Gjorde en färgglad cheat sheet, om någon vill ha.
EDIT: Nu är filen uppdaterad och korrekt. Även uppdaterad med Oxinotls kommentar
Var inte nöjd med de jag hittat hittills, så jag gjorde en egen. Passar fint i A5-storlek å en liten lamineringspåse. Eller, den är inställd på två ex på ett A4 med väldigt smala marginaler, men, ja, ni hajar.
Eventuellt kommer jag göra dem dubbelsidiga om jag kommer på vad jag vill ha på baksidan.
Tänkte att jag delar med mig, om det är någon annan som också vill ha en liten fusklapp och ytterligare en anledning att motivera sitt köp av en lamineringsmaskin.
Comments
går den att få exporterad som fin pdf för de som .docx kan krångla för?
Snyggt gjort dock!
edit: Lade pdf:en i första inlägget.
🥳👍
najs @Bitter
Inte för att vara kronopetlimetrisk, men 4 och 8 på nuffle-tabellen är end of game, så där tycker jag det kan bli tydligare.
är inte någon end of half?
eller är resten end of drive?
Attans. Fick för mig att jag dubbelkollade, men tydligen inte. Återkommer med ny version imorgon bitti.
Ska försöka ta bort de befintliga filerna ovan.
Hur bra som helst ju. drömmen vore ju om någon sen kunde skriva ut och laminera för att sen ta med till Sala. Hade lätt swishat en liten summa i så fall :)
Grymt Bitter. Jag kommer skriva ut 🤓😄🫶
Se bara till att vänta tills imorgon, så jag får rätta missarna i Prayer to Nuffle. 😬 Kommer gå igenom hela den tabellen igen imorgon bitti
Om jag minns rätt så är 1 trapdoor till end of half
Kan också tänka mig att betala en liten slant för en inplastad, gäller även för Sindragosa
Samma här.
jag kommer gå igenom hela tabellen nu på förmiddagen och dubbelkolla hur länge allting håller i sig.
@bloodfeast @mrselecta @Drexxl
Jag ska inte lova något, då jag inte vet om jag har några A5-fickor kvar hemmavid, men jag ska försöka göra några extra och ta med till SM i så fall. Lyckas jag med det så räkna med att kostnaden som högst kan bli i nivå med en liten burk läsk och en klapp på axeln.
@Bitter det låter som en deal :)
Så. Nu är både .docx och .pdf korrigerade. Båda ligger i det översta inlägget i tråden.
Då blir det en sockerchock och öm axel på lördag
Har jag fel eller är inte leap alltid -1 även för 0 tacklezones? Iallafall när det gäller att hoppa över spelare.
Eller är det dedär "...May reduce..." som gör att man kan hoppa med 0 modifier?
Exakt. Man måste inte använda modifikatorn.Har dubbelkollat med folk både här och på Fumbbl också, för att vara på säkra sidan.
Hmm jag trodde också att Leap alltid är -1 medan Jump inte är det. Hoppar du över en stående medspelare blir det -1 har jag alltid tänkt (har nog aldrig gjort det) även om det är 0 tz.
Enligt Fumbbl:s forum så behöver man inte använda modifikatorn om man inte vill. "Additionally, this player may reduce any negative modifier". Fumbbl:s klient ska automatiskt välja det som är bäst för spelaren huruvida modifikatorn används eller inte.
edit: @Nyaga Körde en testmatch i Fumbbl och kan bekräfta att klienten automatiskt väljer bort Leap-modifikatorn om du hoppar över en stående spelare som saknar TZ, så tabellen är korrekt utifrån det perspektivet. :)
Det hur som helst utrymme för tydligare formuleringar i regler & FAQ kring en hel del skills... 🤨
Bra! Då kanske jag vågar uppfylla en liten toxisk dröm; att okynnes-leapa in en touchdown! (OBS: blir inte på SM)
Ingen kommer ihåg en fegis
@Bitter Stiletto är random. Ordvalet är viktigt. Även om boken inte är konsekvent på key words, så är vanligaste termerna "randomly selected" vs "Chosen".
Det är så sjukt svårt att göra rätt. 😐️ Fixat och laddat upp nya filer nu.
@Nyaga om du blir lottad mot @mikethemachine så vet du vad du måste göra. 😊
har valt fel lag/skills. blir inget sådant för mig :(
Förutsatt att han har någon kvar att leapa med 💀🤓