Vad ska jag ta för inducements?

edited January 2015 in StockBowl
I helgen ska mitt goblinlag värt 950k, möta Georgs skavenlag värt 1,910k. Jag har alltså inducements för 960k att köpa in.

Speciellt med mitt goblinlag är att jag har 14 spelare. Ingen bomber och ingen pogo. Två re-rolls.

Speciellt med Georgs lag är att han har högskillade gutter runner:

#1: Dauntless, Wrestle, Strip Ball och Leap
#2: Block, AG+
#3: Block, Two Heads, Sure Feet, Sprint, Side step.
#4: Block, Sure hands, Side Step, Leap

Här kommer ett alternativ:
Ripper (270)
Bribe (50)
Bribe (50)
Bribe (50)
Scrappa Sorehead (150)
Dirty Tricks (50)
Dirty Tricks (50)
Dirty Tricks (50)
Dirty Tricks (50)
Wizard (150)
= 920k

Här kommer ett till:
Ripper (270)
Morg'n Thorg (430)
Bribe (50)
Bribe (50)
Bribe (50)
Dirty Tricks (50)
Dirty Tricks (50)
= 950k

Hur skulle ni göra?

Comments

• Jag gillar det första alternativet, men skulle nog hoppa över Wizarden. Känner det är tveksamt om ditt lag är snabbt och agilt nog att få verklig nytta av en wizard. Hans är dessutom snabbt nog att det är relativt enkelt för honom att återhämta sig efter en ev. tappad boll.
  • Se wizarden som en bonuspow på en gutter runner. Odds för att vara genom av och sedan en foulchans. Inte som en totchdownstoppare. Anser du då den är värd det kör.
  • @Mago: Vad skulle du tagit istället?
  • Kanske några lite dyrare kort. Fast @Thursablot har ju en poäng också.
  • Thursablot wrote: »
    Se wizarden som en bonuspow på en gutter runner. Odds för att vara genom av och sedan en foulchans. Inte som en totchdownstoppare. Anser du då den är värd det kör.

Så skulle jag också använda den.
    Speciellt om han ställer sina gutters i en skyddad position när han kickar, dvs nära varandra och andra spelare. Varför inte chansa på en fireball?
  • Det är ju helt fantastiskt.

Jag skulle ta:
    Ripper (270)
    Fungus (80)
    3 Bribes (150)
    Då har du 460 kvar till kort.

Ett alternativ är en desperate measures och en dirty trick. Sällan en får chansen att dra såna.
    eller kanske en random event och fem dirty tricks?

fungus är galet bra i mitt tycke, med fyra moves och mb.
    Det ger rätt mkt utrymme att rensa bland råttorna och ger därmed spelarövertag.

Så skulle nog jag ha gjort iaf.
  • Jag är inne på @Thursablots idé. Det är därför jag är inne på Scrappa Sorehead, han har ju skillen Dirty Player!
  • @Suncar Jag resonerar att Fungus lätt blir utslagen mot hans Dauntless, Wrestle snubbe.
  • Har du sure hands på nån lirare? Annars föreslår jag en mercenary med sure hands
  • edited January 2015
    Har du sure hands på nån lirare? Annars föreslår jag en mercenary med sure hands

Går inte med goblins. Mercs får inte ta dubbelskills, endast normala

MartinS wrote: »
    Jag är inne på @Thursablots idé. Det är därför jag är inne på Scrappa Sorehead, han har ju skillen Dirty Player!

Varför inte ta Nobbla då? Billigare och han får +3 på sin foul.
    Har dessutom blodge

• så kan det ju vara martin.
    därför bra att ha två ball n chain och många bribes.
    om dauntlessråttan kommer nära och slår ut fungus, har du hyfsad foulchans på den med motorsågen i rundan efter.
    med lite flax kan du efter att ha bränt en bribe fielda honom även i nästa drive.
    om inte annat har du ju en fanatic till på rostret.
    så gjorde jag i Umeå, det var ganska bra.
    dvs två troll, ripper och fungus på LOS.

chainsawkille strax bakom.
    det är roligt, och ganska avskräckande.

om fanatic/fungus har en bra runda kan de i mitt tycke göra mer skada än en wizard.
    visst, den är mer precision men också bara en engångsgrej.

(och i ärlighetens namn har du ju råd med båda.)

men jag hamnade ju på plats 17 av 22 i Doubt så du kanske inte ska lyssna alltför mkt på mig =)
  • 2x400k kort och en wizard är annars mysigt.
  • MartinS wrote: »
    @Suncar Jag resonerar att Fungus lätt blir utslagen mot hans Dauntless, Wrestle snubbe.

Är väl ändå inte så lätt?
    St 2+D6>7. Händer ju bara på en sexa, eller tänker jag fel?
  • Jag spelade just en match mot Zeke73s undead och ställde upp två troll, Ripper, en egen Fanatic och Fungus på linjen; Styrka 5,5,6,7,7! och anföll därefter. Skulle jag mött ett snabbt skavenlag skulle jag vara helt rökt. Tar jag Fungus har jag ont om bribes.

@Fanatic Du har rätt när det gäller Dauntless, tänkte inte på det.

Två 400 kort. Jag köpte ett när jag mötte We Eat You, vilket var suveränt bra. Men skulle jag få en assassin skulle bara en av massor av bra skavenstjärnor försvinna. Det räcker inte.
  • Då slänger jag in något helt annat. Jag hade nog testat
    3 Bribes (150)
    Fungus (80)
    Master chef (300)
    Morg (430)

Summa= 960

-3 bribes är inget att orda om,
    -Det är inte helt rätt match för Fungus, men han är fortfarande väldigt prisvärd.
    - Du har bara 2 rerolls och med all leap råttorna är de ganska beroende av sina. Det är lite av en "hit or miss", men jag hade chansat.
    - Det är kanske tveksamt om Morg är värd pengarna, men jag hade tagit honom, om inte annat för att jag är nyfiken på honom som ball-carrier. Visst har en gutter wrestle-stripball, men det är inte störtkul att leapa in i en cage för att 3die-uphill blocka en spelare som har mighy blow. I synnerhet om man inte har rerolls.

Jag säger inte att detta är det bästa, men det är vad jag skulle gjort :)

• Får man upp bollen med Morg kan man nog hålla ut en halvlek... Tänkvärt.
Sign In or Register to comment.