KingConBowl 2025 (12–13 April) i Stockholm (Kungsängen)
Hej alla!
NAF har godkänt:
https://member.thenaf.net/index.php?module=NAF&type=tournaments&func=view&id=9749
Tourplay finns här:
Regler
Lagbygge: Eurobowl (allt finns i tourplay, men pdf finns också på NAF-sidan)
Turneringstyp: Swiss, 6 omgångar (4 omgångar lör 12 april och 2 omgångar sön 13 april - exakt schema kommer)
Scoring: 2/1/0 tiebreakers som Eurobowl
Specialregel för sista bordet: Från och med omgång två kan de som spelar vid sista bordet få spela med King Kong och King Kong Jr som extra spelare. De är jättar (se Death Zone) som blir automatiskt utvisade efter en drive (som Secret Weapon men med undantaget att ingen bribe eller argue tillåts)
Logistik
Lokalen är Upplands Bros Kulturhus, som ligger i Kungsängens centrum nära pendeln
Avgiften blir 200 kr och då ingår NAF-registrering för den som behöver det. Då jag har fördelaktigt lokalavtal går en väldigt stor del av avgiften (nästan allt) till priser.
Mer info om priser och sånt kommer.
Anmälda
- Grumplekins (OMO)
- @GamleOle
- @Viccy
- @Trolle
- @Jimmieblla
- @Strid
- @Pellevin
- @Skuld
- @Oberwald_1
- @Chrixx
- @Mago
- @kaju (?j
Comments
Kommer
Jag kan inte spela sista matchen på lördagen, så jag kan åta mig att vara odd man in i turneringen, om @grumplekins vill vara garanterad minst fem matcher själv.
Låter kul. Intresserad.
Vi kollar på det, kan va fint
Jag är intresserad
Jag anmäler mig!
Finns det något maxantal spelare?
Säkert i praktiken, men det är förmodligen så att om det växer mycket så blir det ordnat på nåt sätt.
Jag kommer ha kontakta med kommunen löpande.
Bra! Jag kanske är intresserad. Måste få några matcher till under bältet för att veta hur det känns.
Jag skriver upp dig :P
Men plats 8 till mig då. Kul!
måste tyvärr stryka mig. Jag som sett fram emot apan.
Tror jag smyger in en prel anmälan också
Anmäler mig
Jag vill vara med! :)
Jag kan tyvärr inte vara med och försvara min titel. Måste prioritera min mors 80-årsdag!
Jag anmäler mig!
Jag lägger in en anmälan. Är osäker på om jag kan.
Ganska sugen på att hänga på.
Måste bara kolla upp lite logistik, boende å sånt.
Även dåliga spelare behöver träna 🤣