KingConBowl 2023 1-2 April 2023 i Stockholm/Upplands-Bro

13

Comments

  • 15 rosters? Är en av dem odd-man-out rostern?

  • Fick en till anmälan nu som vi drar streck efter. Uppdaterat fördelningen.

  • @grumplekins När kommer roster upp ?

  • edited March 2023

    nice! Ska man ta med sig en egen printad roster eller kommer det finnas?

  • Är det inte för få spelare i Villes roster? 10 + star?

  • Det kommer finnas

  • Är det jätte på sista bordet från och med runda 1 redan?

  • @grumplekins har du noterat Villes roster med star + 10 spelare? Eller är det enligt reglerna här

  • Ah, snyggt spottat @mikethemachine, tack! Man blir blind när man kollar för många på en gång.

  • @grumplekins du får tacka @Viccy några poster upp 🤓

  • @mikethemachine ännu bättre att slippa ge dig som alltid vinner mot mig cred!

    Tack @Viccy!

  • skitspel, önskar er alla lycka till i helgen och ha så kul åt mig med :)

  • edited March 2023

    @grumplekins Inte för att vara sån men, det är nog bättre att kolla varje roster för sig och inte alla på en gång ;)

  • @bloodfeast jo det är nog sant

  • Det är stora problem med pendeltåget. Idioter som går på spåret vid Stockholm södra. :(

  • ajaj hur gick det att komma fram?

  • Vi har hunnit ikapp i princip, två av åtta matcher går över tiden lite in på lunchen.

  • Snyggt, bra att det gick att lösa

  • Mer detaljer kommer senare, man så här såg topp tre ut:

    Sirvejlance 15p

    Viccy 13p

    Jimmieblla 13p

  • edited April 2023

    Snyggt. Bra jobbat!

  • Grattis @sirvejlance!

    och tack för bra fix @grumplekins .

    det var väldigt trevligt, fick en del nyfikna frågor från konventsbesökare.

    vi råkade ut för både jordbävning och tyrannosaurusattack under sista matchen, så det går vilt till på Skull Island, helt klart

  • Grymt, stort grattis Sirvejlance :)

  • Coolt och grattis @sirvejlance!

    samt er alla andra som deltog

  • edited April 2023

    Det var jättetrevligt. allt som inte var bra berodde på mig själv.

    Vädertabellen var inte rättvis men det var väl meningen. Nästa gång kan det väl vara tre väder resultat som mobbar bankiga lag med dålig bollhantering så det i längden blir rättvist orättvist. 😁

    Det enda som inte funkade var nr 11 på kickoff med Petranodon attack. Den tar för lång tid att resolva och har för liten effekt på spelet. Jag fick sammanlagt se 30 stenar droppas under mina matcher vilket ledde till 3 armour rolls och två figurer som blev stunned. Om två spelare ska rulla 5 attacker var med 3D8 per attack och turas om mellan varje tar det ett antal minuter vilket var frustrerande när det hände i en match där tiden höll på att ta slut och vi försökte spela snabba turns. Iden i sig är dock kul och jag tror att lösningen är att göra om det här resultatet så det blir färre stenar med högre chans att träffa.

    Tips till alls som ska dit nästa år. Om man kommer från Stockholm: Missa inte avfart 151 och om du gör det ta avfart 149, missar du den också är det en rejäl bit att åka innan du kan vända och komma tillbaka åt rätt håll igen [Jag vill inte svara på några frågor ang hur jag vet detta]

  • Tack! Det var kul att få vinna! Amazonerna levererade stabilt och jag slog inte dåligt vilket visade sig var en bra kombo. Men det var tajt in på målsnöret, där Muminslayer får en etta på sista rushen, i sista matchen, som gjorde att jag vann den matchen & turneringen. Tack för en toppenturnering @grumplekins och alla andra som deltog.

    Är detta första turneringsvinsten för nya amazonerna i sverige? Jag hoppas ju lite på det, så man för alltid blir inskriven i swebba-historien. ;)

  • Grattis @sirvejlance! Och grattis till @Jimmieblla som hade otroliga 34 CAS! Och alla andra såklart, kampen går vidare!

Sign In or Register to comment.