En till fråga bara om jag får vara litet mera jobbig. Innebär tropical storm att jag överhuvudtaget inte får deklarera pass/throw team-mate, eller innebär det att det räknas som att min spelare har pass "-"?
Day antar det första alternativet men tycker det senare låter roligare, även om det nog i praktiken ändå inte kommer att spela någon roll 🙂
OK, dags att börja ta in avgifter och rosters. Jag tänker att rosters ska va inne senast söndag kväll Så Ranta får en suck (@kaju@inforthepain@Skuld ).
avgift 150kr eller 250 för icke-NAFreggade swishas till 0707968330.
det finns fortfarande gott om plats så ni som tvekat, anmäl er!
Var är alla regulars från Stockbowl? Ni vet att Upplands Bro ligger jättenära Huvudstaden va? Jag kommer att köra bil morgon/kväll båda dagarna med plats.
Om ni introducerade era respektive för varandra så att de kan umgås när ni spelar så borde ni kunna komma loss enklare. Finns också möjlighet för dem att spela in någon form av dokusåpedrama ala https://sv.wikipedia.org/wiki/Fotbollsfruar. Det skulle kunna bli en del av franchisen och spelas in parallellt med @grumplekins dramadokumentär om Blood Bowl.
du förhandlar fel. du får börja med 'ok, det är 8 turneringar nu de kommande två månaderna jag tänkte åka på' och sen 'ok, men tre st i april iaf, och så en i maj då'.
Jag tror att ”Upplands” i Bro-grejen gör att folk blandar ihop det med Upplands Väsby. Det senare är som många vet en avlägsen och otäck plats som ingen vill besöka.
För Stockholmare kallas därför Upplands Bro helt enkelt för Bro (pendeltågskartan vittnar om detta). Man kan förvisso känna doften av Bålsta ifrån Bro, men det räknas fortfarande som en del av civilisationen, särskilt då de har landets bästa tunnbrödrullar. Nu har de även Blood Bowl, så det är ju två rätt.
Comments
En till fråga bara om jag får vara litet mera jobbig. Innebär tropical storm att jag överhuvudtaget inte får deklarera pass/throw team-mate, eller innebär det att det räknas som att min spelare har pass "-"?
Day antar det första alternativet men tycker det senare låter roligare, även om det nog i praktiken ändå inte kommer att spela någon roll 🙂
Du får inte deklarera
OK, dags att börja ta in avgifter och rosters. Jag tänker att rosters ska va inne senast söndag kväll Så Ranta får en suck (@kaju @inforthepain @Skuld ).
avgift 150kr eller 250 för icke-NAFreggade swishas till 0707968330.
det finns fortfarande gott om plats så ni som tvekat, anmäl er!
Vi som inte har Swish, hur betalar vi?
Kan tillägga att det är bättre att fler får vara med än att ranta ser allt, så jag kommer säkert ta emot rosters efter deadline så länge vi har plats.
Torsdag den 4/4 måste jag låsa turneringen för att lokalen behöver veta hur många bord vi behöver.
Var är alla regulars från Stockbowl? Ni vet att Upplands Bro ligger jättenära Huvudstaden va? Jag kommer att köra bil morgon/kväll båda dagarna med plats.
@NIWnW @Bim @Juiblex @Ljunggren @GetTheRef @Skullflame @Lockmund @Pertan @Chrixx @Ozt
Hehe ja det stämmer men när man redan har två turneringar inplanerade i april så var det lite svår sålt att få in en tredje.
Ja, det va svårsålt @Pertan men med lite finess så går det 😉
Jag får gå i din förhandlar skola @sirvejlance 😁
Självklart, Kursen borde komma upp på ABF:s hemsida vilken dag som helst
Påsklov @Nyaga så är tvungen att ta familjen till solen ;)
+1 enligt @Chrixx , men vår sol är lite annorlunda mot hans sol :-D
Om ni introducerade era respektive för varandra så att de kan umgås när ni spelar så borde ni kunna komma loss enklare. Finns också möjlighet för dem att spela in någon form av dokusåpedrama ala https://sv.wikipedia.org/wiki/Fotbollsfruar. Det skulle kunna bli en del av franchisen och spelas in parallellt med @grumplekins dramadokumentär om Blood Bowl.
#BloodBowlÄnkor #BloodBowlExtendedUniverse
Sluta snottra nu och anmäl er alla eller avgå
Ska bara meddela att betalningar läggs in i Tourplay när de bekräftas, inte med B i inläggets första tråd
skrev först att jag inte fattade, sen fattade jag.
du förhandlar fel. du får börja med 'ok, det är 8 turneringar nu de kommande två månaderna jag tänkte åka på' och sen 'ok, men tre st i april iaf, och så en i maj då'.
edit: +1 på det @Ionas skrev också.
Om ni övertygar era respektive och avkommor att börja spela Blood Bowl istället får vi ännu fler deltagare i turneringen :-P
Sorry, jag jobbar denna helg och kan inte delta.
@Nyaga åker gärna med dig.
Jag tror att ”Upplands” i Bro-grejen gör att folk blandar ihop det med Upplands Väsby. Det senare är som många vet en avlägsen och otäck plats som ingen vill besöka.
För Stockholmare kallas därför Upplands Bro helt enkelt för Bro (pendeltågskartan vittnar om detta). Man kan förvisso känna doften av Bålsta ifrån Bro, men det räknas fortfarande som en del av civilisationen, särskilt då de har landets bästa tunnbrödrullar. Nu har de även Blood Bowl, så det är ju två rätt.
@GetTheRef går bra! @sirvejlance hakar också så jag en plats kvar!
@Bitter
En kombo för finsmakarna!
@Luukas och @inforthepain - får ni in rosters under kvällen tro?
Jag har en grön bock på ena o en orange klocka på mitt andra lag på tourplay.. är det betalningen eller nåt annat?
ska ta bort ena laget men ville kolla vad det betyder först..
Det är betalningen. Om du skrotar det bockade laget kan jag tänka mig att flytta bocken om du inte vill betala en gång till.
fixa idag gärna. Gäller även @simon. Saknar dessutom fortsatt lag från @inforthepain och @Luukas…
@Nyaga finns fortfarande plats i bil?
var utgår den ifrån?
@inforthepain är i jämtland håller det rejält osannolikt att han kommer
@Skuld enligt rykten går det att resa därifrån till Upplands-Bro…
Har hört att Nyagas bil är full. Så det går inte längre. Vi övriga får gå.