'Om' (dvs när) jag köper dessa kommer ni låta mig spela med dem?
in Blood Bowl
https://www.kickstarter.com/projects/greebo-games/plexibowl-fantasy-football-teams?ref=147yuk&token=c5d04566
Comments
Oj. Klart udda. Jag känner mig förvirrad, smutsig och tvehågsen. Men det är ju standardläget på fredagar.
jag hade inte gillat att spela mot dem, och föredragit vanliga figurer. men hade nog gått med på det om de var tillräckligt tydligt uppmärkta osv.
Skulle inte ha några problem att spela mot ”platta” figurer, men just de här var ju väldigt lika. Känns oöverskådligt.
Ser inget problem iöht med dessa, är några otydliga så märker man väl upp dom?
Inte något jag skulle uppskatta att spela mot direkt. Tycker figurer skall vara målade.
De såg betydligt bättre ut än vad jag hade väntat mig så för mig hade det inte varit några problem att spela mot. Så länge motståndaren inte envisas med att vrida dem ett kvarts varv när de har gjort sin action.
Jag tror det här kan vara en grej som gör att fler kan tänka sig att börja. Man testar med något sånt här först (om det är prisvärt). Sen när man är djupt nere i träsket och beroendet så går man all in och börjar köpa och måla lag :).
Inga problem bara färgkodning gör det enkelt
Gillar inte dessa. Bloodbowl är ett figurspel och inte ett brädspel. Den estetiska komponenten är en grej.
Nej, jag hade verkligen inte velat möte dom. Håller med @Hoffa här ovan helt! Modellerna ska vara målade och färdiga, allt annat är respektlöst mot din motståndare...
Med det sagt, så kan de väl vara ett jättebra sätt att få nytt folk att börja spela. Och i en nybröjarliga där det uttalat spelas med omålade modeller eller andra udda proxies kan de med fördel användas. Alternativt den som behöver få en BB-fix i sommarstugan! ;)
Rolig ide men jag hade inte tillåtit dem i en turnering där jag var TO. Jag gillar ju inte när man går över till andra världar för mycket heller även om det är 3D figurer (tex Aliens på Nafc eller Chibi-katter på vm). Heroclixandet i usa borde definitivt förbjudas med "for good measure"
Som jag ser det är dessa väldigt lika BB 1st edition figurerna (papp figurer) och det är ju till och med orginal figurer så det tycker jag är ok.
Det här är som med andra proxies. En ny spelare i ligan kan jag acceptera får spela med dem första säsongen.
Lär inte tillåta när jag håller turnering, men skulle jag stöta på någon med dem så skulle jag spela matchen. Kanske till och med köper några att ha som "testa-sevens-figurer" när jag tvingar polare att pröva.
På SM om jag och @Marty33 får åka i din fina bil från Arlanda som vanligt?
"Pretty please with sugar on top" ;)
Inte för jag är relevant då jag knappt spelar TT meeen...
Jag gillar dem, funderar på att plocka upp en 3 teams så jag kan ha med o lura in folk i hobbyn.
Men vilka 3 - Orc, elf o dwarf?
Jag kontrar med …