Regler?

Gammal nybörjare här. Vilka regler gäller i säsong 40? Och nu menar jag alltså spelregler, inte uppförandekod etc.

Comments

• edited January 11

Blood Bowl 2020 med allt utom Death Zone-mercenaries, special play cards, arenor, sponsorer - tror jag.

@Juiblex?

• Tack @grumplekins, det var Death Zone-grejerna jag i första hand undrade över.

• Det stämmer som grumple skrev

• Även det Juiblex skriver, stämmer.

• Jag gissar/hoppas att ni alla har fel. Biased referees är väl inte med?

• Jo det är de nog. Men argumentera för varför de ska bort så kanske allsmäktig vår commish hör bön.

• Varför ska massa saker bannas helt plötsligt? . Att morg fick tentakler kanske va ett problem, men Bombers o biased refs har knappast varit ett problem de senaste säsongerna

• Faktiskt aldrig upplevt att någon någonsin tagit biased ref, så jag har svårt att se att de skulle vara allt för tossiga.

• jag har tagit biased ref som inducement på turnering vid ett tillfälle. riktigt trevlig liten sak :D

• Nackdelen med Biased Refs var när jag spelade att de var negativa för lag som var beroende av att göra fula saker, och det är ofta stunties. Så det var trist att nerfa de lag som redan var svagast.

• Jo det är klart att det är surt om motståndaren overdogar en biased ref om du kör goblins, men lite samma där, jag har nog inte spelat en match i ligan där någon har overdogat mer än 50k för en keg typ.

men biased ref på goblins är riktigt bra och det vore trist om de inte fick den möjligheten

• Ja, jag har som sagt inte lirat på flera år, och gissade något som visade sig vara fel. Så om Biased refs ses som något mellan oviktigt och bra så tänker jag inte bråka om det.

• I min erfarenhet är det ett större "problem" att fuskis-lag som underworld tar biased ref och sedan foular sönder dig ;P

• Underworld är väl så nerfade att jag tänker att det kan vara ett argument för biased refs.

Sign In or Register to comment.