Säsong 16

edited December 2014 in StockBowl
Season 16 will be 7 rounds with the following schedule:
w 3-4 Round 1
w 5-6 Round 2
w 7-8 Round 3
w 9-10 Round 4
w 11-12 Round 5
w 13-14 Round 6
w 15-16 Round 7
w 17-18 Reserves Rumble and 1/4-finals
Play-off day May 2

We will open the registration December 22 10:00 and close it January 7 18:00.
«1

Comments

• Woop ny säsong! Snyggt med en commishanvändare :)
  • Min plan är att fortsätta med mitt Slannlag. :)
  • edited December 2014
    Först att anmäla sig till säsong 16? Lustria Star Kickers! Laget tar det som ett omen att också komma först efter säsongens slut, dvs vinna hela LIGAN!!! :)
  • Säsong 16 är öppen för registrering.

Det har också gått ut ett informationsmail om 2015, säg till om ni inte fått det.
  • @MartinS: Som andra anmälda säger jag bara såhär: Vi ses i finalen!
  • @Mago: Andra har rätt, ödmjukhet är att föredra. Jag tar tillbaka det jag skrev. Istället: Vi ses i finalen :)
  • Kul med en ny säsong att se fram emot. Det är lite klent med anmälningar dock. För ett år sedan var det 31lag anmälda till säsong 13 vid nyårsafton. Just nu är det bara 18 anmälda. Är det så att många tänkt att varva ner med Open Season istället?
  • Jag känner att jag måste bli förödmjukad i Stockholms Öppna någon gång till innan nästa säsong. Så jag väntar med anmälan.
  • Jag vill som sagt gärna lira med vem som helst vilken dag som helst utom nyårsafton. Jag kan dock även den dagen om det blir matchstart senast kl 14.
  • Det låter bra Hellström :)

För övrigt är det blir det del intressanta comebacker med Froggy Style, Black Death Sports Club och Big Black Runners.
  • Bubbas Brawlerz kör den här säsongen också...
  • Nu är det 21 lag anmälda, och 15 raser är representerade. Orcerna fylldes först. Om du funderar på chaos dwarf, ogre eller slann så är det lite bråttom kompis.
  • Max Ernst har sagt att denna säsong ska det dödas hej villt han är arg som tusan på er klena varelser,han har även pumpat Kilroy Hearteater full med Giantsteroider så han är oxå st6 =)
  • ...och priset för bästa lagnamn säsong 16 går till Raiders Of The Lost Orc.
  • Ganska bra spelarnamn också. :)
  • edited January 2015
    1982 vann dioramat "Raiders of the last orc" pris som ett av årets bästa i tidskriften Military Modelling, men jag gissar att det inte var känt av denna upphovsman. För det är ett bra namn. Och Henrik brukar ha riktigt bra lagnamn. Så himla kul att han är tillbaka BTW.
  • Mooselord wrote: »
    Fegolas?
    Egil antar jag

• Kom igen nu, vi skall väl inte krympa till 26 deltagare?
  • edited January 2015
    26 är inte dåligt.

Dock är det intressant att ta reda på varför vi krymper. Jag har skickat ut ett mail i detta syfte till de som var med i S15 men ännu inte är anmälda till S16.
  • Kan det inte bero lite på att man inte hunnit återkomma till vardagen ordentligt efter helgerna?
  • @coma: Kanske, vi får se hur det utvecklar sig idag som väl egentligen är den första riktiga vardagen.

Men vi gick ut med info den 19:e och öppnade säsongen den 22:a. Jag känner att det har varit gott om tid att anmäla sig på.
  • @Mago det är såklart bara en gissning från min sida. Finns det något annat spel som har växt i deltagande senaste månaderna?
  • Sex spelare plus, åtta spelare minus får jag det till jämfört med förra säsongen. Får se vad det slutar på kl 18 idag.
  • Oj, nu är det plötsligt 29 anmälda lag. :)
  • Här händer det grejer. Kul. Nu vågar man nästan hoppas på att det blir 32 lag så att det kan bli 4 8-lags grupper vilket skulle vara perfekt för spelschemats skull :)
  • Jag är lite orolig att Opensäsongen lockar bort spelare. Tror ni det kan vara så?
  • Pellevin wrote: »
    Jag är lite orolig att Opensäsongen lockar bort spelare. Tror ni det kan vara så?

Det är fullt möjligt, men vi är faktiskt fler nu än förra säsongen.

Egentligen tycker jag nog att det är helt OK om standardligan blir mindre med Open Season jämfört med utan Open Season, så länge som totala antalet aktiva coacher fortfarande är fler när vi har Open season än hur det skulle vara utan Open Season.
  • Nja, 90% av de som spelar i Open är anmälda till Säsong 16.
  • 29 anmälda vid deadline.

Lottningen kommer inte göras idag oavsett, så jag väntar lite med att stänga säsongen, ifall någon eftersläntrare kommer in...
Sign In or Register to comment.