Registrera injuries i Tourplay
Hej!
Det är bra om även Badly Hurt registreras i Tourplay - ffa för att vi ser att allt har kommit med.
efter kvällens övningar är det några matcher där cas reggats utan injury på andra laget. Kan ni som är skyldiga meddela mig eller @Juiblex vad som hände så vi kan regga det?
Comments
Hur regnar man det? Fanns ingen tydligt sätt att ange vem som fick "Badly hurt"
Spelaren som GÖR skadan reggar CAS (för SPP).
Spelaren som TAR skadan reggar injury och väljer typ. (här väljer man BH). Injuries ligger som grund för tex automatiska zombies ifall motståndaren dör. Man klickar på "injury" väljer typ i drop down listen, SEN väljer man vem som blev drabbad.
Om en spelare tex misslyckas med rush eller dodge och skadas eller blir skadad av publiken, så reggar man bara injury.
Om man reggar en CAS utan injury så måste det väl vara Apon eller regen som räddat spelaren? Då tror jag inte man lägger in injury. Någon som vet bättre?
@grumplekins hur gör man med lyckad regeneration?
Som vi spelat i vår lokala liga kring apo är att man registrerat den injury roll man väljer med apo. Rollen finns fortfarande där, men en badly hurt är tillbaka i reserves.
Reg - lägg in en badly hurt men låt spelaren spela vidare
@kepop har modellen för apo ovan
@grumplekins läste precis om hur regen fungerar, och det står uttryckligen att injury rollen slängs och inte applicerar, så korrekt är nog ingen injury?
@grumplekins blir det inte weird om man reggar en badly hurt och sen gör den en TD?
Jo jag tror också det blir knas. Tänk om spelaren sen blir dödad @grumplekins ?
Då blev den badly hurt och dödad. Eller badly hurt och gjorde TD. Det är inga problem.
I fallet apo tycker jag det är vettigt att regga det slag som valdes.
kan fatta impulsen att inte regga regenererade skador men det är svårt att skilja på dessa och cas som inte fått reggad skada och måste utredas. Bättre om alla cas får motsvarande injury som norm, och reggat hanteras som badly hurt då det inte har konsekvenser efter matchen.
Jag tycker det är kul att kunna se vem ligans största strykpåse är också.
ok, då kan ni (@grumplekins / @Juiblex ) lägga till en reggad BH injury på en av @Bim zombies från vår match. så ser vi till att göra rätt nästa gång.
Fixar
Fixar du även min och @Pellevins match?
Var har varsin BH
En Runner och en Big'Un
Fixar! Tack!
@grumplekins Jag kom på att jag hade fel. Runnern var bara KO, det var en Blocker.
Nu får det vara fel som straff.
Jag känner mig rättvist straffad.
Fast det är ju jag som blir straffad för ditt misstag. 🙊🙈🙉
Det är därför det känns rättvist.
Såg inte den här tråden förrän nu, fick inte samma svar från @Juiblex när jag frågade honom.
Men jag antar att det är detta som gäller?
@Bim mitt svar till dig, påvisar min okunskap om vilka alternativ som finns i Tourplay!
Ja lyssna aldrig på @Juiblex