Sciscos Kreativa Pro Bono
Som vissa kanske märkt gillar jag att pyssla o peta på de mesta inom målande, grafik, hobbyande o 3D m.m. (petar inom de mesta).
Det är något jag gillar, nästan mer än spelandet - men har inte alltid egna bra ideer så jag tänkte om jag kunde, i mån av tid, hjälpa andra fixa saker - t.ex. 3D tokens till turnering/lättare klipp o klistra 3D jobb (byta en arm eller något), ta fram en cool bild eller justera en pitch? Finns ingen begränsning utöver att jag inte t.ex. målar upp ett lag åt en privat person, sånna förfrågningar kan tas via andra kanaler.
Viktiga är att de är intressant för mig - och så är de pro bono dvs. för er icke latinälskare så betyder det gratis.
Dock är allt i mån av tid och coola projekt, framförallt för turneringar o liknande, har prioritet! Då elden går upp o ner så prioriteras även väl avgränsade/mindre projekt.
Exempelvis så hjälper jag Kaju med en 3D ikon för turneringen Gnällbältet.
Har du en kul ide? Skriv nedan!
Comments
Kul grej! Jag har haft en tanke på att göra ett misfits-lag. Skulle va kul att ha huvuden med de karakteristiska frisyrerna. Men detta är ännu på planeringsstadiumet och ingen ”request”.
Nu när du skrev byta en arm i texten. Köpte just denna ork med megafon som coach figure till orklaget. Tänkte sätta en ny arm med papper 📄 med spelsystem. Vill du ge dig på att göra en arm, höger är redan i plast så bara den som skall bytas. Annars hörs det nog av en gammal Blood Bowl orc och plastbitar 😊
Hmm kan nog inte modellera en ny arm ... Men jag kan nog sno en passande på befintlig 3d model om jag hittar något.
Letar runt o klipper till en om jag hittar så får du hitta lokal förmåga att printa den sen.
Håller dig uppdaterad @mikethemachine
@sirvejlance kan tyvärr inte modelera ... Men duktig på 3d "klipp o klista" samt enklare former tillägg. Finns sånna huvuden/gubbar på typ thingyverse/mmf?
Isf kanske jag kan stödja med klipp o klistra huvudena på någon passande bb 3d modell.
@cynial kan men kanske inte har tid nu när han är vuxen.
Jag har ingen jag direkt kan be printar, kanske lättare att bara köra lite egen hobbyverksamhet:)
@mikethemachine, kontakta @Moozer.
Hälsa från mig!
Han bor även på rätt sida stan för dig :-)
Tack för tips @Juiblex då kollar jag det om det kommer upp en stl.