Det första året…

edited December 2024 in Blood Bowl

Summerar det första året med Blood Bowl, sedan återvändandet efter 24 års uppehåll.

Från att ha avskytt tanken på att måla, men hela tiden längtat efter Blood Bowl, så har jag under året penslat ihop så att jag kan spela:

Black Orcs, Human, ImpNobs, Goblins, Orcs, Ogre, Halfling, Underworld, Chaos Renegade, Undead, Necro, Slann, Dwarf, Lizardmen och Norse.

Kvar på målarbänken står:

Skaven, Chaos chosen, Amazon, Snotling, Wood elf, Vampyrer, Gnomes. Dessa borde vara klara Q1 2025.

Jag arrangerade fyra egna turneringar, vilket gick från att vara jätteläskigt till att vara hysteriskt skoj. Dessutom deltog jag i en massa roliga turneringar som roligt folk hittade på. Å två säsonger med StockBowl ska vi ju inte glömma heller!

Jag är så sjukt glad att jag tog tag i den här hobbyn igen. Världens roligaste, hemskaste och underbaraste spel.

Framför allt tack till alla er som korsat min väg under året och fått mig att känna mig välkommen hem. Extra tack till min gamla vapendragare @grumplekins som hjälpte mig med stödhjul och dumma frågor i början av det hela.

Under det första halvåret 2025 vankas fyra BitterBowl. Säkerligen något på hösten också. Det blir garanterat en repris på BitterBowl: Merry Blitzmas, om inte annat.

Dessutom Peking, SM, KingConBowl och min personliga favorit: Gnällbältet Tag Team.

Comments

• DU KAN VARA ROLIGAST!!!

Wow det känns som om du har varit med commumityt längre.

Rätt beslut att du tog tag i hobbyn igen.

Kul att du kom till Gnällbeltet Tag Team Tournament och att du rankar det så högt.

Mkt trevligt att vara med på en av dina turneringar också.

För mig var det lite bajsnödigt att bli intervjuad av dig. Det kändes också nytt. Du kanske ska intervjua nån cool coach också.

Du har ju haft lyxen att bli coachad av en väldigt duktig coach på ”Swebba akademin” också. ;) Det måste ha varit en bra ingång.

Jag tycker det är fantastiskt kul att du känner dig välkommen och delaktig i Swebba communityt. Det gäller även för alla nya och gamla coacher! ;)

Nästa mål är väl att åka på en turnering utomlands som vi sa sist.

Gott Nytt År!

/kaju

• Snacka om rivstart, det är en ära att ha dig i grannskapet 🩵

• Du vet att du är fin och inte förstår dig på musik.

• Du skötte dig väl som intervjuobjekt, @kaju och helt rätt: @Melisqus ska ha stort tack för bra coachning och tips. Särskilt eloge till hans tålamod, då min uppkoppling via Discord varit synnerligen knagglig. Lärde mig både det ena och det andra.

• Jag är sjukt imponerad över att du öser på med trevliga turneringar och engagerar dig såpass mycket som du gör :).

• Du finns där för mig och baddar pannan på mig när det är motigt. Då är det enkelt. 👍🏻

• Supernice med "nytt" färskt blod i scenen som dessutom ger tillbaka med råge! Keep it up och lycka till med allt :)

• Ser fram emot ett 2025 där du bara spelar Skaven och Alver hela året - det du alltid tränat efter.

Gott nytt år på både dig och alla andra glada vuxna som målar små leksaker hela dagarna. Väl mötta 2025!

• @Bitter jag kan skydda dig så du slipper spela såna där hemska lag!!!

• Formen pekar ständigt uppåt.

2025 vinner Bitter en turnering!

Hemskt trevligt har det varit, kan bara beklaga att jag inte kommer ha tid att komma ut till dig under året.

Men jag ska ordna något i egen regi, så då hoppas jag att du är där. Och så hinner vi ses på SM åtminstone!

• edited January 1

@Bitter

I'm dreaming of a red Blitzmas

Just like the ones I use to know.

Where the pitches glisten*, and fans listen

To hear, bones break in the snow.

*Due to all the blood

(Jippie, det blir Blitzmas i år också)

Sign In or Register to comment.