Turnering i Umeå med grekregler 23-24 september! (NAF approved)

edited September 2023 in Turneringar

Första rundan lottad:

Table 1 : Leap of Faith - The Divine 9

Table 2 : Forza Löven - Bastard and the Beast

Table 3 : Umeå Fjollballers - Orkestern

Table 4 : Hard ticket to Umeå - Tomtebo Ratss

Table 5 : Agrorash - Sepulkral Vederkvickelse

Sagagallerian ligger på Götgatan 1 Umeå. Då gallerian öppnar kl 10 så blir ni insläppta från parkeringen som är i anslutning till den (typ ena långsidan). Då finns det en lastbrygga och en sidodörr. Jag är där kl 9 (hoppas jag). Första rundan ska börja 9.30.

"Grekregler så Kaju blir glad:

Tier1: Chaos Dwarves, Dark Elves, Dwarves, Lizardmen, Shambling Undead. 

Tier2: Amazons, Norse, Orcs, Skaven, Wood Elves. 

Tier3: High Elves, Humans, Necromantic Horror, Tomb Kings, Underworld Denizens. 

Tier4: Chaos Renegades, Elven Union, Khorne, Old World Alliance, Slann. 

Tier5: Black Orcs, Chaos Chosen, Halflings, Imperial Nobility, Snotlings. 

Tier6: Goblins, Nurgle, Ogres, Vampires. 

Starting Gold and Skill Points (SP) 

Tier 1: 1150k & 06 SP 

Tier 2: 1160k & 07 SP 

Tier 3: 1170k & 08 SP 

Tier 4: 1180k & 09 SP 

Tier 5: 1190k & 10 SP 

Tier 6: 1200k & 11 SP 

1st Primary Skill = 1 SP 

1st Secondary Skill = 2 SP 

0-8 Re-Rolls, cost depending on race. 

0-6 Assistant coaches for 10k. 

0-12 Cheerleaders for 10k. 

0-1 Apothecary, depending on race. 

0-6 Dedicated fans for 10k.

No skill stacking.

Star Players:

For every Star Player acquired additional Skill Points cost as follows: 

0-99k then 1 Skill Point 

100-199k then 2 Skill Points 

200- then 3 Skill Points 

Extra Skill Points for hiring:

Morg’N’Thorg 3, Griff Oberwald 3, Deeproot Strongbranch 2, Hakflem Skuttlespike 2, Kreek Rustgouger 2, Bomber Dribblesnot 2, Wilhem Chaney 1

The same Star Player cannot play in a game where both coaches have rostered him/her."

Om vi blir udda antal står TO över runda 1, sedan får lägst rankade coachen stå över. Man kan bara stå över en omgång totalt.

Tiebreakers: poäng (3-1-0), SOS, net TD, net CAS

Schedule:

Saturday 23/9

Game 1: 9,30-11,45

Lunch break 11,45-13,00

Game 2: 13,00-15,15

Game 3: 15,30-17,45

Game 4: 18,00-20,15

Sunday 24/9

Game 5: 9,30-11,45

Game 6: 12,00-14,15

Alkoholhaltiga drycker får inmundigas från kl 16.01 på lördag, ej tidigare då vi spelar i en öppen galleria (typ).

Anmälda i tid:

@Marty33 betald

@emilskaya betald

@Frantic betald

@Jom betald

@Rainmaker betald

@Thursablot betald

@Ikki betald

@dr.one (adrian "pitehunken" johansson) betald

@N3Rk betald

@jopotzuki betald

«13

Comments

• edited July 2023

Jag kommer efter att jag läst igenom reglerna att spela med Snottlings eller Nurgle i min kamp om föstaplatsen.

• Fan vad man är sugen ändå. Beror på om det finns rimliga resor

• Det är väldigt mycket turneringar i slutet av okt början av nov ifall jag minns rätt så för utspridningens skull så tror jag 23-24 sept eller 2-3 dec skulle vara bäst. Jag kommer att vara intresserad så länge jag har möjlighet att åka

• Är intresserad, bara det infaller med barn och så…

• Jag är lätt på så länge det inte krockar med nått.

• Gärna i september!

• Nu har jag uppdaterat första posten. In och skriv att ni vill spela!

• Kan du lägga upp ett komplett schema så man kan söka resor är du snäll!

• Nu är det gjort @Skuld

• Visst har den blivit Naf-approved nu också?

• edited August 2023

FRÅGA som kommit upp - Eventuell star player, kan vara en del av 11-manna laget eller måste det vara spelare utöver, dvs nr 12? Någon som läst något om det på Grekland 24 reglerna? Jag vet ej.

• @Marty33 reglerna kring stars ser lite annorlunda ut jämfört med Greekchampionship. Jag tänkte på att man har valt att banna dom stars som känns lite för bra för sitt pris.

Jag antar att det är för att ha med en kul faktor.

Å andra sidan så är ju reglerna inte spikade än.

Ang starplayers som inducement/11:e spelare skulle jag gissa på att det är som i grundreglerna.

• Försiktigt intresserad om det passar med resten av septembers åtaganden

• @kaju skulle du kunna länka till Grekland 24 reglerna? Eller PMa mig. Tanken är att köra exakt samma

• Självklart!

Här är dom jag har kollat på:

Finns lite olika varianter om du går in på thenaf.net och söker på turneringar och söker på ”past tournaments” på Grekland.

Hoppas det hjälper!

• @Marty33 - Om det hinner komma officiella regler som skiljer sig från dessa, kommer du ändra till dem då eller är dessa regler spikade för turneringen?

• Om det hinner komma officiella så tar jag dem men det är väl liten chans. De måste i så fall komma senast 230910, dvs två veckor före.

Star players blir utöver rostret på 11 spelare.

• Ok Boyz (och kanske några Girrlz) jag vill ha in roster och betalning senast nu på söndag 17/9 23.00.

Lämnar man in/betalar senare så hamnar ni på väntelista. Jag kommer ta emot sena anmälningar under förutsättning att det fyller upp platser till jämnt antal.

Ex: har 11 anmält sig innan deadline så tar jag gladeligen emot en sen anmälan.

Ex 2: har 12 spelare anmält sig i tid så blir en sen anmälan ej giltig och hen får ej deltaga. Om det inte kommer 2 sena, då släpps båda in.

• @Marty33 Du har skrivit att TO är Odd man out först och sen att den som har lägst ranking får stå över en match om ni blir udda. Men du kanske har ändrat dig.

Jag tror man kan få äckliga byggen om man tillåter stars som är bannade på Greekbowl reglerna.

Du gör det bra som arrangör! ;)

• Han räknar kanske med själv ha sämst rating varje omgång 😂

• edited September 2023

Båda gäller. Jag kanske bara får 11 anmälningar och ingen fler. Ja då står jag över första.

Helst vill jag såklart ha jämnt antal spelare och om jag kan manipulera detta på ett tydligt och transparent sätt så gör jag också det.

• @kaju men hur menar du med "för bra" star players? De suger ju upp en herrans massa skill points. Menar du att Griff i ett oskillat dvärglag visar sig välbeprövat och fuskigt bra eller vad är det du syftar på?

• Det är Griff jag syftar på. Men det kanske bara är bra i mitt huvud.

• @kaju

har de bannats stars? Isf tror jag @Marty33 samt jag har missat det, för vad jag vet kopierades reglerna rakt av från gamingfesten 2

vilket jag nu ser att det finns bannade stars, är det nytt eller har vi missat det?

• edited September 2023

Mest missats ;)

Skrev nåt liknande 13:e augusti. Men påpekade att man kanske är mer inställd på kul faktorn.

• ah... tack @kaju där ser man :)

• Jo jag såg när du skrev det Kaju, klickade in på några turneringar men såg inga bannade stars på just det regelpaketet iaf.

Nu får det vara så den här turneringen. Jag tror inte det blir för bra. Visst några enkla matcher kan det bli men då man tappar 6 skills så har man inga kvar med block i laget så ens vägg av spelare blir mera som ett korthus och sedan blir ens Griff mördad. Om man inte spelar dvärgar men då blir man mördad av alla sty4 lag för man har 0 guard.

Morg i Ogrelag frestar mig icket. 4 skills, alternativt 2 block. För svagt.

Jag kan ju ha fel, vi får se.

• BTW, jag har fått in ett roster och ser direkt att länken för att fylla i roster, som jag önskar att ni använder, inte tar betalt för första dedicated fans. Det betyder att alla har 10 k färre att shoppa för. Men det innebär i praktiken exakt samma sak som tidigare endast fråga om hur man fyller i rostret

• Om rostret inte tar betalt för första DF så har väl alla oförändrat antal guld att handla för.

• @kaju @Oberwald_1 såja, nu anmäler ni er istället och skickar in roster. :)

Sign In or Register to comment.