KingConBowl 2024, Upplands Bro 6-7 April 2024
Hej alla!
Regelpaketet spikat:
Tourplay:
Intresseanmälän här funkar men jag tänkte nog ta riktig anmälan och alla admin direkt i Tourplay den här gången, och se hur det funkar. Paxa här kan dock vara bra om det blir begränsat med plats, så jag kan köra en sån där lista igen om folk vill.
Spelschema:
Saturday 6 April
9-9.30 registration
9.30-12.00 Round 1
13.00-15.30 Round 2
15.45-18.15 Round 3
19.15-21.30 Round 4
Sunday 7 April
10.00-12.30 Round 5
13.30-16.00 Round 6
16.15 Awards and goodbyes
Intresseanmälda (max antal 30)
- grumplekins (OMO)
- Clawful
- Viccy
- Sirvejlance
- Hoffa
- jimmieblla
- Oerjan
- Muminslayer
- Bitter
- Oxinotl
- Simonso
- Nyaga
- Skuld
- Schrödingers ionas
- Duckwing
- gettheref
Comments
Jag vill vara med och tror jag lyckades registrera på Tourplay också 😁
Är det meningen att man skall kunna se valda lag i Tourplay?
Intresserad, men vill inte anmäla mig innan jag checkat med regeringen.
Kristersson viker sig väl för alla så borde gå bra!
jag har klagat på det - får se om det blir fixat
Jag är med och bra initiativ samt försiktigt positiv till reglerna! :D
Anmäler intresse
Anmäler intresse. Nekro eller Undead.
/Sirvejlance659
Vill vara med Elven union. (för jag tror jag är seg och inte kommer ha målat mina Blorker till denna gång heller)
Jag är intresserad
Är intresserad, men behöver kolla så det inte krockar med annat jag är bortlovad på.
Kan jag spela blir det med djur-som-leker-chorfs, för mina gorillitaurer är det närmaste King Kong jag har i Blood Bowl-väg :)
Anmäler intresse att delta
Bara så att jag förstår lagbyggnadsreglerna rätt: Får Chorfs 1150k och 5 primary skills? Eller är de extra 50k treasury låsta till inducements (dvs, en keg)?
Inga Star Players (eftersom de inte är med i inducement-listan)?
@Oerjan nä de är inte låsta till en keg. Du kan köpa spelare , rerolls osv för dem. Så ja chorfs får, 1.150.000 att bygga laget för, och 5 extra primary skills
Intresserad.
Känns dumt att tacka nej när man bor bokstavligen 20 meter ifrån 🙃
Jag är gärna med, men kan inte delta på lördagens sista pass. Så beroende på hur människorna ser på den typen av hädelse, så leker jag gärna.
Jag är OMO och vill se dig på plats, så jag utgår eller går in beroende på.
Hej. Vill bekräfta att jag vill vara med.
Hej,
Var ser jag antalet matcher och planerade tider för dessa?
Det blir troligen sex matcher, 4+2. Men schemat behöver bekräftas, sker i dagarna.
Kanske inte så viktigt men jag fattas i listan över intresseanmälda (se post från 24 nov)
@grumplekins
Nu har jag rensat schemat från annat den helgen, så kan uppgradera mitt tidigare "Intresserad" till "Kommer".
Dock återstår att ta mig in i Tourplay :-/
anmäler intresse
Jag vill också anmäla mig hit!
Vill anmäla mig!
Vad är sista dag för anmälan? Intresserad, men osäker på datumen just nu. Måste stämma av med familjen 😄
Det är gott om tid :D
Nu har jag reggat ett Tourplay-konto och hittat KingConBowl, men... varför kan jag inte anmäla ett Chorf-lag? De saknas i laglistan :(
@Oerjan I öppningstråden står det "Eftersom KingConBowl är en lite mer nybörjarvänlig turnering"... 😅
Eller så är det ett misstag.
@Oerjan tack för hjälpen, fixat nu!
Det var ändå ett bra försök att utesluta dem 😅😂