Ska bara flagga för alla att en avsevärd andel av deltagarna kommer vara på sin första BB-turnering. Jag får be er som blir mina medambassadörer att vara toleranta om någons lag är omålat och vara hjälpsamma med regler. Jag ser till att ha med extra band så vi kan märka otydliga lag.
Jag funderar på att låta extrareglerna med plan, väder och jättar på sista bordet vara "förutsatt att båda" vill för nybörjarna så de inte får för mycket att tänka på - men ni som har några turneringar under bältet får känna obligatoriets börda helt.
@Melisqus och alla andra: spelschema inlagt i inlägg ett.
Ett tips när man bokar hemresa med SJ är att även kolla avgångar från Bålsta, då kanske man slipper åka in till centrala Stockholm och kan ta det lite lugnare efter turneringen
Jag väntar på en roster från någon jag inte har fått helt bekräftat ska komma. Så fort den är inne går de ut till ranta och jag lägger upp en fördelning. Jag tycker alla jag fått in ser godkända ut!
Comments
Tack!
Fick studs på mitt mail också men det är kanske skit bakom sparkarna. Gör ett nytt försök under dagen.
Vet inte om mina mail kommit fram?
@Viccy jodå! Förlåt har haft mycket.
@Yann maila commish@joråbowl.club - inga problem med å ä ö där.
Jag tänker komma.
Ska bara flagga för alla att en avsevärd andel av deltagarna kommer vara på sin första BB-turnering. Jag får be er som blir mina medambassadörer att vara toleranta om någons lag är omålat och vara hjälpsamma med regler. Jag ser till att ha med extra band så vi kan märka otydliga lag.
Jag funderar på att låta extrareglerna med plan, väder och jättar på sista bordet vara "förutsatt att båda" vill för nybörjarna så de inte får för mycket att tänka på - men ni som har några turneringar under bältet får känna obligatoriets börda helt.
Bra grej. Sjukt kul att spela med jätte också, om man har sån flax att man hamnar på sista bordet
@grumplekins Har ni något tidsschema? Jag börjar bli sugen men behöver kolla tåg för att kunna veta säkert.
Återkommer inom någon dag. Vore kul om du kom och vann!
@Melisqus och alla andra: spelschema inlagt i inlägg ett.
Ett tips när man bokar hemresa med SJ är att även kolla avgångar från Bålsta, då kanske man slipper åka in till centrala Stockholm och kan ta det lite lugnare efter turneringen
@grumplekins jag får inte ihop det denna gången men lycka till med turneringen!
@Melisqus tack och allt gott!
Vet du @grumplekins om det är nån som behöver/vill låna ett målat lag?
det kan vi säkert skrapa fram isf.
kan kolla med folk, tack @suncar
Bumpar igen, det finns gott om plats för folk som vill leka bollvåld.
Nån som vet nått bra hotell i närheten alternativt nån som vill ha en slusk sovande på soffan?
Äkta kämpar sover under klarabergsviadukten
Jag hittar ingen betalningsinfo någonstans. Vad har jag missat?
@Hoffa du har inte missat något - det kommer en swishrequest lite närmare inpå turneringen.
kan meddela att alla rosters som är inne verkar legit!
Bumpar igen, vi har nu 15 anmälda och 3 som inte skickat in, kom och spela!
nr 16 anmäler sig här.
alltså jox
Grymt @Jox - skicka roster via Mail eller PM här asap
Har vi en rasfördelning klar? Blir det tid för en ranta roster?
Jag väntar på två rosters. Ranta är tillfrågade - hoppas det går att ordna snabbt när vi är rätt få med bekanta regler.
Du har fått mitt roster?
/J
@Jox Ja!
Jag väntar på en roster från någon jag inte har fått helt bekräftat ska komma. Så fort den är inne går de ut till ranta och jag lägger upp en fördelning. Jag tycker alla jag fått in ser godkända ut!
Uppdaterar en gång i timmen nu för att se vilka raser som är anmälda! #pepp
Nu är alla rosters inne!
Fördelning
Amazons x
Black Orcs xx
Chaos Dwarf x
Dark Elf x
Elven Union xx
Halflings x
Khorne x
Lizardmen x
Orc xx