Eurobowl 2016 - arrangeratråden
Startar upp en diskussionstråd om arrangerandet av Eurobowl 2016.
Alla som vill hjälpa till med arrangerandet kan skriva här, skicka ett PM, eller maila mig på jonas.lindgren snabel-a stockbowl.se.
Uppstartsmöte planerar jag att hålla den 13:e december klockan 1300 i Stockholmsregionen. Lokal beror på antalet deltagare. Om intresse finns kan jag försöka fixa Skype eller liknande för de som inte kan närvara fysiskt.
Nu drar vi igång!
Alla som vill hjälpa till med arrangerandet kan skriva här, skicka ett PM, eller maila mig på jonas.lindgren snabel-a stockbowl.se.
Uppstartsmöte planerar jag att hålla den 13:e december klockan 1300 i Stockholmsregionen. Lokal beror på antalet deltagare. Om intresse finns kan jag försöka fixa Skype eller liknande för de som inte kan närvara fysiskt.
Nu drar vi igång!

Comments
Är det jag kan göra utomlands?
Tar gärna dela v beslut och/ eller minnesanteckningar från mötet.
13 14 12 13, check! Skulle det inte vara bra om vi kunde få någon från kommun och Sverok att närvara eller bör man vänta tills första mötet är avklarat? Just att stad inte är bestämd ännu vad jag förstått och de två alternativen jag ser enbart är Stockholm eller Malmö så ser jag ett intresse för Stockholm stad att närvara.
Däremot är det en väldigt bra fråga att ta med till mötet!
Den 13de kan jag föstås inte medverka (då ni trollar runt långt borta någonstans och inte erbjuder blodbowl på schemat, herpa derp, waaaaa) därför jag ska hem till melisqus för att hedra denne tappra krigares ärodag!
Vidare så är jag inte trevlig nog att agera mot besökare under arrangemanget och tänkte kriga för att ta en landslagsplats och om inte köra den openvariant som nu blir. Kringarrangemanget står jag dock till förfogande. Men ej som domare.
Om någon vill att det skall hållas på annan plats så bör lösningar på venue tas upp. Nu lär dock Stockholm ha en fördel, inte bara som huvudstad utan att det lär vara flest stockholmare på plats så då måste nog andra städer skrika ganska högt. Jag ser gärna mötet halv strukturerat med en nafrepresentant som representerar NAFs syn på saker. Bump @mago
@lard löste ni kaptener hur det blir framöver? Tanke på 8+kapten och kaptenerna är tie breakers.
Ang. att spela på själva eventet och hjälpa till lär det finnas mycket folk kan göra framförallt innan men också efter. Hjälpa till att leta lokal, preppa och plocka undan, vi lär behöva en kommunikationsansvarig, någon som har ordning på alla anmälningar, it-ansvarig etc. etc. Alltså flera roller som kanske inte behöver jobba jättemycket under själva eventet.
och ja absolut @Ozt bara att knåpa ihop idéer så kan vi nog få till nåt fint.