Skall Cindy och Dribblesnot bannas, eller korrigeras inför Säsong 40 i Stockbow
Hej,
Frågan har lyfts gällande SP Cindy och Bomber skall bannas, eller korrigeras i pris.
Gör din röst hörd inför säsong 40!
Här kommer tre alternativ;
- Dom är bra som dom är idag, dvs ingen förändring!
- Dom skall bort bums, dvs helt bannas från säsong 40!
- Bomber och Granater är för alla… meeeen kanske skall kosta 100K istället för 50K
Vad tycker ni?
Comments
Jag föreslår ytterligare ett alternativ:
4.. Endast stunties får ta dem.
Dock är jag helt okej med alternativ 2 och 3 också.
Jag tycker:
* De är bra som de är. Ligan är till för att ha skoj och de är skoj.
* Men om folk ändå vill ha en litet mer balansering i ligan så är det alltid bättre att bara prisjustera än att banna. 70-80k är en acceptabel prisjustering
* Stunties bör få ha kvar obegränsad tillgång oavsett.
Jag tycker att det är bra om man har ett sammanhang där man kan leka med alla konstigheter som finns i spelet, så jag är för att de är kvar. Men bryr mig inte så mycket, så räkna mig som en fjärdedels röst eller nåt.
Jag röstar för 3. och 4..
100 k för vanliga lag, 50 k för stunties.
Det blir en knepig omröstning att sammanställa resultatet ifrån :).
Jag hatar, HATAR(!!) Bomber Dribblesnot men vill ändå inte att han ska bannas. Dom blir ju bannade i var o varannan turnering och man vill ju kunna använda sina modeller.
Att begränsa dom till enbart stunties känns fel då vissa stunty lag kan fielda flera bombare redan i rostern oxå men en eventuell pris justering funkar för mig om det är vad som krävs.
Dock tycker jag att dom ska få vara som dom är.
Lite sent att rösta om detta tycker jag nog...
Och jag tycker att de skall få vara kvar som de är.
Inte så mycket som en röstning @Chrixx… mera en fingervisning vad ni andra tycker…
Tror inte det spelar så stor roll nu när alla startar på 1000 (förutom för vissa Stunty).. men vill ändå höra vad coacher tycker för att få så många som möjligt att trivas!
Inga star-players ska bannas eller prisjusteras enl mig
Tycker helst inte vi bör korrigera något.
(Men jag kan också tänka mig att dela min röst mellan alternativ 1 och 3 (prisjustering), bara för att komplicera röstningssammanställningen maximalt 😎)
1
Röstar 1. Behåll. Ligaspel är enda stället där man skall få spela allt enligt regelboken. Turneringar är för tävling, liga är för skoj.
1
Numero uno
3 eller 4 (bara stunties)
Jag är urless på att konstant behöva justera min team rating så motståndaren inte ska kunna ta någon av dessa. Det förstör helt det roliga med att skilla upp laget.
Jag har ofta för mycket pengar liggande i lagets kassa under säsongerna, inte för att jag inte skulle behöva fler spelare eller RR men det är aldrig värt att göra de inköpen när det samtidigt ger motståndaren en chans att ta in Bomber/Cindy. I bland har jag tom sparkat spelare eller dumpat en RR för att slippa risken att möta någon av dessa två.
Brutna Starplayers som gör spelet tråkigt är ett av de stora problemen med BB2020.
(Disclaimer: Jag spelar ett lag som inte får ta någon av dessa)
Lösningen för alver är att induca Zolcath of garva åt deras töntiga bomber som missar allt.
Jag avskyr både Cindy och Dribblesnot.
Men de är till syvende och sist glaskanoner. Det händer ju ganska ofta att de små rackarna spränga sig själva i bitar.
Så jag lägger min röst på alternativ ett.
1 tycker jag, i liga är kaoströskeln högre för mig.
Kommer inte spela ett lag som kan ta dem så känner mig opartisk med.
Just nu tycks alternativ 1 vara i majoritet!
Så för säsong 40 kommer dom båda vara valbara och till deras vanliga pris…
Jag håller med dom som anser att dom är för billiga och till det priset är dom för bra!
Nu i början av ligan så är det nog främst 3 lag som eventuellt kan få med dem… men mot slutet i gruppspelet så kan dom eventuellt bli mera förekommande….
Detta är något som vi kan diskuterar under nästa spelarmöte för att stämma av majoriteten önskan…
Commish
"Mot slutet av gruppspelet" - jo tjena. Match 2 och jag har redan 50k i inducements... och då har ändå mitt TV ökat med 30k av att mina gesäller kostar mer än vissa av mina ordinarie spelare...😬
Hahahah @Oerjan vi är några lag som "behöver" all hjälp vi kan få... då motståndarna både är JÄTTE stora och samtidigt elaka...
Tänk glada tankar!
Se dom som små SPP-pinjattas... bara bryt upp dem och inkassera den där härliga SPPen...