Föredrar vanligt textformat. Enklare och tydligare. Den färgglada kartan känns tillför inget av värde i min bok. Men så är jag ju också tråkig och sur i allmänhet.
@Drexxl Om du inte varit min systerson skulle jag fråga var du hittade den tredje dimensionen, och varför du skriver en riktning då det lämnats öppet för två. Tur för dig att du slapp det.
Jag tycker att det var ett ganska elegant sätt att presentera femton tiers, bra mycket mer överskådligt än i text. Men det han vill ha feedback på är väl inte den grafiska utformningen utan tieringen om jag förstod det rätt? Ligger snotlings rätt eller ska de ha mer GC eller SP? Finns ett frågeformulär på FB att fylla i för den som har åsikter. https://forms.gle/Lfx2Ms5F9iYW7WBV6
Jag tycker det var väldigt smart. Man skulle kunna ta det ett steg längre och låta vissa lag finnas i två rutor, så de får välja vilken av dem de vill tillämpa (som ett alternativ till alla de "paket" som plågar turneringsvärlden just nu).
Kul grej med matrisen men jag förstår inte varför vissa skills skall vara dyrare än andra och ser därför en turnering med dessa regler som en turnering jag kommer att undvika.
Comments
Föredrar vanligt textformat. Enklare och tydligare. Den färgglada kartan känns tillför inget av värde i min bok. Men så är jag ju också tråkig och sur i allmänhet.
@Drexxl Om du inte varit min systerson skulle jag fråga var du hittade den tredje dimensionen, och varför du skriver en riktning då det lämnats öppet för två. Tur för dig att du slapp det.
Visst. Det skapar lite mer utrymme för att anpassa lagen, det kan vara bra. För mig är det tydligt.
Men så taskigt att lämna nobility +0 cash haha
(men orcs får +40?)
jag såg den också men tyckte inte att den gav så mycket?
känns som tiers i textform är bättre.
Hahahaha visste att en enkel livsform som du inte skulle se den tredje dimensionen på reglerna.
Samt för att man för dansken uppenbarligen ska få välja riktning.
Välja riktning? Lagen står ju i en ruta. Du menar att man istället för +5 SP kan ta +4 SP och 20k?
kan khorne då välja att ta 70k istället för 40k? nu fattar jag ännu mindre av den här matrisen.
Jag tycker att det var ett ganska elegant sätt att presentera femton tiers, bra mycket mer överskådligt än i text. Men det han vill ha feedback på är väl inte den grafiska utformningen utan tieringen om jag förstod det rätt? Ligger snotlings rätt eller ska de ha mer GC eller SP? Finns ett frågeformulär på FB att fylla i för den som har åsikter. https://forms.gle/Lfx2Ms5F9iYW7WBV6
Jag tycker det var väldigt smart. Man skulle kunna ta det ett steg längre och låta vissa lag finnas i två rutor, så de får välja vilken av dem de vill tillämpa (som ett alternativ till alla de "paket" som plågar turneringsvärlden just nu).
Jag tror han menar att turneringsorganisatören har möjlighet att "öppna upp för att ge lag +1 steg i en riktning" när de tierar lagen.
aaaaah, det makear mer sense.
mycket bättre lösning än paket-plågan som härjar nu ja.
Du o Du - Duo! Här finns det inga tillvalspaket, och stor frihet att bygga ditt lag. Kom o spela :)
*slut på skamlös reklam*
Jag må vara dum, men jag fattar inget av matrisen
Ser ut att vara ett enkelt sätt att kunna styra mer komplicerade regelpaket. Jag gillar det.
@Skuld du får extra spp ju längre ner laget är och mer pengar desto längre höger. Med bas på 1100kgp och 7 skills
Så vissa lag som behöver mer pengar men blir för stark med för mycket skills kan man enklare reglera utan behov för olika former av paket och liknande
Om vi låtsas att du t.ex vill spela humans så läser du den så här:
Humans får +20k GC = 1120k, och de får +2 SP = 9 SP
Tack nu fattar jag!
fattar inte varför darkelves ska ha fler skills än Elven Union... Tex
Jag kan tycka att mycket av själva lagfördelningen i rutorna är konstigt. Dvärgar och Lizardmen känns orättvist hårt nerfade i de här reglerna t.ex.
Misstänker att innehållet i matrisen bara är exempel och att det är själva matrisen i sig som är grejen.
Om man vill ge feedback!
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfRXS5hRIE9EqtrFaDkpRgKG8p_TcW5pKGbMgyK0Wu2XwpFyw/viewform
Kul grej med matrisen men jag förstår inte varför vissa skills skall vara dyrare än andra och ser därför en turnering med dessa regler som en turnering jag kommer att undvika.
Jag gissar att @Bitter redan har svarat på detta kl 5:12 PM idag, @Melisqus.
Jag instämmer. Det straffar vissa lag onödigt mycket.
Kanske leker med matrisen till höst, men skills ska alla kosta lika.
Som matrisen är utformad tycker jag den verkar mer vara ett verktyg för organisatörer än något man lägger ut i en inbjudan.
Ja, hans mål var att reglerna skulle passa på ett spelkort som man kan ge ut.
Iden är bra, jag gillar.
Jag förstår ingenting - vilket sorts matris är det vi diskuterar? Basmati, jasmin eller någon helt annan sort?
@Nyaga Har du dina rötter på västkusten?