3rd ed. Goblins
Fick för mig att jag ska sätta ihop ett lag av mina gamla 3rd edition goblins.
Söker därför en 'Ooligan och eventuellt en Doom diver som passar ihop med de små raringarna.
Hade också varit fint med lite mer variation bland goblin linemen, jag har de 5 olika GW originalen.
Kom gärna med förslag och inspiration vad som passar in?
Har följande halvmålade dubbletter att byta med (+ en hel del annat eller cash).
Comments
Har börjat gå igenom samlingen för att se vad mer jag har att byta med, här är några alternativ.
Skulle iofs kunna måla dwarf cheerleadern grön och köra som 'Ooligan? :D
De är i samma position men lär väl bli någon dubblett när man ska ha ca 10 gobos
Jag kör med gycklaren från Warhammer Quest som Ooligan
Dirty Dan is our man❣️
Brilliant! Men den är nog inte helt lätt att få tag på...
Goblin med cymbaler skulle kunna funka också funderar jag på men vet inte om den är i samma skala?
d2360/01.jpg
Jag köpte denna låda:
killen som sitter i katapulten passar perfekt på planen när han springer runt och den flygande markören använder jag när han swoooooshar fram 😅👍
Edit: den heter Doom Diver Catapult
Är det denna kille med cymbaler ser det ut att fungera. Såg detta lag på fejan imorse :)
Ser ut att vara en annan nu när jag kollar noggrannare
@Frantic vad har du för ben till den i katapulten när han springer omkring? Jag köpte just endast överkroppen och tänkte dela en gobo. Använda gobbo överkroppen att lägga under en deathroller eller något sådant.
Det är en sittande figur från början så den sitter.... kan ta en bild senare så få du se ...
Bild med lite andra figurer för att visa hur stor den är…. Ooligan längst till höger… sorry för dåligt ljus.
Edit…. Vet inte varför den s inte kom med första gången (förmodligen klickade jag väl någonstans).
Det ser riktigt bra ut, kul med inspiration
Aha, det finns en gammal i metall som säkert passar bra och en nyare i plast som är mer osäker (men lättare att få tag på, fortfarande i prod.)
Kul med katapult och hela settet men kanske lite overkill, jag tror den här skulle smälta in fint:
Den ser riktigt bra ut @Umbriel
Jag hittade denna
Tänkte då använda en goblin underkropp och köra snotlings som att de drar en tärning som re roll marker.
Vad smart… kommer bli najs 😅👍
De här två vore ju också ett fint par :D
Det finns så mycket roligt utanför GW men jag har svårt att röra mig utanför gränserna 😂
@mikethemachine - Jag är lika dan.... Har dock några saker utanför GW, så jag tillhör syndarna, något träd osv.
Samma här egentligen, men svårt att få tag på något från GW som passar ihop med gamla goblins.
@Umbriel hej! Hittade denna tråd nu, du har inte kvar dubbletten på bomma/bomber dribblesnot? Är intresserad om du vill sälja
Jag har en gammal ball and chain gobbo om någon är intresserad.