Blood Bowl hos Liza III 27-28 April 2024 Lagturnering i Sundsvall

AosAos
edited April 21 in Turneringar

Blood Bowl hos Liza III 27-28 April 2023.

Heffners Allé 34, 856 33 Sundsvall

Kostnad: 300kr per deltagare.

Betalning önskas via swish.

Tele:070-4866472

Om swish inte är möjligt skicka ett PM.

skriv NAF namn i meddelande.

I kostnaden ingår lunch för både lördag och söndag kommer vara vegitariansk och laktosfritt, övriga önskemål skickas till mig i PM.

Max 32 lag.

Sista datum för inlämning 15 April.

Turneringen kommer använda tourplay för individuella resultat.

Schema:

Lördag

09:00 Registrering+information+runda 1 quiz.

09:15 - 12:00 Match 1

12:00 - 13:15 Lunch

13:15 - 16:00 Match 2

16:00 - 16:30 Quiz

16:30 - 19:15 Match 3

Söndag

09:00 - 11:45 Match 4

11:45 - 12:45 Lunch

12:45 - 15:30 Match 5

15:30+ Avslutningsceremonin

Rundorna är 15 minuter längre än normalt för att lagen ska få tid att välja matchups.

I övrigt gäller normal tidtagning för individuella matcher.

Lagturnering i Blood Bowl 2020 med 3 spelare per lag/squad där alla i laget måste välja en unik ras för laget/squaden.

REGLER:

Starplayers kommer vara tillåtna men flera av dom tycker vintern i Sundsvall varit för kall

och vägrar att åka upp för en match!

Vill du spela med starplayers så väljer du pack 2 där dom finns tillgängliga enligt reglerna

nedan.

Följaden Starplayers vägrar spela i kylan:

Bomber Dribblesnot, Cindy Piewhistle, Kreek Rustgouger, Estelle La Veneaux, Dribl & Drull,

Ivan "The Animal" Deathshroud, Boa Kon'ssstriktr, Hakflem Skuttlespike, Eldril Sidewinder,

Deeproot Strongbranch, Griff Oberwald, Morg'n'Thorg.

Samt alla starplayers med Secret weapon är bannad för Tier 1 till Tier 4.

Har båda spelarna köpt in samma starplayer spelar han inte för någon av dom.

Enbart lag i Tier 5 får stacka Sneaky git med Dirty player+1 !

Tillåtna inducments:

Riotous rookies 0-1

Bloodwiser keg 0-2

Bribe 0-3

Halfling masterchef 0-1

kostnader efter aktuella regler.

TIER 1: Starting gc 1,155,000.

Dark Elf, Dwarf, Lizardmen, Shambling Undead, Skaven, Underworld Denizens, Vampire.

Pack 1:

6x Primary Skills.

TIER 2: Starting gc 1,165,000.

Amazon, Chaos Dwarf, Human, Necromantic Horror, Norse, Orc, Wood Elf.

Pack 1:

7x Primary Skills.

Pack 2:

5x Primary Skills.

Can buy 1 starplayer (max budget: 200.000gc)

TIER 3: Starting gc 1,175,000.

Black Orc, Elven Union, High Elf, Khorne, Slann, Tomb Kings.

Pack 1:

7x Primary Skills, 1x Secondary Skill.

Pack 2:

5x Primary Skills.

Can buy 1 starplayer (max budget: 250.000gc)

TIER 4: Starting gc 1,185,000.

Chaos Chosen, Chaos Renegade, Imperial Nobility, Nurgle, Old World Alliance.

Pack 1:

6x Primary Skills, 2x Secondary Skill, can stack 2 primary skills 1 time.

Pack 2:

6x Primary Skills.

Can buy 1 starplayer (max budget: 300.000gc)

TIER 5: Starting gc 1,195,000.

Goblins, Halflings, Ogre, Snotlings.

Pack 1:

5x Primary Skills, 3x Secondary Skill.

Pack 2:

6x Primary Skills, 1x Secondary Skill.

Can buy up to 2 starplayer (max budget: 300.000gc)

Registrering:

Matcher kommer skapas på samma sätt som dom gjorde på SM genom att spelarna utmanar varandra på tourplay.

Första rundan är det random lag-matchups, där efter lottas det efter swiss-system.

Individuella matchups mellan spelarna avgörs med en kort draft.

Båda lagen delar med sig av alla deras team.

Varje lag väljer i hemligt en spelare som får välja mellan dom 2 lagen som motståndaren inte valt som sin valda spelare.

Sen får dom i hemlighet välja vem dom möter och dom som inte blir vald möter varandra.

Mittenbordet är dom som inte blev valda.

Innan dag ett kommer vi förklara hur pairings genomförs, det är alltså samma system som förra året!

Spelare ska va målad efter turnering standard (3 färger) och tydligt vilken position som är vilken.

Om du behöver låna lag kan du kontakta mig!

Starplayers och regler som släppts innan 2024-01-01 gäller, inga uppdateringar eller starplayers som släppts efter är tillåtna.

«13456789

Comments

• AosAos
    edited April 28

Bästa målade lag

Priset för bästa målade lag bedöms av två domare under lunchen på första speldagen och delas sedan ut vid prisutdelningen andra dagen tillsammans med övriga priser.

För att delta behöver du uppfylla följande regler 

• Minimum 11 figurer

• Alla figurer måste vara målade enbart av dig själv

• Eventuella konverteringar måste vara utförda av dig själv

• Du måste spela turneringen med det lag som du deltar med

Först skattar domarna alla lag som ställer upp och nominerar därefter två lag var som de tittar närmare på. Det gör att det kan variera mellan två och fyra lag som går vidare till en noggrannare bedömning. Alla bedömningar kommer att fokusera på målning och komposition. Inga särskilda tekniker kommer att favoriseras över någon annan utan färdigt resultat är det som räknas. Bonuspoäng kan ges för väl utförda konverteringar och ett bra applicerat tema men det är i första hand en bedömning av målningen som kommer att göras. 

Jag vill ha en 3 bokstävers förkortning på alla lag, era individuella lag ska börja med [xxx] så ni blir lättare att hitta

Anmälda lag:

1. Frantic-* Marty33* Khanmank-* - Umeå Beer Bandits [UBB]
    2. brocCooLi-* Pertan-* Oxinotl-* - ???
    3. Chrixx-* Viccy-* Sirvejlance-* - GoodDice/BadDice [GBD]
    4. Ionas-* grumplekins-* juiblex-* - ???
    5. Aos Lixtor-* Oldernick* - Gefle Burning goats [GBG]
    6. Hudik laget!-* alla har betalat.
    7. Rainmaker-* Zer0fr3ak-* Dr.One - Piteå Blood Bowl [PBB]
    8. Ikterus-, Sandpeople- Talgronth*- - Tres Amigos [TRE]
    9. Kaju-*, Inforthepain-* Melisqus* - Kaju, Långis, Mellis [KLM]
    10. Coma-* Ozt-* NIWnW-* - the Ache in Moustache [AIM]
    11. KaithOEX, msfilling*-, Mortimess - [LVM]
    12. Zimeries-* , Mix-* , Nettogrossen-* - Piteå Blood Bowl 2 [PB2]

*betalat

Har fixat fram lite priser och fått sponsring från Orions Spel och Böcker, dom sponsrar med 3st GW lag.

Följande bedrifter kommer få pris på turneringen och i väljer priser efter ordningen nedan!

Vinande lag (3 priser, alltså 1 till varje spelare)

Runner up (3 priser, alltså 1 till varje spelare)

Bästa individuella spelare

Bäst painted

Best Stunty

Most TD (tiebreaker är net-td om det är lika)

Most Cas+Foul (tiebreaker är net-cas om det är lika)

3e platsen lag (3 priser, alltså 1 till varje spelare)

Vinnare av Alfreds Quiz!

Självklart vill vi alla dela med oss av vinster om vi vinner för många!

Så skulle någon vinna flera vinster kommer vi köra "share the wealth" - Första gången du vinner ett pris får du välja vad du vinner, andra gången du vinner ett pris får den som kommer 2 priset.

Varje lag får själv välja vilken ordning man väljer pris men som arrangör rekommenderar jag att den som blivit vald av motståndarlaget flest gånger ska få välja först då den offrat sig mest för laget så jag kommer hålla reda på den statistiken.

I potten kommer det finnas GW produkter som lag, spelplaner och tärningsset.

• Anmäler Umeå Beer Bandits

@Frantic @Marty33 & @khanmank

• edited November 2023

*host host

@Duckwing @brocCooLi

???

• @Drexxl @brocCooLi

Klart jag är på för en återförening

• varför ändra ett vinnande koncept. dvs jag tar nattåget upp!

• @Aos Squad Candycrush återvänder

• Jag anmäler mig @Zedd och Maffo

• Nån/några som är sugen på att joina mig i ett lag?

• Jag röstar på samma regler som förra året … isf är iaf mitt roster klart redan också behöver en inte fundera så mkt. :)

• Kommer inte bli samma, kommer köra genom tourplay och blir att utnyttja det till max och se vad som går att göra!

Är @grumplekins som ni får tacka att det blir lag igen då det va ganska bedrövligt att göra genom score men tackvare en bra ide från han så blir det åter en lagturnering men genom tourplay 😊

Ska göra en sista koll på regler och se vad som går att göra så postas det ganska snart!

• Lag @Ionas @grumplekins och @Juiblex har både raser och laguppställning klara sen ett par dagar tillbaka. De tror sig ha knäckt metat och känner sig väldigt segervissa. Ska bli kul.

• @Aos ska påpeka bara att Tourplay nu har lagturneringsfunktioner. Vet inte hur bra de klaffar med ert system men det finns ännu ett sätt iaf.

• Yes!

Kommer bli lösningen du hittade först då jag hoppas att jag kan va med och spela och den lösningen skulle förenkla otroligt för mig 😊

Är väl bara ett lag som saknas dock!

Reglerna kommer snart.

• Bra, vi är nyfikna på om vår gissning om metat är så rätt som vi tror den är! :D

• Väntar fortfarande med spänning på reglerna :D

• Hade hoppas på lite hjälp från några Sundsvallare men inte fått det tyvärr 😅

• @Aos tänkte du att vi skulle komma förbi, ta med kaffe och skriva dem åt dig utan att vara tillfrågad? Bokar gärna in en träff och fixar regler.

• Jag är inte en Sundsvallsbo och bor inte i Sundsvall...

Eurobowl. Alla lag kan köra med Star eller Stacka om de betalar avgiften. Samma regler för att välja motståndare som förra året. Klart. 😄

• @Ionas - Jag gillade hur en valde motståndare, den delen var klockren. Euro Bowl - Reglerna är jag inte så där skitpepp på eftersom då har jag spelat dem så mycket i andra turneringar så jag ser gärna att det blir något annat trevligt :D

• edited January 26

@Frantic Men jag,@grumplekins och @Juiblex har redan gjort våra lag efter regelpaketet ovan. Vi är supernöjda. 🤩 Så du får stå ut. 😅

Och motståndarvalsminigamet var perfekt. Sjuk humor när jag lade fram fel lag och @Juiblex amazoner fick möta kaosdvärgar i första matchen och vår enda gameplan var "skydda Jubbe från dvärgar".

• +1 på att köra något annat än Eurobowl-regler. Tack så mycket :)

• +1 på att skydda jubbe från dvärgar!!

• Skydda dvärgar från Jubbe snarare!

• Men ingen regelpaket har släppts än så om du sitter med någon info som @Aos bara släppt till vissa kan du få dela dem med mig så kan jag också sitta och göra rosters :P

• Alltså @Ionas har ett förslag och utövar påtryckning. Har @Aos läckt har det inte nått oss.

• @grumplekins - Det är precis vad jag tror också :)

• Kommer inte bli Eurobowl och jag avskyr Slann lite för mycket för att göra dom bra, där är 2 tips 😅

Sign In or Register to comment.