Jag är själv jordnötsallergiker, och var skraj för ”luftburen” nöt-reaktion , i massa år.
Det har dock visat sig att man inte har kunnat påvisa (i kliniska försök) att någon får en reaktion av tex jordnöts-sporer i luften. Vilket är en lättnad för folk som har fått prova sin luftburna allergi på mottagningar, och då ”blivit av med den”
Med det sagt så är det bättre att testa detta på en läkarmottagning än på SM i världens mest prestigefulla spel. Man ska inte behöva känna obehag för nötter o dubbel-ettor samtidigt.
det måste jag säga att hur regler osv har presenterats är riktigt dåligt. det ska inte behövas att en ska gå till discord för att läsa reglerna. forumet är SWEBBAS officiella och stora plats. discorden är informell och mer för snabba saker, chatt och liknande. inte för att placera viktig information. sen kan information givetvis placeras där också. men inte i första hand.
och att lägga regler som bilder som det gjordes först är också riktigt uselt.
så det här hoppas jag verkligen ni kan bli bättre på i framtiden.
@brocCooLi Swebba forumet har sina begränsningar i hur mycket text som kan göras så vi försöker hitta bästa lösningen för hur information ska spridas. Men vi tar med alla synpunkter till kommande evenemang.
Jag är lite förvånad över att reglerna inte finns på NAF och att turneringen blev godkänd innan reglerna blev spikade. Hur fungerar det ens? Hänger stimme på Swebba discorden och godkänner regeländringar varesefter de kommer?
Comments
@83wotan ja. Enda som inte får medtas utifrån är alkohol.
jobbar på att baren öppnar tidigare än tidigare år.
Underbart med en bar! Och tack för svar :).
Det är även smart att undvika jordnötter på ställen med en massa människor på. Vissa är väldigt allergiska.
@Mago bra tanke!
Jag är själv jordnötsallergiker, och var skraj för ”luftburen” nöt-reaktion , i massa år.
Det har dock visat sig att man inte har kunnat påvisa (i kliniska försök) att någon får en reaktion av tex jordnöts-sporer i luften. Vilket är en lättnad för folk som har fått prova sin luftburna allergi på mottagningar, och då ”blivit av med den”
Med det sagt så är det bättre att testa detta på en läkarmottagning än på SM i världens mest prestigefulla spel. Man ska inte behöva känna obehag för nötter o dubbel-ettor samtidigt.
oavsett om det är luftburet eller inte så känns det onödigt. och är ganska lätt att undvika :)
+1 på den.
@inforthepain har blivit gluten allergiker så det är bra om det inte serveras öl på plats. Ölen kanske är luftburen på senare timmar.
Som tidigare ungdomstränare är det ganska basic att ducka jordnötter. Finns massa annat gott att äta. 😎👌
Okej, vi kör hembränt rakt igenom
Suck, någon som kan hjälpa en gammal man som är född innan all teknik uppfanns.
Var kan jag läsa reglerna?!!
Hatar discord, hittar inget där och de vill att jag ska gå en nybörjarkurs så jag vet hur man ska uppträda där... fy och blä, har inte tid.
HJÄLP!!!
Direktlänk till reglerna. Förvisso fortfarande på Discord men mindre runtklickande förhoppningsvis.
https://discord.com/channels/290592148015808512/1165379390033641675
Den länken tar mig aldrig till reglerna. Jag hamnar på en polares discord hela tiden.
@Pelto Jag kan pdfa dem åt dig. har du en mail jag kan skicka dem till?
det måste jag säga att hur regler osv har presenterats är riktigt dåligt. det ska inte behövas att en ska gå till discord för att läsa reglerna. forumet är SWEBBAS officiella och stora plats. discorden är informell och mer för snabba saker, chatt och liknande. inte för att placera viktig information. sen kan information givetvis placeras där också. men inte i första hand.
och att lägga regler som bilder som det gjordes först är också riktigt uselt.
så det här hoppas jag verkligen ni kan bli bättre på i framtiden.
@brocCooLi Swebba forumet har sina begränsningar i hur mycket text som kan göras så vi försöker hitta bästa lösningen för hur information ska spridas. Men vi tar med alla synpunkter till kommande evenemang.
Sen funkar ju Tourplay för att bygga lag osv med.
Jag är lite förvånad över att reglerna inte finns på NAF och att turneringen blev godkänd innan reglerna blev spikade. Hur fungerar det ens? Hänger stimme på Swebba discorden och godkänner regeländringar varesefter de kommer?
Bästa lösningen om reglerna är för långa för att få plats på SWEBBA hade ju varit att göra en egen hemsida för SM.
@Duckwing Ja. detta är nått vi kommer förbättra till åren som kommer.
Men eftersom 110 personer fått in sina lag i Tourplay så tror jag inte detta är ett så stort bekymmer just nu.
Men som sagt vi tar med oss synpunkter till framtiden för att bli bättre.
det går också att fördela reglerna över flera poster om det är så mycket @Smulzer
@brocCooLi vet men får många frågor om vilja sidor man ska titta på.
Men som sagt vi kommer kika på lite lösningar till nästa år. Detta år kör vi på som det är gjort och lägger fokus hjälpa dem som behöver extra hjälp.
Tack för post detta funkar.
Ja en single source of truth som är lätt att accessa är bra.
Ni gör ett bra jobb och det kommer bli ännu bättre i framtiden med all bra feedback och fina förbättringspotential.
Det står:
Last day to register for the event 15 January
Last day to register your team on Tourplay will be 15 January 23.59
Är det 15e eller 17e som är gränsen?
@Drexxl 17e
Tack.
Kommer alla lag att offentliggöras strax efter anmälningsdeadline? Det är många rosters att gå igenom och teoretisera kring :)
måste ju komma en ranta på alla rosters :D
Hellre en ranta på öppna rosters med denna mängd - de kanske kan ta ut bästa rostret för varje ras!? @kaju @Skuld
Det är planerat att vi ska få alla rosters den 22:a.
Vi får se när vi hinner spela in det.
Ambitionen är att det ska spelas in innan SM.