Träningsmatchgrupp i verkligheten, Stockholmstrakten.

Jag tänkte börja öva inför nästa EM snart och något jag saknat är fysiska övningsmatcher med målmedveten övning. Fumbbl ger mig inte alls lika mycket.

Tänkte starta en grupp på discord, whatsapp eller Facebook för att lättare kunna få tag i matcher och inte spamma enskilda trådar här på Swebba.

Om du är på så säg till nedan med föredraget komunikationssätt!

Gästspelare är såklart välkomna men tänkte ha en separat kanal för att förhoppningsvis få rull på spelandet.

Comments

• edited October 1

Oh, oh. Pick me, pick me!

Edit: Kommunikationsform är oviktigt för mig.

• Yez

WhatsApp helst :)

• Jag är gärna med. Vägrar WhatsApp och föredrar Discord framför Facebook.

• går ju att göra en kanal/liknande på existerande swebba-discorden

• Är på också! Discord funkar för mig

• Låter kul, men jag kan inte binda upp mig på matcher veckovis . Men någon match eller två i månaden går att lösa :).

• Tycker det låter väldigt intressant om logistiken funkar. Hellre discord än whatsapp för övrigt.

• Vad avses med målmedveten övning?

• Målmedveten kan antingen vara att det är specifika moment man vill öva på. Som bara defensiva driver mot alver eller liknande.

Men generellt tänker jag att man pratar igenom rundorna mer än vad man skulle gjort i vanliga fall och frågar varför medspelaren gjorde på ett visst sätt löpande under matchen. Så att man antingen lär sig något nytt sätt att tänka eller hjälper medspelaren att hitta luckor i sitt spel.

Melisqus och jag ägnade en kvart åt att tillsammans spekulera fram hur jag med just min norse-roster skulle sätta upp på bästa sätt för att maximera chanserna att jag inte skulle bli utmobbad av mumierna.

Så mer att man hjälps åt att tänka snarare än att försöka vinna matcherna. Även om det såklart är bra att bara spela matcher och slipa på sin roster.

• Intresserad!

Föredrar FB grupp. Sen discord eller whatsapp.

• Exakt såhär har jag och @Ionas lirat en hel match, man hjälper varandra genom tuffa turns, pratar igenom dom olika alternativen osv, det var mycket uppskattat!

• edited October 2

Jag vill oxå vara med och träna.

Kommuniserar helst via whatsupp, signal, discord, gammaldax sms.

• röksignaler och brevduva skulle funka det oxå bara man får vara med och leka.. :P

• Jag tycker att det här är en väldigt bra ide. Jag körde mycket så här med @Pellevin när det begavs sig. Det hjälpte mig enormt.

• Jag är gärna med också. Kanske mest som sedelärande exempel på hur man inte ska göra i många situationer.

• OztOzt
    edited October 2

Har startat upp en separat discord för att boka matcher för att kunna pinga loss.

I framtiden hoppas jag på fina roller och uppdelningar så att det lätt går att opta in och ur beroende på träningssuget.

• edited October 2

@Ozt Jag är klart intresserad. Jag känner själv att jag gått från blåbär till medelmåtta och sedan fastnat i utvecklingen. Discord inbjudan du postade tidigare idag verkar dock inte funka.

• Ny länk, hade missat att göra den giltig för fler än första personen som klickar på den:

https://discord.gg/VgDUAkVU

• Jag joinar om det råkar dyka upp något passande tillfälle.

Sign In or Register to comment.