I snitt hur mycket blood bowl spelar du?
Jag förstår att det går upp och ner i perioder, men om du uppskattar mellan tummen och pekfingret över nog lång tid, i snitt hur mycket blood bowl blir det då? en match i veckan? två i månaden? 5 om dagen? etc.
Comments
Sett över lång tid är det kanske 1,5 match i veckan.
Sen pratar jag väl om Blood Bowl minst dubbelt så mycket som jag spelar det :P
har än så länge 9 turneringar inplanerade fram till och med juni. troligen blir det en till iaf.
och varje turnering snittar sex matcher. så det blir 60 matcher på sex månader. så tio matcher i månaden. så två och en halv i veckan.
sen spelar jag två ligor online också, så just nu är det fyra och en halv i veckan då. men har börjat tröttna på liga så blir enbart turneringar i mig i framtiden tills jag eventuellt känner ligasug igen.
För lite för att bli bra på det. :)
Tvingar mig själv att spela typ en Fumbbl-match i veckan för att kära mig saker, men det digitala är trist tycker jag och det känns som att jag kommer att minska det framöver. Målet är istället att spela så mycket ftf som det går. Turneringar, StockBowl, spontana matcher. En turnering i månaden och en fysisk match i veckan utöver borde vara möjligt.
FöR mycket… Två ligor totalt - 1,5 match i veckan. WCQ 0,5 matcher i veckan. En TT- Turnering i snitt varannan månad . Sen har jag lirat en hel del arena sista tiden. I snitt 1 om dagen.. så typ 10 matcher veckan just nu.. över lång tid nog mer 3-4 matcher i veckan.
ÖKA! 😄💪
Ok, captain! 🫡
2-3 matcher i veckan i snitt med toppar och dalar
Skulle vilja spela en match i veckan, men jag vet inte hur jag skall hitta motståndare i Open.
Jag har ett ganska öppet schema och leker gärna open. Mina grodor behöver bli mosade några gånger och för att få ihop några skills…
Låter jättekul. Torsdag?
När jag spelade som mest var det 10+ matcher i veckan plus minst 10-20 matcher som jag kollade på när andra streamade . Nu är det nog 3-6 matcher digitalt per vecka och TT turneringar när jag kan :).
Funkar. Hörs via PM
Jag kör i snitt 2 online ligamatcher i veckan, 1-2 Norska arenan matcher och TT 0,5-1 gg i veckan...
Så 4-6 matcher i veckan blir det nog och som @83wotan nämnde, kanske tittar på 2-3 matcher per vecka....
I snitt en match varannan vecka, någon turnering om året och lite Dungeon Bowl på de.
Online: Spelar kanske 1-2 online i veckan. Gått ur de två ligorna jag tidigare var med i för att det blev för mkt.
Tabletop: Ligamatch TT varannan vecka samt så många turneringar jag kan. Kommer bli liten paus ett tag (typ till sensommaren) men sen vill jag komma igång hårt igen.
Måla: Försöker göra något varje vecka, men haft en svacka.
Läsa och kolla youtube etc: ca 2-3 timmar BB relaterat per dag.
Mitt mål brukar vara ca 10 turneringar om året.
Utöver det blir det endast några enstaka träningsmatcher
OM:
SÅ:
Svårt att räkna detta men kort räknat så blir det kanske 1 match i veckan IRL utslaget på ett år, och kanske 4 matcher i veckan online. så 5 matcher i veckan, kanske? De flesta blir dock fre/lör i samband med lite öl så blir inte så mycket seriöst spel dock :)
Det här hade varit min dröm, blood bowl är roligast på turneringar och det övriga jag spelar är bara för att kunna bli lite bättre till nästa turnering men det är inte alls lika kul, det är kul om man spelar med någon man pratar med på discord samtidigt
Håller med, det är bara kul om man spelar med någon man pratar med samtidigt, spela blood bowl 3 för att hålla igång min brain faculty känns nästan mer som en syssla än ett nöje.
Spelar i två ligor som resulterar i minst två matcher över perioder av tre veckor. Lägger jag till turneringar till detta så blir det mellan 1 till 1,4 matcher i veckan, så lite mer än jag förväntade mig :)
Jag hade en period jag spelade 1-2 matcher i veckan.
Dock om jag endast tittar på senaste 2 åren så snittar jag på ca 0,5 matcher per år