh golems) känns som om block kanske är bättre.
    St6 plus tentakler är ju kul men kanske inte bäst. Jag menar, hans troliga plats är på LOS mot bobbar och annat otyg. Tentakler känns ju sådär då.
    St6 och break tackle ( som KaYue föreslaget) gör han ju till en rätt bra cage-breaker men det är ju först efter ännu en skill-up.
    Men st6 är ju coolt....
Sign In or Register to comment.