Konstruktiv kritik efter SM 2025

13»

Comments

• Visst är det häftigt att man kan tycka så olika om saker. Jag tror jag inte håller med något som sades här.

Min åsikt är att om ett lag faller bort så bör det lottas om så att det är laget som är på sista bordet som borde få en bye.

Vad gällande tid så tycker jag att matchtid är matchtid. Är det rimligt att en hockematch håller på 75 minuter bara för att båda lagen var på plats en kvart innan nedsläpp?

Jag förstår att detta inte ses på samma sätt ur arrangörs sammanhang då man vill att så många matcher skall bli klara som möjligt, jag faller själv i den fällan under min egen turnering. Men om det skall vara en kompetativ tävling så tycker jag att det är felaktigt.

• Jag håller med duckwing, det är bättre att låta de som vill spela ostressat göra det.

• Ställer mig bredvid Tobes och Duckwing. Det är ju fortfarande kompetativt. Det är ju inte som att någon av de två coacher som börjar tidigare kan få någon bonuspoäng. Den de möter får ju också mer tid, vilket kan göra att den spelar bättre.

Men jag kan tänka mig Ionas förslag om 2:30 som speltid om det ska vara hårdare ramar. Det öppnar upp för att folk som inte spelar massor fortfarande kan hinna klart. De rävar som blir klara på 1:40 kan ju umgås, dricka kaffe och heja på kompisarna under tiden.

Framför allt så vill jag betona för @Smulzer, @Oberwald_1 och alla andra som var med och arrangerade att turneringen var finfin. Det är lätt att missförstå konstruktiva förslag i text som syrligare än vad de är. Vi (vågar tala för alla här) är sjukt tacksamma över att ni styr upp det här jätteprojektet.

• 2:30 och gemensam start låter rätt najs ändå. (och då är jag en sån som aldrig har problem med tid, kanske borde investera i en klocka för att stressa motståndare lite...)

Söndagen kan iofs bli ett problem för folk som ska åka tåg (jag och brocCooLi stod inför samma val, vara där under prisutdelning eller hinna med sista tåget). Jag valde att stanna kvar för prisutdelningen och sov sedan hos Skuld. Kanske inte en lösning som funkar för alla :D

• Tack så hemskt mycket för en superrolig turnering.

Angående information så skulle jag rekommendera att istället skapa en hemsida där all gällande information läggs så blir det förhoppningsvis inget som blir otydligt.

Gällande tiderna så förstår jag att det är svårt. Tror att det är bra att öka tiden, då detta är en stor turnering och alla är inte på en hög kompetativ nivå. Hellre öka tiderna och vara rädda om de nya i hobbyn.

Sedan så vill jag ge en stor eloge till kidsen som jag tycker gör ett jättebra jobb.

Till sist en känga till oss deltagare. När arrangörna vill gå ut med information då får vi helt enkelt vara tysta. Det var ett par tillfällen som jag inte uppfattade vad som sades och det var väll vid några tillfällen arr fick ryta i. Det är inte ok.

Sign In or Register to comment.