Matcher på SF-Bokhandeln

edited January 2015 in StockBowl
Nu är det fixat så att StockBowl ska kunna köra matcher på SF-bokhandeln vid behov. Detta ger oss möjligheten att köra matcher mer centralt.

Vad som gäller är följande:

1. Vill du köra en enkel match? Ring SF-bokhandeln, 08-21 50 52 och be att få prata med spelavdelningen för att bekräfta att det finns bord då du vill köra. Det går bra att ringa samma dag och kolla. I nuläget måste man ordna med egen spelplan och speltillbehör.

2. Matcher kan bokas alla dagar under öppettiderna. Om man vill stanna till 19.30 på vardagskvällar måste man ringa dagen innan och meddela detta. Öppettiderna finns på hemsidan: http://www.sfbok.se/

3. Det finns plats för två matcher samtidigt. Om man är ett gäng som vill köra fler än två matcher samtidigt måste man ringa dagen innan och meddela detta så det kan förberedas plats.

Passa även på att tacka aktivitetsansvarige Uffe som fixat detta, om ni råkar på honom. :-)

/Andreas

Comments

• Det stänger nog lite tidigt för att jag någonsin skall utnyttja det, men initiativet är det inget fel på. Bra jobbat :)
  • edited January 2015
    Mooselord wrote: »
    Det stänger nog lite tidigt för att jag någonsin skall utnyttja det, men initiativet är det inget fel på. Bra jobbat :)
    Det är även öppet på helgerna också om du skulle känna dig manad. :-)
  • Att jag inte tänkt på detta jag är ju store bror åt uffes son. men ja grymt initiativ.
  • Jag och Bjuggfält kommer att köra vår förstamatch på SF-bokhandeln klockan 10 på lördag 17:e.
  • @helllstrom Kul! Lycka till. :-)
  • Vi körde match i fredags och det funkade väl. Det verkar som att de har tre bord att tillgå så det skulle teoretiskt gå att köra sex matcher samtidigt, bara man säger till dan innan så de kan förbereda.
  • edited January 2015
    Vi körde match igår och det gick bra. Flera frågade vad vi spelade för spel, och två personer noterade att det var Blood Bowl vi spelade, så jag missionerade lite.

Den duk de har på bordet är snygg, men knappast praktisk. Det är väldigt lätt att få den med sig när man rör på sig. Värt att tänka på. Borden är breda nog för en BB-Fieldsplan.

För den nödige kan tilläggas att de har toalett.
  • Missionerande är alltid bra för spelet. Vi hade också några nyfikna som var förbi och kikade. Duken var någon slags röd invigningsduk men den är klart överflödig så jag ber Uffe skippa den i fortsättningen. :-)
Sign In or Register to comment.