Konsten att ranta Ranta Roster

edited December 1 in Off-topic

Jag har sedan ett år tillbaka haft en önskan om att hylla Ranta Roster lite mer än de görs i dagsläget. Det är inte det att de inte får mycket ros såklart men ibland så tycker jag att det finns mer att ta med sig från varje avsnitt som jag tror många missar. Det är små små guldkorn av verbala krumbukter som bara försvinner ut i etern utan en enda kommentar. Därför har jag lyssnat igenom samtliga Ranta Roster (nästan, jag är nog uppe i 55 stycken) där jag enbart plockat ut små härliga snuttar som jag själv tycker bör analyseras lite mer ingående.

Den tanken har jag haft nu sen i våras utan en riktig idé på hur jag ska kunna sätta min plan i verket. Men, för bara några veckor sen så kom jag på att jag kan ta Julen och dess budskap och mixa upp den med Ranta Roster. Jag menar, de är ju lite som de tre vise männen. Jesus är inga andra än all de de som lyssnar på avsnitten och får ta del av de vise männens gåvor i form av kunskap kring raser och rosters. Man ska nog inte gå så långt som att se mig som Gud utan mer som den Helige ande kanske, som man inte vet vilken funktion hen har.

Hursomhelst så har jag som redan nämnt valt att använda Julen som anledning och min tanke är ungefär såhär, att varje Advent ända fram till jul, lägga ut några fina smakprov och de riktigt fina klapparna får ni ta del av på självaste Julafton. Låter inte så dumt, va? Så, med tekniken som hjälp så har jag försökt att knappa in att klockan 20.00 varje advent och Julafton ska det läggas ut några av mina personliga favoriter på min blogg.

Förstår ju att den här tråden också ger er en möjlighet att lägga ut era egna favoriter här, och det är precis vad jag hoppas men inte än. Min önskan är att ni andra kan hålla er tills efter Julafton då jag redan kanske har en julklapp liggande ute och väntas på att avtäckas och det vore synd om det krockar. Däremot är det ju lysande om ni fortsätter med det här resten av resan vi gör tillsammans.

Hmm, det blev visst ett längre inlägg jag hade tänkt från början men nu struntar vi i det och fokuserar framåt. Kort sagt, budskapet är enkelt. Om ni vill ta del av detta så är det bara att kika in på min blogg kl 20.00 varje Advent och Julafton och adressen är som följer: bloodbowlrookie.blogg.se

Mvh: Bloodfeast

Comments

• Fantastiskt initiativ! ☺️

Hurra för Ranta Roster!

• Kul grej! 👍

• Haj alla julfirare! Jag har fått lite kritik och frågor angående det här segmentet och tänkte komma med lite (bort)förklaringar. Anledningen till att det är berättelser och inte bara en tidsstämpel som går att lyssna på de små lustigheterna i podden är av flera skäl. Dels så hade jag inte den tanken när jag började lyssna igenom alla avsnitt utan kom på ideén kanske 10-20 avsnitt in och då orkade jag inte lyssna igenom allt igen.

Det jag har gjort är att hitta guldkornen och sen skrivit ut de så exakt det går att göra för att sen återkomma till mina anteckningar och sen dramatisera dessa på det kul sätt. lite som att vidarebefordra ett roligt samtal/händelse på ett så bra sätt som möjligt. Det är inte omöjligt att jag kommer vinkla vissa saker för att få det lite skojjigare, den enda skillnaden här är att det faktiskt går att återlyssna på originalet.

För den som orkar så är det ju bra att när de lyssnar tillbaka på något kul, att lägga ut när i avsnittet det sker så att andra lättare får ta del av grejjerna, då jag inte orkat göra det. För den som undrar så är det ingen liten uppgift att lyssna igenom samtliga avsnitt och försöka vara skärpt och ta ut det bästa, men jag tycker iofs det är värt det.

Jaja, nu vet ni på ett ungefär det gått till, och se det här segmentet lite som en filmatisering av ett roligt samtal och om folk tycker det är för pajjigt så kan jag glädja dessa personer med att det här är en engångs-grej som jag inte orkar göra fler gånger. Men men, nu är allt redan klappat och klart så nästa avsnitt kommer redan på söndag. Hoppas det faller någon i smaken iaf :)

• Jag fattar inte hur jag hittar dem? Från telefonen iaf..

• Tack! Jag trodde det skulle vara en varje dag… så jag letade efter del 2-3-4-5-6 🙄 men nu fattade jag att det var en i veckan…

• Varje advent och sedan på Julafton @sirvejlance, som en bonusjulklapp!

• Jag föreställer mig Bloodfeast på sin ålders höst sittandes framför brasan med en skock barnbarn vid fötterna när jag läser detta. Underbart!

• Hahaha läste den nu. Vilket minne, Pite levererar som vanligt :D

• Helt orimligt att ha klagomål förutom att ge mig mer/allt redan nu

Sign In or Register to comment.