KingConBowl 2024, Upplands Bro 6-7 April 2024

2456

Comments

• Behöver man gå med i NAF också?

...det borde jag iofs förr eller senare göra ändå; frågan är hur bråttom det är.

• Det är bäst om du går med. Jag ska kolla med @Oberwald_1 vad som gäller vid första är gratis gå med på turnering grej nuförtiden.

• Jag är inte heller med i NAF än. Det känns så vuxet. Jag är inte vuxen än. Men det kanske jag borde bli.

• @Bitter man får tex tärningar.

• Just tärningar känns inte som någon avgörande anledning att gå med i NAF. Jag har rätt många uppsättningar redan...

• edited February 4

Men gå med ändå! :) det är kul att vara med och kul för dem man möter att få spela rankade matcher.

jag kommer fixa nån slags deal på deltagaravgiften så det blir billigare än att gå med på sajten iaf

men det kostar bara en hundring typ där så vill man stötta organisationen maximalt är det bättre. NAF för mycket bra för sporten och jag gillar dem.

• Du kan säkert sälja tärningarna för mer än vad avgiften är på eBay.. Inget man blir rik på men ett nollsummespel iaf.

• @Oerjan jag köper tärningarna av dig, kan köpa dem för en hundring så går du plus minus noll :)

• @Bitter @Oerjan Jag rekommenderar att ni går med i NAF innan turneringen, annars kommer Grump bli grumpy när han ska skicka in NAF-rapporten och det finns två oreggade coacher.

Följ länken nedan

Join the NAF – The NAF

Väl mött

• @grumplekins Avanmäler mig

• edited March 1

Bumpar den här för det vore fördjävla ruttet om en 08-turnering inte blev full.

En perk är att hela deltagaravgiften går till priser!

Och mer därtill, för @Clawful har fixat en vinnarpokal till ettan!

• Jag skippade intresseanmälan här och gick direkt till Tourplay.

• På tal om anmälningsavgift så hittar jag ingen info om den. Kan vara att jag är dålig på att leta…

• Det är ingen anmälningsavgift. Istället offras en slumpmässigt vald spelare per runda på ett King Kong-altare. Ganska spännande faktiskt!

• 150 kr eller 250 med NAF-avgift

• @grumplekins kan du bekräfta adressen är du snäll?

• Furuhällsplan 1 Kungsängen @Oxinotl - det är alltså kulturhuset där som ligger ca 100m från pendelstationen

• Fler deltagare nu, kom igen! 14 platser kvar!!!!

• Ja ja, jag anmäler väl mig

• Den helgen funkar dåligt för mig men det var väldigt kul förra året.

lite nyfikna åskådare och bra snack med folk.

• Regelfråga angående vädertabellen.

Tropical Storm: A typhoon has made its way into the area, bending trees and disrupting the

match with a powerful gale. While this weather condition is in effect, ignore Step 2 of the

Start of Drive sequence - it is not possible for a kick-off to be resolved and a touchback is

automatically caused instead. Additionally, while this weather condition is in effect, no Pass

actions or Throw Team-mate actions can be performed.

Är det avsiktligt att Throw bomb special action fortfarande är möjlig?

• edited March 21

Regelfråga om kickoff-tabell

Terror from the Skies: A Pteranodon swoops overhead, and drops a large rock onto the

field! Both coaches roll a D3 and add their Fan Factor to the result. The winning coach gets

to make one Ancient Boulder attack, and picks a square on the pitch for the boulder to fall

on. Next, roll for Scatter three times. If the boulder lands on any player from either team,

make an unmodified Armour roll against that player's armour and resolve any injuries as

normal. The player scatters to another square regardless of the outcome of the armour roll...[klipp]

Scatter innebär att du rullar 3 st D8. Menar du att man ska rulla 9st D8 för att se var stenbumlingen slutligen landar?

Menar du egentligen bounce (1st D8) för den spelare som blir träffad av bumlingen eller menar du verkligen scatter? Om de senare; pushas varje spelare vars ruta den kommer in i under scatter, eller bara den i rutan som den slutar i?

• Regelfråga om King Kong

KING KONG RULES

Starting in round 2, on the last table of the tournament, KING KONG and SON OF KING KONG will each join

a team to settle a dispute on the pitch. Each Team at this table will add a free Giant (see the rules from DZ

p. 52–55 - these rules will be available at the tournament) with a special Trait (Secret Ape) to their roster

for the current round (this player leaves the team after being captured by the zoologists or wandering off

at the end of the game).

Secret Ape

Secret Ape functions exactly like Secret Weapon, with one difference: as the Ape is captured by an

expedition of zoologists rather than sent off by the ref, no Bribe or Argue the Call can prevent the Secret

Ape from being “sent off” in accordance with the rules of Secret Weapon. A Secret Ape can also be sent

off for fouling.

Vad menas med "current round"?

• Att kongarna bara är med i laget den omgången/matchen

• edited March 21

Spelaren får väl bouncea. Det är snott från 2016 tror jag, och det verkar som jag har korrat dåligt. Jag skriver om och publicerar ny version senare ikväll. och TACK!

Sign In or Register to comment.