Uttagning av Svenska landslaget EuroBowl Ungern 2025

13

Comments

• Jag har alltid sett Kaju som väldigt rasmedveten. Så han har mitt fulla förtroende. <3

• Det ska va svårt att va kapten! Du kommer fixa det fint!!

• Hmm, är det rasrisk?

• Jepp, men min nästa mening utelämnade du: "Du är ju kines, och jag arier."

• @Pellevin men åååååhhhhh

NEJ!!!!

• Jag anmäler intresse med. Även om det är en bit kvar att vandra så är det lika bra att ta första steget idag.

Kan tänka mig att spela det mesta inom bash kategorin.

*You never foul alone*

• Efter långt övervägande tar väl jag och anmäler mitt intresse också.

Vill förstås hävda att jag är en väl avrundad coach med många talanger, men det ser väl ut som att jag lutar lite åt den bashigare sidan, och har då främst utmärkt mig med Shambling Undead.

• edited February 6

Jag har fått till mig från flera ungefär såhär:

"Jag har inte spelat så bra på viss turnering, Jag kanske inte platsar till landslaget?"

Jag har svarat ungefär såhär:

"Jag kommer ta ut 12 coacher. 8 till landslaget och 4 till reservlaget.

Jag kollar inte på enskilda turnerirngar. Jag tittar på helhet.

Målet för Sverige denna gång är pallplats. Tufft, men realistiskt.

Såklart det även gäller Reservlaget.

Jag vill ta ut dom coacher som är konsekvent bra. Då menar jag inte bara Performance Rating.

Det är inte överdrivet många som har försökt att kvala in i år, vi är ung 20+. Om nån tackar nej av olika anledningar så kanske det finns en chans om du är på gränsen."

• eftersom alla fyller år en gång om året så innebär ju det att även @kaju fyller år en gång om året. så i födelsedagspresent anmäler jag intresse till landslaget.

• Nu har NAF annual rating uppdaterats med SM, och skickar @kaju till #2 i världen.

• starkt med 5 svenskar i topp 15.

• Jag antar att det inte varit så många majors i världen än, men ja!

• Misiozaurus på #4 vann ju den polska majorn.

• edited February 11

vart hittar vi denna? alltså deras annual rating :)

*edit, även jag hittade tillslut på NAF's sida, fler än jag som har svårt att navigera där? :D

• Lås listan !! LÅS

• Kan nån länka?

• Hej

Nu kommer ett intensivt arbete för mig att ske. Jag ska ta ut EuroBowl laget och reservlaget.

Jag kommer titta på Performance Rating (PR) främst på om coachen har hög och konsekvent värde. Viktigt att veta att PR är en fingervisning.

Bearbeta all möjlig info som jag har.

Jag kommer ta ut ett lag som jag tror klarar av att spela med EuroBowl Ungerns regelpaket.

Registreringen för EuroBowl är från 22:a feb och en vecka fram. Då måste jag ha ett lag att skicka in. Reservlaget ska vara klart då också.

Ha tålamod är ni snälla.

Det är en väldigt tuff uttagning denna gång, det visste jag om när jag axla på mig denna roll. Det blev inte lättare när regelpaketet ser lite annorlunda ut än vanligt.

Det är många coacher som har blivit mkt bättre det senaste året. Kul att se. Det är ett lyxproblem för mig för att välja ut dom bästa bland dom bästa.

Jag vet att folk kan bli besvikna. Jag har blivit det också en gång i tiden. Om du inte bli uttagen: Leta inte vad du har gjort fel. Fortsätt spela bra, ha kul, visa att du är jävligt stark till nästa uttagning!

/kaju

• Känns jäkligt tight för dessa 12 platser! Bra för 🇸🇪

• Jag tror alla har stor förståelse för att det är extra svårt den här gången och det beror ju på flera saker. Så länge det är tydligt hur och varför tror jag ingen blir besviken på anledningen till resultatet. Sedan kan man ju själv känna att man borde ha gjort en bättre säsong för att få en plats och det är ju en helt annan sak.

*Kortare spann mellan vald kapten och valt lag (jämförelse med WC mellan EB)

*Okonventionella regler som skapar annan meta än tidigare

*Uttagningsperioden som sträcker sig från innan kaptenen och reglerna var klara

*Den svenska communityn har utvecklats och gjort stora kliv framåt i kvalité och antal engagerade

• Heja Kaju. Det kommer bli ett fint lag. Lycka till alla

• På sätt och vis så är det en mardröm att välja bort otroligt duktiga coacher men å andra sidan så är det ju som en dröm att ha så grymt urval att välja mellan. Sverige är starkt!!!

• Det kommer du fixa galant @kaju. Så många duktiga spelare i Sverige att välja på nu för tiden!

Förstår jag dig rätt att landslaget ska vara uttaget den 22:a Februari?

Naglarna kommer ju vara helt sönderbitna, det är så spännande att se vilka som får representera oss.

• iom att kaju ska hinna fråga folk och de ska hinna ta ställning osv så låter det rimligt med deadline för kaju runt den 22 februari.

• Registreringen öppnar 22:a feb och är öppen en vecka fram.

Jag räknar med att vara klar den 28:e feb då ska jag ha frågat alla coacher om dom vill vara med.

• Tack, din andra mening svarar på min fråga.

• strax efter löning m.a.o.

• Katt på kantonesiska uttalas ”mao” eller mer ”maow”

Sign In or Register to comment.