Diversity reglerna gäller fortfarande. Liga-commishen kommer bli tvungen att gå och styra upp innan ligastart. Om det inte droppar in 14 coacher till så vi når 40 deltagare...
Dagens räkning så ligger vi på 26 coacher för nästa säsong...
Vi har 4st vampyr lag anmälda till till ligan vilket är både kul och skrämmande... Dock så är maxgränsen satt till 3 av samma lag om vi inte blir 40st coacher, då tillåter reglerna 4 lag av samma team.
@Ionas, @Ozt, @sirvejlance och @Duckwing kan ni reda ut detta själva, eller måste commish gå in och styra att nyaste coachen får förtur...
Skiljer 11 års seriespel mellan er... :-0.
Reglerna säger följande;
"Diversity
In order to keep the league varied and diverse, there may not be more that three teams who share the same race.
If we hit 40 coaches we will raise the cap to four teams per race.
If there are more coaches than allowed that wish to play a certain race this is the priority:
1. Painted team
2. Wanted to play that race last season but was not allowed
3. Time of registration
A coach new to the league is excempted from this rule"
Då regel 2 inte lyfts så utgår den!
Vilka av er har ett målat lag klar?...
Misstänker att ni alla fyra har målat lag klart och då blir det regel 3 som styr... vem av er är sist in med laget?
Om man skulle vilja ändra lag, när är deadline för det? Finns möjlighet till redraft om jag behåller befintligt lag, trots endast två spelade matcher i open 36?
@Olle Du kan däremot fortfarande redrafta om du skulle vilja trots bara två spelade matcher.
jag kommer inte exakt ihåg redraft budgeten men i alla fall 1000k + kassan +10k per spelad match(?). Kan vara värt om man tagit massa skador och vill starta om men behålla en skillad spelare. Eller starta med aningens högre budget för en apo eller dylikt.
Kan någon vänlig commish sätta det numera regelbrytande "Feeding 9 to 5" som retired och istället ge mig ett Old world alliance lag vid namn "Oldies but Goodies".
Då var indelningen gjord och samtliga matcher ligger nu upplagda för den nya säsongen!
Grupp A och B = Återvändande lag (dvs lag från open och ligan).
Grupp C och D = Fresh meat...., I Grupp C och D så spelas en Crossmatch varje runda (för att alla skall spela 7 matcher grundspel) samt att vi har ett Commish lag i form av Humans eller Orcs i år!.
Commishlagets regler:
Bygget ligger under Commishlaget.
Runda 1-2 = Inga Skills
Runda 3-4 = 1 Primary
Runda 5-6 = 2 Primary
Runda 7 = 4 Primary
Vi har några lag som kommer från Open 37 och Squiggball som har spelat 5 matcher eller flera, era lag ligger nu för redraft.
Jag trodde jag redraftade redan i december? Ska jag redrafta igen? Eller är jag såpass tekniskt handikappad att jag gjorde fel nånstans under redraft processen?
Jag trodde också att jag var redraftad och klar. Ska det göras igen, eller var något fel? Jag fick hjälp med pengarna som fastnat, men sedan gjorde jag klart det i december vad jag vet.
Edit: Och jag har alltså inte spelat open eller squiggball.
SÅ vitt jag kan se så redraftade @Trolle någon gång kring 21:a december och behöver därmed inte redrafta igen. Däremot så ska kassan tömmas efter redraft. Så jag stryker 15 k ifrån hans kassa.
Verkar vara samma med @MuminSlayer . Redraftade den 26:e? Men har 40k i kassan som ska nollas.
Jag tog bort redraft och nollade kassor enligt ovan.
Såvitt jag kan se så redraftade @simon idag. Jag har tagit bort 15k ifrån hans kassa.
Edit: Kollade övriga lag i Division A och B. Det är några som kommer smygande med pengar i kassorna men i kvarvarande fall är det lag som inte behövt redrafta inför denna säsong och som får behålla de slantarna. Ett lag behöver rulla för Expensive Mistakes innan nästa match.
Comments
Oj snyggt jobbat
Jaha ja, Säsong 38 blev visst en underdivision till Sylvanian Spotlight... 9 odöda lag av 26! Blir inte lätt att få till något blod åt blodguden då...
...fyra vampyrlag, förresten - har reglerna ändrats, eller var det bara ett tillfälligt undantag för den nyaste "rasen"?
Diversity reglerna gäller fortfarande. Liga-commishen kommer bli tvungen att gå och styra upp innan ligastart. Om det inte droppar in 14 coacher till så vi når 40 deltagare...
Det är upprörande att det inte finns något goblinlag anmält. Goblins ger alltid +1 i stilpoäng.
Dagens räkning så ligger vi på 26 coacher för nästa säsong...
Vi har 4st vampyr lag anmälda till till ligan vilket är både kul och skrämmande... Dock så är maxgränsen satt till 3 av samma lag om vi inte blir 40st coacher, då tillåter reglerna 4 lag av samma team.
@Ionas, @Ozt, @sirvejlance och @Duckwing kan ni reda ut detta själva, eller måste commish gå in och styra att nyaste coachen får förtur...
Skiljer 11 års seriespel mellan er... :-0.
Reglerna säger följande;
"Diversity
In order to keep the league varied and diverse, there may not be more that three teams who share the same race.
If we hit 40 coaches we will raise the cap to four teams per race.
If there are more coaches than allowed that wish to play a certain race this is the priority:
1. Painted team
2. Wanted to play that race last season but was not allowed
3. Time of registration
A coach new to the league is excempted from this rule"
Då regel 2 inte lyfts så utgår den!
Vilka av er har ett målat lag klar?...
Misstänker att ni alla fyra har målat lag klart och då blir det regel 3 som styr... vem av er är sist in med laget?
MEEEEN det är inte superviktigt för mig att spela Vamps. Kan ta nåt annat..
Eftersom jag inte hunnit måla mitt lag avsäger jag mig vampyrerna. Jag tar Amazon istället.
Om man skulle vilja ändra lag, när är deadline för det? Finns möjlighet till redraft om jag behåller befintligt lag, trots endast två spelade matcher i open 36?
@Olle sista officiella dagen är nu på Söndag, ovadsett vad ligans commish har skrivit för strunt tidigare!
Har du endast spelat upp till 4 matcher med ett lag så behöver du inte redrafta laget!
Men upp till och med Söndag kväll, så kan du fritt ändra viket lag som du vill spela i ligan.
Ok, tack! Nej precis, men tänkte att jag kanske ändå ville redrafta det 😅
Ser fram emot ligastarten!
@Olle Du kan däremot fortfarande redrafta om du skulle vilja trots bara två spelade matcher.
jag kommer inte exakt ihåg redraft budgeten men i alla fall 1000k + kassan +10k per spelad match(?). Kan vara värt om man tagit massa skador och vill starta om men behålla en skillad spelare. Eller starta med aningens högre budget för en apo eller dylikt.
Jag ska vara med (har skickat in om att få ett nytt lag)
@imp fixat
Kan någon vänlig commish sätta det numera regelbrytande "Feeding 9 to 5" som retired och istället ge mig ett Old world alliance lag vid namn "Oldies but Goodies".
Done
Tack.
Är det någon ny / snäll / fin som vill köra Necro i ligan kan jag köra något annat.
Hej. Många anmälda lag måste ju redraftas.
när sker det?
TV kan ju förändras avsevärt beroende på hur man gör sin redraft.
Hej,
Indelningen kommer att ta hänsyn till detta och tanken är att dom som inte är redraftade blir klara med det till onsdag senast.
Men en första indelningen är redan färdig (På pappret). Skall bara vridas och vändas lite mera...
Men troligtvis så blir det 4 grupper, med cross-play mellan två av dem.
@Juiblex sätt gärna de lagen på redraft redan nu isåfall om du kan.
För det kan ta ett tag att få till det där med redraft….
man vill ju gärna att det skall vara redraftat minst en vecka före match så att motståndaren kan hinna grubbla över taktik.
fair play!
Men vi drog ju igång en redraft för lag från ligan tidigare - är det lag från Open som behöver redraft? Hänger inte med nu…
Coacher!
Då var indelningen gjord och samtliga matcher ligger nu upplagda för den nya säsongen!
Grupp A och B = Återvändande lag (dvs lag från open och ligan).
Grupp C och D = Fresh meat...., I Grupp C och D så spelas en Crossmatch varje runda (för att alla skall spela 7 matcher grundspel) samt att vi har ett Commish lag i form av Humans eller Orcs i år!.
Commishlagets regler:
Bygget ligger under Commishlaget.
Runda 1-2 = Inga Skills
Runda 3-4 = 1 Primary
Runda 5-6 = 2 Primary
Runda 7 = 4 Primary
Vi har några lag som kommer från Open 37 och Squiggball som har spelat 5 matcher eller flera, era lag ligger nu för redraft.
@Trolle, @MuminSlayer,
@Karlosaurus, @NIWnW& @simon.Regel säger att max 4 matcher så behövs ingen Redraft göras.
Lycka till!
Tack @Juiblex
@grumplekins ja mitt lag har spelar fler än 4 matcher totalt i open 36 + open 37 så då måste det väl redrafta.
Ja är det andra lag som kommer från open?
Jag ändrade precis tak för redraft till 1300 - visst var det så vi hade sagt för openlag?
Sticker ut hakan och säger att ett rookie-lag vinner ligan.
Jag trodde jag redraftade redan i december? Ska jag redrafta igen? Eller är jag såpass tekniskt handikappad att jag gjorde fel nånstans under redraft processen?
(Gissar på det senare)
Jag trodde också att jag var redraftad och klar. Ska det göras igen, eller var något fel? Jag fick hjälp med pengarna som fastnat, men sedan gjorde jag klart det i december vad jag vet.
Edit: Och jag har alltså inte spelat open eller squiggball.
Nu lägger jag mig i. Säg till om det blir fel.
SÅ vitt jag kan se så redraftade @Trolle någon gång kring 21:a december och behöver därmed inte redrafta igen. Däremot så ska kassan tömmas efter redraft. Så jag stryker 15 k ifrån hans kassa.
Verkar vara samma med @MuminSlayer . Redraftade den 26:e? Men har 40k i kassan som ska nollas.
Jag tog bort redraft och nollade kassor enligt ovan.
Såvitt jag kan se så redraftade @simon idag. Jag har tagit bort 15k ifrån hans kassa.
Edit: Kollade övriga lag i Division A och B. Det är några som kommer smygande med pengar i kassorna men i kvarvarande fall är det lag som inte behövt redrafta inför denna säsong och som får behålla de slantarna. Ett lag behöver rulla för Expensive Mistakes innan nästa match.