Så här: alla lag har ett kort för varje coach. Lag 1 lägger ett kort på bord 1 lag 2 lägger ett kort på bord 3. Sen byter man kort - lag ett får välja ett av de två som är kvar till bord 1 och lag 2 får välja ett av de två de fått till bord 3. Bord 2 möts de som aldrig valdes.
Som @grumplekins säger är det lättare än det låter, ditt lag får typ välja 1 matchup, andra laget får typ välja en matchup och sen blir det som blir över sista matchen.
@Frantic han är inte officiellt släppt trots att det finns regler för han så han är inte tillåten (finns inte ens på tourplay) även där som @grumplekins säger 😊
Har eventuellt dykt upp problem för @Marty33 så han kanske inte kommer kunna vara med på turneringen.
Finns det stand in spelare @Aos om det blir så att vi behöver en extra?
om inte så kan det vara så att jag är ”up for grabs” till något annat lag som tror att jag skulle kunna tillföra något för @khanmank kan kliva av och spela andra turneringar om det skulle vara enklare....
EDIT: "fått en vän-förfrågan" nu så vi borde vara good to go :D
Comments
Han utesluts väl av följande:
Starplayers och regler som släppts innan 2024-01-01 gäller, inga uppdateringar eller starplayers som släppts efter är tillåtna.
Eller så minns jag fel
Jag fattar inte riktigt detta.
”Båda lagen delar med sig av alla deras team.
Varje lag väljer i hemligt en spelare som får välja mellan dom 2 lagen som motståndaren inte valt som sin valda spelare.
Sen får dom i hemlighet välja vem dom möter och dom som inte blir vald möter varandra.”
hur vet man vem som är den hemligt valda motståndare som man inte får välja?
Så här: alla lag har ett kort för varje coach. Lag 1 lägger ett kort på bord 1 lag 2 lägger ett kort på bord 3. Sen byter man kort - lag ett får välja ett av de två som är kvar till bord 1 och lag 2 får välja ett av de två de fått till bord 3. Bord 2 möts de som aldrig valdes.
Det är långt mindre krångligt än det låter.
Som @grumplekins säger är det lättare än det låter, ditt lag får typ välja 1 matchup, andra laget får typ välja en matchup och sen blir det som blir över sista matchen.
@Frantic han är inte officiellt släppt trots att det finns regler för han så han är inte tillåten (finns inte ens på tourplay) även där som @grumplekins säger 😊
@Aos - ah jo så är det men han lär finnas med snart men då räknar jag med att ingen ny star player som släpps hädanefter inte får vara med? 🤔
Tack @Aos o @grumplekins
chrixx har förklarat i minsta detalj hur det funkar så nu förstår till o med jag.
Det kommer knte gå att göra fel, tourplay tillåter bara dom stars som är tillåtna.
@Aos ah var lite snabb med läsningen med i första posten så står det samtidigt klart och tydligt att inga nya star players kommer kunna vara med.
@grumplekins - precis, såg det typ 10 sek innan jag läste ditt inlägg :)
Har eventuellt dykt upp problem för @Marty33 så han kanske inte kommer kunna vara med på turneringen.
Finns det stand in spelare @Aos om det blir så att vi behöver en extra?
om inte så kan det vara så att jag är ”up for grabs” till något annat lag som tror att jag skulle kunna tillföra något för @khanmank kan kliva av och spela andra turneringar om det skulle vara enklare....
EDIT: "fått en vän-förfrågan" nu så vi borde vara good to go :D
Jag och broccooli behöver en till <3
Uppdaterat med kostnad, 300kr och då ingår lunch båda dagarna på plats.
Swish nummer finns på första sidan.
Saknar ju flera lag här tycker jag!
@inforthepain @Skuld @kaju @Ozt @coma @Melisqus med flera!
@Aos Anmälan kommer så fort mina lagmedlemmar har bestämt sig.
Jag delegerade vår anmälan till Coma, jag skyller på honom!
Jag och @Oxinotl söker en tredje lagmedlem.
Några frivilliga?
Så inga frivilliga? Snart blir någon tilldelad en plats.. 😜
Jag kan inte den helgen
Anmäler: the Ache in Moustache
Coma Ozt NIWnW (AIM)
Anmäler: KLM (Kaju, Långis, Mellis)
Kaju, Inforthepain och Melisqus
@Aos
Får man ha 4 bokstäver? GoodDice/BadDice = GDBD?
Annars GBD (Good/BadDice) ;)
Lättare om alla kör på 3, är mest för att förenkla att man hittar varandra när vi gör pairings
GBD it is då ;)
Ikterus, Sandpeople och Talgronth anmäler sig.
lagnamn: Tres Amigos
Kortnamn: [TRE]
Ser ut som @Marty33 fixat allt så vårt lag är good to go :)
TRE!
Anmäler 'Piteå Blood Bowl'
Rainmaker
Zer0fr3ak
Dr.One eller Zimeries
Niiice 😊
Vill tillägga att Piteås lag har förkortningen [PUB] Piteå Unbelievable Bloodbowl… de skrev fel lagnamn bara, lätt hänt när en blir exalterad. 🤩
chorfs finns inte på tourplayen.. skitter finns att välja, han revealades iofs i dec, men reglerna kom ju efter 1 jan. Är han ok?
haha, allt för mycket förändras och går framåt här i världen, vårt generiska namn är inte ett av dem 😂 vår förkortning är PBB.
Skitter fanns inte på tourplay när jag gjorde reglerna och dom lägger tydligen bara till han när dom la in han i reglerna, han är inte tillåten.
Nu finns chorfs.