Blood Bowl hos Liza III 27-28 April 2024 Lagturnering i Sundsvall

1235789

Comments

• Nice!

• @Zimeries - Efter tidigare diskussion i tråden så blir förkortningen: [PUB] Piteå Unbelievable Bloodbowl :P

• Haha jo såg det i efterhand, lame! I love it 👍😂

• Hej alla Blood Bowl diggare ❤️

Vårt lag till Blood Bowl hos Liza saknar en spelare.

Paniken är stor nu 😎

• @Bitter? @Oxinotl? De är nya, trevliga och verkar hungriga. Liza är en fin turnering som de behöver uppleva också.

• tack, men jag Pertan och Broccooli är anmälda redan.

• Hade varit jättetrevligt, men just den helgen är jag uppbokad på saker i den verkliga världen.

• Information från ansvarig av lokalen -

"Om du kan skriva någonstans där alla som kommer till turneringen ser så kommer alla avgifts parkeringar vara gratis. Så alla platser som inte har en stolpe eller tillgör trafikverket"

• Vad har löst det.

hudik laget byter namn till

Hudiksvalls Svarta Bockar (HSB)

• @Bitter Vi beklagar 😓

• AosAos
    edited April 11

15e april är sista dagen för att registrera lag och skicka betalning!

Saknar fortfarande otroligt många lag (minst 17st) och en del betalningar, kolla mer era lagkamrater.

Skriv förkortningen på era lag under "gaming group" jag kommer fixa det på dom som inte gjort det eller missat.

Senare idag kommer jag dela ut färger till alla lag med, har ni en lagbild som alla använder så går den att ha som loga istället för färgen.

• Har fixat fram lite priser och fått sponsring från Orions Spel och Böcker, dom sponsrar med 3st GW lag.

Följande bedrifter kommer få pris på turneringen och i väljer priser efter ordningen nedan!

Vinande lag (3 priser, alltså 1 till varje spelare)

Runner up (3 priser, alltså 1 till varje spelare)

Bästa individuella spelare

Bäst painted

Wooden spoon

Most TD (tiebreaker är net-td om det är lika)

Most Cas (där räknar vi alla cas under matcher för att göra det så lätt som möjligt och tiebreaker kommer va net-cas om det är lika.)

3e platsen lag (3 priser, alltså 1 till varje spelare)

Vinnare av Alfreds Quiz!

Självklart vill vi alla dela med oss av vinster om vi vinner för många!

Så skulle någon vinna flera vinster kommer vi köra "share the wealth" - Första gången du vinner ett pris får du välja vad du vinner, andra gången du vinner ett pris får den som kommer 2 priset.

Varje lag får själv välja vilken ordning man väljer pris men som arrangör rekommenderar jag att den som blivit vald av motståndarlaget flest gånger ska få välja först då den offrat sig mest för laget så jag kommer hålla reda på den statistiken.

I potten kommer det finnas GW produkter som lag, spelplaner och tärningsset.

• Vet vi temat på Alfreds Quiz? Så att man kan hinna träna lite.

• Dumma blood bowl frågor som ingen kan 😅

Ozt brukar väl vinna för han kommer ihåg några konstiga regler och böcker från tidigt 90tal 😁

• Kan man vara med på quizet på länk!

• Ska träningsspela i morgon efter det kommer jag skicka in mitt lag :)

• @Skuld svårt att fixa det tror jag, men Alfred skickar säkert dig en kopia ska du se 😅

• @Ikterus jag vill utman skuld även om jag var så lite så jag inte läste reglerna vid det stadiet :)

När jag tänker efter är det typ samma som nu

• Tur i oturen att Pellvin inte kommer då....

• Upprop för pitches!

Vi behöver som alla förstår ett antal rimliga pitches att spela på för att genomföra turneringen.

Så om du har en pitch (eller flera) du kan tänka dig att ta med och låta den ligga på sin plats alla matcher igenom så skriv NAF-namn och antal här i tråden.

Vilka pitches vill vi ha då?

I första hand önskar vi pitches med den nya storleken på rutor (t.ex. GW officiella pitches) och mer än gärna i stil med den senaste VM-pitchen från Alicante. Så skriv bara upp dig om du har pitches som uppfyller det önskemålet och inga hemmabyggen hur coola de än är 😎

Vi kommer att skapa en digital lista där vi skriver upp vilket bord din pitch hamnar på och om man vill får man gärna märka sin pitch med NAF-namn för att vara extra tydlig. Vi kommer att behöva 18 st totalt som det ser ut i skrivande stund.

Stort tack på förhand!

• Juiblex pitch- Alicante

• Ozt - Alicante

• Grumpan - Alicante

• brocCooLi - Alicante

kan ta med 4-5 GW-planer också om det behövs, säg till i så fall då jag helst inte släpar på dem.

• Melisqus - Jag tar med en Alicante plan

• Kan också ta med mig plan(er) vid behov…. Skriv en rad till mig isf så följer de(n) med i packningen 😇👍

• Broder Joe, Alicante plan

• AosAos
    edited April 14

Imorn är sista dagen för att lämna in lag och betala för turneringen!

Saknar betalning från följande:

Följande saknar jag betalning från för turneringen: @Juiblex , Dr.One, @Ikterus , @Sandpeople , @inforthepain , @KaithOEX , @Msfilling , @Mortimess , Nettogrossen, Sluukas.

Swish 300kr till 070 48 66 472

Följande har inte gjort klart sitt lag!

@Frantic , @Marty33 , Sluukas, Dr.One, @inforthepain , @KaithOEX , Nettogrossen, @OlderNick, @Melisqus , @Mortimess

Är någon av dessa du eller någon i ditt lag så jaga dom under dagen så ni får in allt i tid!

• swishat nu!

Sign In or Register to comment.