Touchdowns and Turnovers (BB: Skulls and Roses)
Tja!
Drexxl har under en period haft två problem och har därför valt att använda sin gigantiska hjärna för att lösa båda på en gång.
Problem 1: Drexxl har en massa enfärgade kortsleeves över efter att ha sleevat in en massa olika spel (Drexxl föredrar enfärgade).
Problem 2: Drexxl älskar bluffspelet Skulls and Roses men har inte råd att betala 250kr för det (trots att han har råd med 180kr för ett gäng gräsligt fula Kaos Dvärg-tärningar).
Lösning: Jag har skapat en Blood Bowl-temad variant av Skulls and Roses som går att skrivas ut, klippas ut och sedan placeras i sleeves tillsammans med ett kort av rätt storlek (exempelvis MtG mana).
Tänkte också att jag lika gärna kan dela spelet här ifall någon annan tycker att det är kul men snålar på S&R. Kom bara ihåg att använda färgade/motiv-sleeves så att man inte kan se bitar av pappret igenom just ifall det är ojämnt klippt etc.
Alla bilder är tagna från BB1.
Not yet asked but already answered questions (NYABAAQ)
Varför de här färgerna? För att det är dessa färger jag har på mina lösa sleeves (förutom vitt som lades till i sista minuten). Varje färg ska matcha Ultra Pros enfärgade sleeves, så vill ni ha ett så matchande spel som möjligt, köp dem.
Varför de här lagen? För att jag försökte att få med så mycket av BB som jag kunde på 9 factions. Kaos-Dvärgar var dock obligatoriska av uppenbara skäl.
Varför ligger hela Pro-Elf-leken sist? För att jag insåg halvvägs igenom att om jag lade till ännu faction så skulle jag fylla ut varje sida, så jag passade på. Orkade dock inte göra om de tidigare sidorna så de kastades på i slutet.
Kan du fixa X-lag i Y-färg? Köp mig en öl så kan det diskutteras.
LÄNK:
https://drive.google.com/file/d/1uFlR4DFsbatdcBlZUL33LtF1SQpfjqY8/view?usp=sharing
Comments
Väldigt snygga kort!
Det säger du bara så att inte mamma skäller ut dig.
Ja
Kul!
Jag tänker spontant att en version av spelet kunde vara att varje lag (dvs. varje spelare) har 6 st kort; ett kort för varje möjligt resultat på en block-tärning. Mest för skojs skull; precis som i vanliga Skull & Roses (och i Blood bowl) går det fortfarande ut på att inte få en skull.
Alternativ regel: De får bara en vinstpoäng om de under uppvändandet av kort hittar minst 1 st pow eller sneaky pow.
För ännu mera Blood Bowl-stämning så kan varje spelare ha en RR-markör som de får använda en gång under spelet: när de vänder upp en skull så kan de "rulla om" och prova med ett annat kort istället.
Kul och konstruktivt!
Haha kul!
Man kan ju lika gärna leka runt och testa när man ändå skapar eget.
En both down kanske är att det räknas som en success men man tappar ändå ett kort.
Ja, och så kanske man kan skaffa sig Block och Dodge på något sätt. Har man Block tappar man inte ett kort på both down och har man dodge får motståndaren inte en vinst på defender stumbles.
Om man spelar ett visst antal partier under ett spel så kan förlorarna av ett parti få en skill, så har större chans att komma ifatt ledaren.
Krävs nog litet fundering kring det för hur det ska bli bra balanserat...
Vi får sätta oss på krogen under SM och spekulera. Ska försöka att fixa kort till dess