Season 38 - Open for Entry

Coacher!

Äntligen så doftar det vår i luften och dagarna börjar bli längre och längre...

Därför öppnar jag nu anmälan till vårens höjdpunkt, Season 38 av Stockbowl kärlek!

The season will run from week 3 up until week 22, with semi and finals planned for the Sunday of 2th of June (planned)

In total about 10 matches, one match every second week

Entry for participation is now open.

If you don’t feel like to commit, we will also run a “open” league which has no commitments and are a great way to try your might on the Blood Bowl field.

For the teams that don’t make the cut for this season’s playoff, we will host a Squigbowl tournament. Squigbowl will be played as three games parallell to the playoff games. It will be run as a three-game tournament with swiss pairing.

Join our forum at www.forum.swebba.se or create your account at http://www.stockbowl.bbleague.se/ to join our community.

Rulechanges & Clarifications:

-         Added inducements and Star players

-         All Skill-ups most be done in post-game sequence – If not been able to contact Commish.

-         Not allowed to set bounties on own players!

«13

Comments

• Kan nån sätta upp masters of the slanniverse för redraft?

• Jag vill anmäla ett nytt lag och behöver hjälp att få det på plats:

Ras: Slann

Namn: Kyiv Kosmonauts

• @sirvejlance dom sitter nu för redraft, men vänta lite med att köra igång det (kan vara lite olika skillnader i TV krav).

@Nyaga Fixat!

• Tänkte köra med ett nytt lag så behöver lite hjälp med att få upp det, ett necromantic Horror lag med namnet: Näckrosen pensionärsklubb

• Sätt gärna upp ett nytt lag åt mig.

Ras: UW

Namm: UnderThePitch(ers)

• Hej,

Vill anmäla ett nytt lag

Ras: Orcs

Namn: Rudeboyz

• edited January 4

Hur definieras post game sequence?

(Det jag egentligen vill veta är när sista chansen att göra en skill-up är)

• Jag tycker det ska vara innan nästa omgång börjar. alltså att man sätter hela laget till nästa match då. @Hoffa

• @Hoffa detta har diskuterats så länge jag har spelat.

Jag skulle vilja säga så fort som möjligt efter spelad match! Men senast 48 timmar innan nästa match, för att båda coacherna skall ha möjlighet att planera en strategi inför kommande match. Vi har ingen möjlighet att följa upp detta, utan det är upp till varje coach att uppföra sig här...

Vanligtvis brukar detta missbrukas runt slutspel och finaldagen....

• 21 anmälda coacher redan och roligt spridning av lag!

Några har valt att spela på expert mode, gillart!

Finns utrymme för flera coacher, dock så har vi en regel om antal samma raser, som strax börjar att gälla för Slann, för att nämna någon...

Regeln är upp till 3 av samma lag, som ökas till 4 om vi är mer än 40 coacher.

• Inga dvärgar än… ska man ta en för laget? 🤔

• @sirvejlance enligt traditionen så hamnar då dvärgarna tillsammans med Flings, Slann och @suncar :-)

• @sirvejlance en liten del av din själ försvinner varje gång du spelar dvärgar - just sayin

• edited January 4

Jag föreslår gränsen för skill-up som den som inträffar sist av

24.00 omgångens sista dag

24 timmar efter att matchresultatet blivit approved (fångar upp matcher som spelas precis i slutet av omgången, släpar eller drabbas av seg commish)

Det här kommer inte fungera perfekt för matcher som hamnar väldigt nära inpå varandra men det är ju upp till motståndaren om hen vill acceptera att sätta tiden så man hamnar i det läget.

• @Nyaga frestande ändå 😁

• @Hoffa jag tycker det låter som en bra grej att skills osv ska vara klara sista dagen på varje runda

Dock krävs det att folk håller tiden. Till och från har det spelats matcher efter att tiden för respektive runda har gått ut.

• edited January 4

Det går ju ibland inte att undvika att matcher drar över in i nästa runda. Livet händer och ibland är det så enkel att först kan man inte spela för att coach A är sjuk och sedan är coach B sjuk veckan efter. Därför tycker jag att att man kunde få 24 timmar efter approval för den typen av fall. (För de inträffar några gånger per säsong)

• V4 redraftade och anmälda. Kassan kan tömmas.

• @Skullflame kassan tömd!

• Fan va dyrt det blev att redrafta spelare som spelat 2 säsonger.

kan man få ett nytt lag istället?

vampyrer som heter Bat-Wraps

• Bat-Wraps skapde

• Coacher!

Då stänger vi anmälan för säsong 38, vi blir 22+Nyaga som kommer att göra upp om vem som stoppar Nyaga från att ta en tripple...

Kommer under dagen idag och i morgon att rättvist dela in alla i grupper och lägga upp spelschema för säsongen.

Som det ser ut just nu så blir det 4 grupper a´ 6 lag i varje grupp, med 2 cross-matcher, dvs 7 matcher i grundspelet.

Kommer att återigen kasta in ett commish lag (enligt tidigare concept), för att få ett jämnt antal...

Återkommer inom kort med spelaschema...

• @Juiblex brukar inte sista anmälningsdagen vara söndagen innan säsongstart?

• @Juiblex Ja, ge litet förvarning innan du stänger i alla fall så att eftersläntrare får en chans

• Hahahhaha shock metoden fick 3st att anmäla sig direkt :-)

men sista dagen är nu på söndag….

Har vi flera eftersläntrare?!?

• Jag har skickat ut en påminnelseinbjudan till alla coacher (plus två jokrar) som varit inloggade på Stockbowl de senaste tolv månaderna men inte ännu är anmälda idag. Det blev 24 personer. Tror och hoppas att det kommer ett par eftersläntrare till.

Sign In or Register to comment.