Känns överdrivet krångligt att behöva först hitta i tourplay vem man möter för att sedan gå in på stockbowl.bloodbowlleague.com för att hitta kontaktuppgifter.
Fråga till Commish: det är väl Round-Robin-motståndaren vi ska möta nu, inte Challenges-motståndaren? Dvs, ska Heorot Hussies möta Dunkelrote Armee Fraktion eller 3LVTRON1C?
(Det har säkert Grumplekins skrivit om någonstans, men jag är för trött i huvvet för att hitta det nu.)
Någon som har kontaktuppgifter till @Dunkelbrink ? Har försökt nå hen via PM, men inte fått något svar. Hittar inte vederbörande på Discord heller, men det kan absolut bero på bristande kompetens, då jag får allergiska utslag av Discord.
@Bitter Dunkelbrink är min polare, han och jag är nya, ingen koll alls på hur man kontaktar sin motståndare här än men det ska nog gå. Han heter Magnus och hans epost är dunkelbrink@hotmail.com. Klå hans Imperial nobility rejält!
@Oerjan Jag har försökt ändra mitt namn här på forumet till det jag använder på Stockbowl-sidan och Tourplay (Giorgio Killini) men det verkar inte gå att ändra username :(
@danielberg Vill man ändra användarnamn på forumet måste man höra av sig till en admin, tex mig! Skicka ett meddelande med exakt vad du vill heta så fixar jag.
För en som inte är höjdare på Tourplay och vars lag blev kärleksfullt masserat under matchen hur gör man med journeymen är det något som man behöver lägga till eller fixas det när nästa match startar automatiskt om man inte har 11 spelare?
@Jimmieblla Du lägger till det efter båda coacherna tryckt på start i nästa match. Det kommer upp då och det går inte komma förbi det steget utan att lägga till journeymens.
Comments
Hur kontaktar man sin motspelare?
Hittar inte kontaktuppgifter i tour play
De flesta (möjligen alla?) finns på gamla StockBowl-sidan.
Känns överdrivet krångligt att behöva först hitta i tourplay vem man möter för att sedan gå in på stockbowl.bloodbowlleague.com för att hitta kontaktuppgifter.
De flesta finns väl även här på forumet, och nås på ett direktmeddelande. Så har iaf jag alltid bokat matcher.
Det håller jag helt med dig om, men tills vi hittar dem i Tourplay är det på StockBowl-sidan vi hittar kontaktuppgifterna.
Det går också att använda PM-funktionen här på forumet, förutsatt att alla har samma nick här som på Tourplay.
Fråga till Commish: det är väl Round-Robin-motståndaren vi ska möta nu, inte Challenges-motståndaren? Dvs, ska Heorot Hussies möta Dunkelrote Armee Fraktion eller 3LVTRON1C?
(Det har säkert Grumplekins skrivit om någonstans, men jag är för trött i huvvet för att hitta det nu.)
Viktigt förtydligande om korsmatcher i Tourplay
Berätta om du fortfarande har frågor efter att ha läst där.
Tror du kan bli rik om du erbjuder tvåtimmars betalkurser i hur man ska tolka spelschemat :)
Perfekt, tack @grumplekins :)
Ditt är lätt: omgång 1-5 är serien, sen är omgång 6-7 omgångar 1-2 under challenges.
Köper man eventuella inducements efter att man tryckt start på den aktuella matchen, eller ska det göras i förväg på något sätt?
Jag och @Lockmund bokar upp ena halvan av bord 20 nästa torsdag 23:e januari.
Vi noterar också att mitt lagnamn passar så löjligt bra i denna premiärmatchup att vi starkt misstänker fusklottning :)
Game on!
Då bokar jag och @Pellevin första halvan av 20 till nu på torsdag (16/1)
Guld!
Inducements köper man i tourplay under matchstart. Jag skrev en post om det nyligen där det finns en massa viktig info:
https://forum.swebba.se/discussion/2633/lite-tourplay-instruktioner#latest
Kepop och jag bokar ena halvan av bord 21 tors, 23 jan.
Någon som har kontaktuppgifter till @Dunkelbrink ? Har försökt nå hen via PM, men inte fått något svar. Hittar inte vederbörande på Discord heller, men det kan absolut bero på bristande kompetens, då jag får allergiska utslag av Discord.
@Oxinotl och jag tar en plats torsdag 16 kl 15. Necro vs Kaos. Min nekromantiker tror att det blir 500 cas och 0 mål. (Han är dålig på matte)
@Bitter Dunkelbrink är min polare, han och jag är nya, ingen koll alls på hur man kontaktar sin motståndare här än men det ska nog gå. Han heter Magnus och hans epost är dunkelbrink@hotmail.com. Klå hans Imperial nobility rejält!
Tipptopp! Jag mejlar honom.
@Oerjan Jag har försökt ändra mitt namn här på forumet till det jag använder på Stockbowl-sidan och Tourplay (Giorgio Killini) men det verkar inte gå att ändra username :(
@danielberg Vill man ändra användarnamn på forumet måste man höra av sig till en admin, tex mig! Skicka ett meddelande med exakt vad du vill heta så fixar jag.
Jag och @MuminSlayer bokar upp den kvarvarande halvan av bord 21 Nästa torsdag den 23
Om jag läst rätt så för den 23/1
Bord 21
Hoffa & MuminSlayer
Ljungren & Kepop
Bord 20
Trolle & Lockmund
Ledig plats
i min o bim´s match regenade hennes zombie som blev casad.. fattade inte hur man reggade det. så vi skrev bara in cas inte injury
För en som inte är höjdare på Tourplay och vars lag blev kärleksfullt masserat under matchen hur gör man med journeymen är det något som man behöver lägga till eller fixas det när nästa match startar automatiskt om man inte har 11 spelare?
Jag och @DavidD id bokar gärna andra delen av Bord 20 till nästa torsdag (23/1)
Vilken tid
@Jimmieblla Du lägger till det efter båda coacherna tryckt på start i nästa match. Det kommer upp då och det går inte komma förbi det steget utan att lägga till journeymens.
Tourplay fyller automatiskt på med journeymen åt dig, när matchen startar kommer du få upp en dialog om det.
17 kan jag komma till