[köpes] Oförskämt tydliga tärningar (Block dice)
Har aldrig blivit kompis med BB2020-tärningarna och längtar efter tydligare, klassiska tärningar. Tänk: BB 3rd ed, NAF-tärningar eller liknande. Utan krusiduller eller jox. Bara väldigt tydliga block-tärningar som ser ut som de gjorde i mitten av 90-talet (när jag fortfarande var ung och lovande).
Någon som har en uppsättning som de kan tänka sig att bli av med i utbyte mot en kram och en liten slant?
Comments
@Bitter hör med oberwald, han bör ha kvar gamla NAF tärningar för medlemskap
Tack för tips. Kollar med honom.
Du kan köpa ett medlemsår och få välja ett set. Annars är de genomskinliga från GW rätt bra:
https://alphaspel.se/108931-blood-bowl-generic-dice-set
tror också @mikethemachine hade ett set vita från 3rd ed till salu…
Här har du drömtärningarna: https://www.ironheartartisans.com/shop/blood-bowl-2-block-dice/
om det är flera som vill köpa kanske man kan beställa ihop?
De har tydligt tryck - MEN…
Jag har övervägt en massa gånger men till slut valt bort
@kaju har de bästa - nåt set från world cup tror jag, transparenta och tydliga
Om någon annan har såna vill jag köpa.
Fumbbl-tärningarna är i mitt tycke kristallklara:)
Japp, men de går väl inte heller att få tag på i dagsläget utan att involvera någon sorts baltisk maffia?
jag har x antal set med block tärningar. kommer ju aldrig använda alla så kan tänka mig att sälja av något.
kan dock inte garantera kvalitet på dem osv :P
@brocCooLi jag köper gärna loss Portugal tärningarna som du inte vill spara på dom.
Alltså den sorten som är sådär gammaldags tydliga och utan massa jox? Dra gärna iväg en bild i PM. :)
Är det dom som jag vill ha?
Tror Christer har några kvar om man är beredd att smöra lite.
Jag var påväg att köpa 16 st men glömde bort budgivningen. Kollade bara pris då jag postade på fejan.
Jag har två jag kan avvara om det är värt något. Har även de röda generik dice men de är ju från 2020.
Skriv till Christer och fråga , han är en trevlig herre :).
Jag hoppar på om det skall beställas.
@kaju ej till salu
@grumplekins kanske? tror det.
@Bitter bild här:
så totalt 6 st set och sen två ensamma gula. sen en ensam vit också som är lite gnagd(?) på, skavda kanter iaf.
De där vita befriar jag dig gärna från. Name your price i PM
@83wotan är det de nya du tänker på? De gamla har ju värderats till ganska ordentliga summor så mer samlarvärde än spela med tänker jag
De nya :)